Bekijk volle/desktop versie : Een doel voor ogen! (boek van Zohra Zarouali)



06-10-2006, 21:37
Hajat, m'n nicht ging trouwen!! In m'n rode met goud geborduurde taksita, draaide ik rond voor de spiegel. M'n net gefohnde haar hing los, nu nog even wat make-up en ik was er helemaal klaar voor! Vlug sloeg ik een rode sjaal om mijn schouders en liep naar beneden. De anderen waren al in de salon. We reden naar het feest, in een zaal
,dat in Borgerhout werd gehouden. Op de plaats van de bestemming aangekomen, zagen we hoe druk het op de parkeerplaats was, er waren zo veel auto's uit Nederland en Frankrijk. Allal had daar veel familie wonen(de man van Hajat) We liepen naar binnen, de band was al aan het spelen. Het bruidspaar werd binnengeleid door de nagaffa, die Hajat prachtig had opgemaakt en gekleed. Na een tijdje liep ik naar haar toe, ik kuste haar voorzichtig, en gaf Allal een hand. Gezellig, zei ik tegen hajat, ze glimlachte. Ik ging terug naar m'n plaats, ik bleef een tijdje zitten, en wou toen ff een luchtje scheppen, ik pakte m'n tasje, en liep de zaal uit. Toen ik de trap afliep, botste ik tegen iemand aan. Ik had niemand horen aankomen ! ik liet m'n tasje vallen, en verloor bijna m'n evenwicht, maar ik kon me nog net aan de trapleuning vasthouden. 'Sorry' zij de man. Ik bukte tegelijk met de persoon tegenover mij en onze hoofden waren op dezelfde hoogte. Hij was heel knap. Zijn zwarte ogen leken wel met khol omrand. Ik sloeg m'n ogen neer. Hij had m'n tasje al gepakt. Ik stond op en ik overhandigde m'n tasje.'Alsjeblieft', zij hij met een diepe stem. 'Ik zag je niet, sorry'.

wil je het verder lezen??
dan kun je het boek lenen uit de bibliotheek.

titel: Een doel voor ogen!
schrijfster: Zohra Zarouali.