Bekijk volle/desktop versie : Turken bepalen gedragslijn voor verkiezingen



Pagina's : [1] 2

08-10-2006, 13:09
CAPELLE AAN DEN IJSSEL - Verschillende Turkse organisaties, politici en belangstellenden komen zondagmiddag bijeen in Capelle aan den IJssel, om een gezamenlijke gedragslijn op te stellen. Aanleiding voor de bijeenkomst is de discussie over de Armeense kwestie en het schrappen van Turkse politici van de kandidatenlijsten van PvdA en CDA vanwege hun standpunt in die discussie.

De gedragslijn moet voorkomen dat ‘de Armeense kwestie schade toebrengt aan de relatief grote participatie van de Turkse gemeenschap en in het bijzonder de deelname aan de komende verkiezingen’. Veel Turken in Nederland zouden van plan zijn niet te gaan stemmen tijdens de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november, uit protest tegen het verwijderen van drie Turkse kandidaten van de kieslijsten.

Volgens Ahmet Azdural, directeur van het Inspraakorgaan Turken in Nederland (IOT), leeft vooral onder jongeren nu het gevoel dat er bij politieke partijen geen ruimte is voor andere meningen. ‘Om te voorkomen dat de politieke interesse van de jongeren afneemt organiseren we deze bijeenkomst.’ Volgens Azdural is er vooral behoefte aan perspectief. ‘Daar gaan we met z'n allen over praten en aan werken.’

Het IOT verwacht zondag vanaf 15.00 uur tussen de honderd en tweehonderd belangstellenden in Capelle aan den IJssel.

08-10-2006, 13:10


Dat gezeur begint me de keel uit te hangen. We schieten hier niks mee op. Puur politiek gezeur.

08-10-2006, 13:16
daarom heet het ook politiek.. ze hebben altijd mooie praatjes, maar er word maar weinig waar gemaakt,.. niet alle turken zijn van de lijsten geschrapt, dus ze kunnen best gaan stemmen, en why komt t nu over alsof ze alleen maar stemmen op een turkse naam ipv gedachten,idealen en uitspraken?

08-10-2006, 14:54
Albayrak stemmen[/SIZE]

08-10-2006, 14:59



Citaat door fatma_amdam:
KIJK DE ARMEENSE KWESTIE GAAT HOLLAND NIX AAN, EN DAN OOK NIX, WAAROM BEMOEIT HOLLAND ZICH ERMEE, MAAR OMDAT HOLLANDERS JODEN ZIJN, IS HUN PLAN TURKIJE NIET BIJ DE EU TE KRIJGEN, DIT IS WEER EEN BLOKKADE, EN ZO ZIJN ZE ALWEER 20JAAR BEZIG OFZO, VAN EEN JOOD OF KAFIER KAN JE NOOIT EN DAN OOK NOOIT VERWACHTEN DAT HET JOU VRIEND WORD, HET IS DE TAAK VAN JODEN EN KAFIERS MOSLIMS IN KWADE DAGLICHT TE ZETTEN EN EN KAPOT TE MAKEN....DIT IS DE HELE KWESTIE MEER NIET....DAAROM ZIJN TURKEN BOOS, DIE HEBBEN DE JODEN DOOR.


Nou ik ben een Hollander, heb deze topic gestart .. maar je gaat wel erg tekeer hoor.

08-10-2006, 17:02
Gewoon lekker niet gaan stemmen.........heel verstandig. Of misschien een partij oprichten die wel voeldoet aan de verwachtingen? Oh, nee. laten we niet teveel vragen.

08-10-2006, 17:15

Citaat door 3arbiboy:
voor jouw zijn alle partijen nederlands en vertegenwoordigen ze jouw... voor mij zijn het allemaal buitenlanders die mij niet vertegenwoordigen... waarom zou ik daar moeite voor nemen om te gaan stemmen...



Als je van plan bent hier te blijven wonen zou een iets andere kijk tegen de mensen die je zou kunnen kiezen niet gek zijn. Maar.....als je echt alleen in eigen kring wil kiezen zou er toch eens iemand moeten opstaan die een partij speciaal voor bepaalde groepen begint........lijkt mij de oplossing. Niet kiezen is enorm dom. Mensen die hele verhalen tegen mij beginnen met klachten over politiek en aangeven dat zij niet stemmen? Daar ga ik tegenwoordig niet eens meer mee in discussie. Je zal nooit een partij vinden die alles wat JIJ wil kan geven......een modus zoeken is waar het om gaat.

09-10-2006, 19:22

Citaat door fatma_amdam:
KIJK DE ARMEENSE KWESTIE GAAT HOLLAND NIX AAN, EN DAN OOK NIX, WAAROM BEMOEIT HOLLAND ZICH ERMEE
Dat is op Europees niveau "geregeld". Lees kranten.


Citaat door fatma_amdam:

MAAR OMDAT HOLLANDERS JODEN ZIJN, IS HUN PLAN TURKIJE NIET BIJ DE EU TE KRIJGEN
Hee grappig. Ze roepen hier altijd dat Turkije de
grootste vriend is van Israel.


Citaat door fatma_amdam:

HET IS DE TAAK VAN JODEN EN KAFIERS MOSLIMS IN KWADE DAGLICHT TE ZETTEN EN EN KAPOT TE MAKEN

"De aarde te bewerken en haar te bewaren" luidt onze
taak volgens Het Boek.

09-10-2006, 19:23

Citaat door Globi:
Gewoon lekker niet gaan stemmen.........heel verstandig. Of misschien een partij oprichten die wel voeldoet aan de verwachtingen? Oh, nee. laten we niet teveel vragen.



Die Hollandse pedopartij zal niet mee gaan doen, dus je moet een andere partij kiezen.

09-10-2006, 19:33

Citaat door Globi:
Gewoon lekker niet gaan stemmen.........heel verstandig. Of misschien een partij oprichten die wel voeldoet aan de verwachtingen? Oh, nee. laten we niet teveel vragen.



In de kranten stond dat de Turken stemadvies hebben gekregen op op D66 te stemmen. Bij D66 zit ook een Turkse vrouw en die hoefde van Pechtolf geen verantwoording af te leggen over de Turkse genocide.

Dus als D66 met 10 zetels de kamer binnen komt weet je aan wie het heeft gelegen.

09-10-2006, 19:38

Citaat door Mister1979:
In de kranten stond dat de Turken stemadvies hebben gekregen op op D66 te stemmen. Bij D66 zit ook een Turkse vrouw en die hoefde van Pechtolf geen verantwoording af te leggen over de Turkse genocide.

Dus als D66 met 10 zetels de kamer binnen komt weet je aan wie het heeft gelegen.


Ik hoef toch ook geen verklaring af te leggen voor het feit dat Nederland goed heeft meegeholpen aan de jodenexport om de crematoria in Duitsland te laten branden?

09-10-2006, 19:51

Citaat door rooiemao:
Ik hoef toch ook geen verklaring af te leggen voor het feit dat Nederland goed heeft meegeholpen aan de jodenexport om de crematoria in Duitsland te laten branden?




Voor allochtonen geldt er in Nederland een uitzondering. Ik begrijp ook niet waarom Turkse kamerleden die Nederland vertegenwoordigen in de Tweede Kamer, verantwoording moeten afleggen voor wat in Turkije meer dan 80 geleden is gebeurd.

Ik dacht dat als je de Nederlandse nationaliteit hebt je gewoon een Nederlander bent en niet dat je nog steeds wordt aangesproken over je vaderland. Dat is wat Verdonk, wilders etc altijd zeggen.

09-10-2006, 20:20



Citaat door Mister1979:
Voor allochtonen geldt er in Nederland een uitzondering. Ik begrijp ook niet waarom Turkse kamerleden die Nederland vertegenwoordigen in de Tweede Kamer, verantwoording moeten afleggen voor wat in Turkije meer dan 80 geleden is gebeurd.

Ik dacht dat als je de Nederlandse nationaliteit hebt je gewoon een Nederlander bent en niet dat je nog steeds wordt aangesproken over je vaderland. Dat is wat Verdonk, wilders etc altijd zeggen.


Er is iets rots in dit Koninkrijk. Zo is de nederlandse vertaling van Shakespeare.

09-10-2006, 20:43

Citaat door Hazouz_54:
Die Hollandse pedopartij zal niet mee gaan doen, dus je moet een andere partij kiezen.


Aha! De zoveelste nietszeggende opmering van hazouz. Als je nu later terug kijkt naar jouw eigen post.......bekruipt je dan niet de gedachte "ik ben ietswat zielig" Dat is namelijk wel hoe ik over je denk.

09-10-2006, 22:55
Altijd die praatjes...wanneer het er op aankomt ben en blijf jij die turk, marrokaan, jood, neurd of hoe je het ook wilt noemen. Vooral in de politiek. Die Albayrak staat nu wel 2e op de verkiezingslijst van de PvdA, maar zij wordt naar mijn mening alleen maar gebruikt. Gebruikt omdat de PvdA alsnog die stemmen van de Turkse bevolking uit nl wilt hebben. Zodra PvdA de verkiezingen heeft gewonnen, zal er wel weer een ander excuus komen om te voorkomen dat Albayrak de plek van Wouter Bos zal overnemen.

Het zelfde geldt voor de kwestie van Turkije om toe te kunnen treden in de EU. Bloccades en excuzen worden continu gebruikt om te voorkomen dat Turkije ook daadwerkelijk kan toetreden.

Eindconclusie: allemaal één pot nat...aan praatjes heb ik niets...ik wil het ook zien gebeuren...en sinds een paar dagen heb ik genoeg gezien. De harde realiteit.

Dus mensen, als jullie stemmen, denk s.v.p goed na op wie jullie gaan stemmen.

Pagina's : [1] 2