Bekijk volle/desktop versie : Istigarah??help!!



08-10-2006, 14:40
Salaam alaikoem broeders en zusters,

Ik zit op dit moment in een hele moeilijke situatie, ik hoop dat er iemand is die mij meer informatie kan geven over de doe'a Istagarah (het verzoek om leiding van ALLAH). Ik zit namelijk in de volgende situatie:

Ongeveer een jaar geleden was er een jongen die mij om de hand wilde vragen, ik kende hem niet dus ik besloot om hem eerst wat beter te leren kennen. Vervolgens zijn we een jaar later en wil ik dit dolgraag ben ook ontzettend veel van hem gaan houden. Nu twijfelt hij of hij wel of niet met mij door moet gaan. Hij houdt ook van mij, maar er is een gevoel van zijn kant dat niet helemaal met mij verder wil ( dit gevoel benauwd hem) en dat doet mij echt ontzettend veel pijn. ( in eerste instantie dacht ik aan voodoo nu nog steeds) En mijn gevoel is weer heel sterk en zegt dat ik met hem verder wil.

Nu ben ik bezig met de doe'a Istigarah. In deze doe'a staat duidelijk beschreven als deze zaak niet goed voor je is dan zal je afstand ervan nemen en zal het afstand van jou nemen. Nu heb is het zo dat hij de ene keer wel afstand van me neemt en de andere keer weer niet. In de doe'a staat ook beschreven: ieder die de leiding van de Schepper zoekt, zal daar geen spijt van krijgen en ieder die het advies van de gelovigen zoekt, zal zich over zijn besluit zeker voelen. en als je een besluit hebt genomen moet je je vertrouwen bij ALLAH neerleggen.

Nu is het zo dat ik diep van binnen het gevoel heb dat ik geduld moet blijven hebben, maar dat gevoel zakt ook weer weg als hij dan weer afstand van me neemt. Het is heel erg tegenstrijdig. Lieve mensen ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik doe echt verscheidene doe'as. Ik doe Istagarah doe'a al ongeveer 1 maand. Wie kan mij meer advies geven hierover alsjeblieft.

Alvast bedankt moge ALLAH jullie hiervoor belonen INSHA ALLAH.

Salaam alaikoem.

08-10-2006, 15:00


Je hoeft de Istagarah SALAAT EN doe'a maar 1 keer te doen.

Daarna wacht je af. Want Allah zal jou daarna de juiste weg wijzen. Dit zal plaatsvinden door verschillende oorzaken die een gevolg met zich mee zullen brengen.

Je zegt dat je het ongeveer al 1 maand doet. Heb geduld, bij sommige heeft het langer geduurd voordat bij hun het verlossende antwoord kwam.

Het gaat erom dat je al de Salaat Istagaraa hebt uitgevoerd. Het is nu een kwestie van afwachten en geduld hebben. Met geduld hebben bedoel ik dan ook niet de geduld die je opbrengt t.o.p. van je verloofde. Maar de geduld om te wachten op een antwoord van Allah .

Succes, en moge Allah jou de wijste weg wijzen.

08-10-2006, 15:08
Salaam alaikoem Moslima_sa bedankt voor je reactie gair INSHA ALLAH. Weet je toevallig ook wat meer over de inhoud van deze salaat? of iemand anders misschien?? ik heb verscheidene dromen gehad, zoals dat hij me om de hand komt vragen maar me gevoel is er dan niet helemaal zeker over. en soms voel ik me wel weer heel zeker...

Salaam alaikoem.

08-10-2006, 15:26
is er helemaal niemand die meer weet over deze salat??

08-10-2006, 15:30


Hallo loona,

Kun je mij misgien ook helpen met die doe' aa, want zit ook in een benauwde situatie waar ik veel moeite mee heb. Waar kun je de nl vertaling krijgen?