Bekijk volle/desktop versie : wie kan voor mij deze doua vertalen



08-10-2006, 09:54
Salamou alaykum wa rahmatoullahu broeders en zusters
Ik heb hier een aantal dou'a die in het gebed gezegd worden. Ik heb tot nu toe andere doua gezegd en zou graag willen weten wat deze betekenen, aangezien mijn arabisch niet goed is. wie wo wie kan mij helpen?

-Al-Lahumma Laka Raka`tu Wa Bika 'Āmantu Wa Laka 'Aslamtu, Khasha`a Laka Sam`ī Wa Başarī Wa Mukhkhī Wa `Ižāmī Wa `Aşabī

-Al-Lahumma Rabbanā Laka Al-Ĥamdu, Mil'a As-Samawāti Wa Al-'Arađīna, Wa Mil'a Mā Baynahumā, Wa Mil'a Mā Shi'ta Min Shay'in Ba`d

-Ālllahumma Laka Sajadtu Wa Bika 'Āmantu Wa Laka 'Aslamtu, Sajada Wajhiya Lilladhī Khalaqahu Faşawwarahu, Wa Shaqqa Sam`ahu Wa Başarahu, Fatabāraka Allāhu 'Aĥsanu Al-Khāliqīna.

-Al-Lahumma Aghfir Lī Mā Qaddamtu Wa Mā 'Akhkhartu Wa Mā 'Asrartu Wa Mā 'A`lantu Wa Mā 'Anta 'A`lamu Bihi Minnī 'Anta Al-Muqaddimu Wa 'Anta Al-Mu'uakhkhiru Lā 'Ilāha 'Illā 'Anta

08-10-2006, 11:32



Citaat door Doo:
Salamou alaykum wa rahmatoullahu broeders en zusters
Ik heb hier een aantal dou'a die in het gebed gezegd worden. Ik heb tot nu toe andere doua gezegd en zou graag willen weten wat deze betekenen, aangezien mijn arabisch niet goed is. wie wo wie kan mij helpen?

-Al-Lahumma Laka Raka`tu Wa Bika 'Āmantu Wa Laka 'Aslamtu, Khasha`a Laka Sam`ī Wa Başarī Wa Mukhkhī Wa `Ižāmī Wa `Aşabī

-Al-Lahumma Rabbanā Laka Al-Ĥamdu, Mil'a As-Samawāti Wa Al-'Arađīna, Wa Mil'a Mā Baynahumā, Wa Mil'a Mā Shi'ta Min Shay'in Ba`d

-Ālllahumma Laka Sajadtu Wa Bika 'Āmantu Wa Laka 'Aslamtu, Sajada Wajhiya Lilladhī Khalaqahu Faşawwarahu, Wa Shaqqa Sam`ahu Wa Başarahu, Fatabāraka Allāhu 'Aĥsanu Al-Khāliqīna.

-Al-Lahumma Aghfir Lī Mā Qaddamtu Wa Mā 'Akhkhartu Wa Mā 'Asrartu Wa Mā 'A`lantu Wa Mā 'Anta 'A`lamu Bihi Minnī 'Anta Al-Muqaddimu Wa 'Anta Al-Mu'uakhkhiru Lā 'Ilāha 'Illā 'Anta


Wa alaykumu ssalaam wa rahmatuLlaahi wa barakatuH,

Ik denk dat je de vertaling kunt vinden in 'Een beschrijving vd Salaat van de Profeet' door Sheikh al-Albaani.

08-10-2006, 22:09
salamoe alaikoum wa ra7matoe allah wa baraktoeh


Smeekbeden tijdens Roekoe'


"Allaahoemma laka raka'toe, wa bieka aamantoe, wa laka aslemtoe khasha'a laka sam'i, wa basarie, wa moekhhie, wa 'adhzmie, wa 'asabie, wa maa staqalla bihie qadamie".


vertaling:

O Allah voor U buig ik in gebed en in U geloof ik en aan U heb ik mij overgegeven. Voor U is mijn gehoor nederig, zo ook mijn gezichtsvermogen en mijn verstand en mijn botten en mijn zenuwen en wat mijn voeten hebben betreden.


Smeekbeden tijdens Soedjoed

Allaahoemma laka sadjadtoe wa bieka aamantoe, wa laka aslemtoe, sadjada wadjhi lilladhie khalqahoe, wa sawarahoe, wa shaqqa sam'ahoe wa basarah, tabaaraka Allaahoe ah'sanoe l-khaalieqien

vertaling:

O Allah, voor U kniel ik neer en in U geloof ik. Aan U heb ik mij onderworpen. Mijn gezicht is geknield voor degene die het heeft geschapen en het een vorm heeft gegeven, en het gehoor en gezichtsvermogen heeft gegeven. Gezegend is Allah, de Beste Schepper.


Smeekbeden bij het opkomen uit de Roekoe' houding.

Miel-a ssamaawaatie wa miel-a l-ardie wa ma baynahoema, wa miel-a ma shie-ta min shai-ien ba'd. Ahla tthanaa-ie koelloena laka 'abdoen. Allaahoemma la mani'a liema mana'ta, wa la yanfa'oe dhal djaddie minka l-djad".


vertaling:

De hemelen en de aarde en wat tussen hen ligt zijn gevuld, en wat U nog meer wilt, is gevuld. Mensen van lof en majesteit, verkondigen de waarheid wat de dienaar heeft gezegd -we zijn allen Uw dienaren. O Allah, er is niemand die weerhoudt hetgeen wat u geeft, en niemand kan geven wat U weigert. Er is niemand die gunsten kan verlenen behalve U de Almachtige.


smeekbeden voor vergiffenis

allahoma igfir lie ma qadamtoe wa ma agartoe wa ma asrartoe wa ma a3lantoe
wa asraftoe wa ma anta a3lantoe bihi minie anta almoqadimoe wa anta almoeagiroe la ilaha illa anta

vertaling:
oh allah vergeef mij voor wat ik vooruit heb gestuurd en wat ik heb achtergelaten en wat ik verborgen heb en wat ik openlijk gedaan heb wat ik in het extreme heb gedaan en voor datgene waar u beter bewust van ben dn ik u bent de eesrte en u bent de laatste er is geen god behalve u


wa alikoum salaam

08-10-2006, 22:21
salaam aleykum

ik heb de eerste,de derde, en de vierde voor je gevonden,die tweede zal ik nog voor je opzoeken.

1. Al-Lahumma Laka Raka`tu Wa Bika 'Āmantu Wa Laka 'Aslamtu, Khasha`a Laka Sam`ī Wa Başarī Wa Mukhkhī Wa `Ižāmī Wa `Aşabī

vert: O Allah voor U buig ik in het gebed en in U geloof ik en aan aan U heb ik mij onderworpen.
Voor u is mijn gehoor vernederd en mijn gezicht en mijn verstand en mijn beenderen en mijn humeur en wat mijn voeten betreden hebben.


3. Ālllahumma Laka Sajadtu Wa Bika 'Āmantu Wa Laka 'Aslamtu, Sajada Wajhiya Lilladhī Khalaqahu Faşawwarahu, Wa Shaqqa Sam`ahu Wa Başarahu, Fatabāraka Allāhu 'Aĥsanu Al-Khāliqīna.

vert: O Allah, voor U kniel ik neer en in U geloof ik.
Aan U heb ik mijzelf onderworpen.Mijn gezicht is laag voor de Ene die het geschapen heeften het gevormd heeft en het gehoor en het gezicht gegeven heeft.Gezegend is Allah,de supreme schepper.

4. Al-Lahumma Aghfir Lī Mā Qaddamtu Wa Mā 'Akhkhartu Wa Mā 'Asrartu Wa Mā 'A`lantu Wa Mā 'Anta 'A`lamu Bihi Minnī 'Anta Al-Muqaddimu Wa 'Anta Al-Mu'uakhkhiru Lā 'Ilāha 'Illā 'Anta

vert: Allah vergeef mij voor wat ik vooruit heb gestuurd en wat ik achter heb gelaten en wat ik verborgen heb en wat ik openlijk gedaan heb,wat ik in het extreme gedaan heb envoor datgene waar U beter bewust van bent dan ik.
U bent de eerste en U bent de laatste.Er is geen god behalve U.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

beslama van een zuster

08-10-2006, 22:32


salamoe alaikoum wa ra7matoe allah wa baraktoeh


Smeekbeden tijdens Roekoe'


"Allaahoemma laka raka'toe, wa bieka aamantoe, wa laka aslemtoe khasha'a laka sam'i, wa basarie, wa moekhhie, wa 'adhzmie, wa 'asabie, wa maa staqalla bihie qadamie".


vertaling:

O Allah voor U buig ik in gebed en in U geloof ik en aan U heb ik mij overgegeven. Voor U is mijn gehoor nederig, zo ook mijn gezichtsvermogen en mijn verstand en mijn botten en mijn zenuwen en wat mijn voeten hebben betreden.


Smeekbeden tijdens Soedjoed

Allaahoemma laka sadjadtoe wa bieka aamantoe, wa laka aslemtoe, sadjada wadjhi lilladhie khalqahoe, wa sawarahoe, wa shaqqa sam'ahoe wa basarah, tabaaraka Allaahoe ah'sanoe l-khaalieqien

vertaling:

O Allah, voor U kniel ik neer en in U geloof ik. Aan U heb ik mij onderworpen. Mijn gezicht is geknield voor degene die het heeft geschapen en het een vorm heeft gegeven, en het gehoor en gezichtsvermogen heeft gegeven. Gezegend is Allah, de Beste Schepper.


Smeekbeden bij het opkomen uit de Roekoe' houding.

Miel-a ssamaawaatie wa miel-a l-ardie wa ma baynahoema, wa miel-a ma shie-ta min shai-ien ba'd. Ahla tthanaa-ie koelloena laka 'abdoen. Allaahoemma la mani'a liema mana'ta, wa la yanfa'oe dhal djaddie minka l-djad".


vertaling:

De hemelen en de aarde en wat tussen hen ligt zijn gevuld, en wat U nog meer wilt, is gevuld. Mensen van lof en majesteit, verkondigen de waarheid wat de dienaar heeft gezegd -we zijn allen Uw dienaren. O Allah, er is niemand die weerhoudt hetgeen wat u geeft, en niemand kan geven wat U weigert. Er is niemand die gunsten kan verlenen behalve U de Almachtige.


smeekbeden voor vergiffenis

allahoma igfir lie ma qadamtoe wa ma agartoe wa ma asrartoe wa ma a3lantoe
wa asraftoe wa ma anta a3lantoe bihi minie anta almoqadimoe wa anta almoeagiroe la ilaha illa anta

vertaling:
oh allah vergeef mij voor wat ik vooruit heb gestuurd en wat ik heb achtergelaten en wat ik verborgen heb en wat ik openlijk gedaan heb wat ik in het extreme heb gedaan en voor datgene waar u beter bewust van ben dn ik u bent de eesrte en u bent de laatste er is geen god behalve u

08-10-2006, 22:59
Heey Aziz
Als Ik Het Goed Heb Je Gewoon Alles Van Mij Gekopieerd Met Een Strepjes Eronder Zetten



Hahahaha Maar Ik Gun Jou Hasanat

09-10-2006, 00:44
haha, ja precies die andere dropt tog nog de uitleg terwijl jij het al had opgeschreven. dacht als het gekopieerd wordt dan wel beetje mooier maken en duidelijker haha