Bekijk volle/desktop versie : de dood de dood de dood de dood de dood



03-07-2003, 22:39
De Dood De Dood De Dood De Dood De Dood
Ieders leven op deze wereld zal eens tot een einde komen: er is geen ontkomen aan. Dat moment wordt door Allah bepaald. Hij zegt:
Elke ziel zal de dood ondergaan.
(Koran 3:185)



Waar je ook bent, de dood zal u achterhalen, zelfs al waart gij in sterk gebouwde torens.
(Koran 4:78)



Als iemand op sterven staat, komen engelen om zijn ziel te nemen. Allah zegt hierover:

Hij is oppermachtig over Zijn dienaren en Hij zendt bewakers over u, totdat, wanneer de dood tot een uwer komt, Onze boodschappers zijn ziel wegnemen; zij falen daarin niet.
(Koran 6:61)



En hoe (zal het zijn) wanneer de engelen bij de dood hun ziel zullen nemen, hun aangezicht en hun rug treffend?
(Koran 447:27)



Hij zal deze engelen waarnemen en er vindt zelfs een gesprek plaats tussen deze persoon en een engel. Allah zegt:



O, kon je het waarnemen, wanneer de onrechtvaardigen in doodsstrijd zijn en de engelen hun handen uitstrekken, (zeggende): "Geeft uw zielen op.
(Koran 6:93)



Als het een goede ziel is, wordt het begroet door zijn familie die hem voorgegaan zijn. Zij zullen hem vragen stellen over hen, die nog in leven zijn.


Hierna zullen de engelen de ziel van de ene hemel naar de andere dragen tot ze Allah bereikt hebben. Vervolgens keert de ziel terug naar de aarde en zal al hetgeen er met zijn met zijn lichaam gebeurt kunnen waarnemen. Indien de ziel zuiver is, zal hij de mensen toeroepen hem snel te begraven om de heerlijkheid die hem te wachten staat. De zondige ziel echter zal wensen dat hij niet begraven wordt om het slechte dat hem te wachten staat. De mensen zullen deze zielen niet horen.


Als hij begraven is komen twee engelen naar hem toe. Zij laten hem zitten en vragen hem:Wie is jouw heer? Als het een goede ziel is zal hij antwoorden: Mijn heer is Allah. Daarna vragen ze hem: Wat is jouw godsdienst? Hij zal antwoorden: Mijn godsdienst is Islam. Vervolgens vragen ze hem: Wie is deze man, die onder u was gestuurd? Hij zal antwoorden:” De boodschapper van Allah.” Dan vragen ze hem: Hoe ben je deze dingen te weten gekomen? Hij zal antwoorden: Ik las het boek van Allah, geloofde erin en verklaarde dat het waar was. Hierna zal de ziel in een onbeschrijflijk genot verblijven en zal wensen dat het Laatste Uur spoedig aanbreekt om de grote beloning die hem te wachten staat. Maar als de ziel slecht was zal hij op de vraag wie zijn heer is antwoorden: Spijtig, Spijtig, ik weet het niet. Hierna zal hij in geweldige marteling verblijven en wensen dat het Laatste Uur niet zal aanbreken om wat hem aan bestraffing te wachten staat. Over zijn soortgenoten zegt Allah de Verhevene:



…de poorten van de hemel zullen niet worden geopend, noch zullen zij in het paradijs komen totdat een kameel door het oog van de naald gaat…..
(Koran 7:40)



De mens zal in zijn leven verschillende stadia doormaken. Het eerste stadium is het rijk van de baarmoeder. Het tweede is het rijk van deze wereld met al haar “ups” en “downs”. Het derde rijk is het rijk van het graf. En tenslotte komt het vierde rijk die eeuwigdurend is: het paradijs of de hel.



De eerste schepping van de mensen is het bewijs dat de mens na zijn dood nog een keer geschapen kan worden. De eerste keer dat Allah ons het leven schonk was het vanuit niets. Alleen al fysiek gezien, is een mensenlichaam zeer complex. Te complex om zijn ontstaan aan toeval toe te schrijven. De mens is in wezen een teken van Allah. Het fysieke mensenlichaam, zijn vermogens, het heelal, constante voortzetting van de schepping, complexe levenskring en de samenhang tussen dit alles zijn allen bewijzen van het bestaan van Allah.


Wat was en wat is de mens in het heelal? Hij (de mens) was niets, een stofje en daarna een mens. Van een stofje tot een mens die zich kan verspreiden!


De groeistadia van embryo tot mens staan in de Koran opgesomd. Verder kunnen we uit de Koran opmaken dat Allah de wederopstanding vergelijkt met de levenloze aarde die alleen door Zijn gebod tot leven komt. Dat deze feiten inmiddels ook wetenschappelijk worden gestaafd, is voldoende bewijs van de waarheid. De meeste mensen bezinnen zich niet over Allah's schepping. Zij die dit wel doen, beseffen dat het heelal een Schepper moet hebben. In verhouding tot de rest van het universum is de aarde zeer klein en hoe klein is de mens daarin. Lees hoe dit 14 eeuwen geleden aan Mohammed (vzmh) werd geopenbaard:



O mensen, indien u in twijfel verkeert over de Opstanding, bedenkt, dat Wij u hebben geschapen uit stof, daarna uit een levenskiem, dan van een klonter bloed, daarna uit een klomp vlees, volkomen en onvolkomen in maaksel, opdat Wij het u duidelijk maken. En Wij laten wat Ons behaagt gedurende een vastgestelde tijd in de baarmoeder blijven, dan brengen Wij u als zuigelingen voort, dan (doen Wij u opgroeien) zodat u volwassen wordt. En daar zijn er onder u die door de dood worden achterhaald en anderen die zulk een hoge ouderdom bereiken, dat zij, na geweten te hebben, niets meer weten.
(Koran 22:5)



De tweede schepping van de mens zal na de dood zijn. Allah zegt:
En zij zeggen "Zullen wij, wanneer wij tot beenderen en stof vergaan zijn, werkelijk als een nieuw schepping worden opgewekt?" Zeg "Wees steen of ijzer. Of een andere die naar uw gedachte het moeilijkst is." Dan zullen zij zeggen: "Zeg, wie zal ons dan doen herleven?" Zeg: "Hij die u de eerste maal heeft geschapen."
(Koran 17: 49-50-51)


Verder zegt Allah elders in de Koran, dat het échte leven het leven in het hiernamaals is, namelijk in het paradijs en in de hel. Het leven in deze wereld is in verhouding met het hiernamaalse leven kortstondig en een beproeving voor de mensen. De bedoeling van dit leven is dat de mens zijn Schepper leert kennen, in Hem moet geloven en Hem aanbidt zoals Hij dat wil. De redenen waarom de Schepper moet worden aanbeden zijn talrijk. Allah zegt:


Hoe kunnen jullie Allah ontkennen, terwijl jullie levenloos waren en Hij jullie het leven schonk? Hij zal jullie doen sterven en daar zal Hij jullie doen herleven en dan zullen jullie tot Hem worden teruggebracht.
(Koran 2:28)

03-07-2003, 22:58



Citaat:
Origineel gepost door Schmausi
Hoe kunnen jullie Allah ontkennen, terwijl jullie levenloos waren en Hij jullie het leven schonk? Hij zal jullie doen sterven en daar zal Hij jullie doen herleven en dan zullen jullie tot Hem worden teruggebracht.
(Koran 2:28)



Het probleem is dat die Allah van jou niet die van mij is.

Die van jou is me te doods, te bloedig, te ongelukkig, een zure oude bullebak!

Die van mij is een vrolijke onderwijszelijke Allah (Jawéh was de oorspronkelijke naam, maar whatever, what's in the name)

03-07-2003, 23:13

Citaat:
Origineel gepost door Schmausi
Zin of onzin hangt voor mij alleen af van mezelf en niets anders.

Hersens heb je niet voor niets !

04-07-2003, 23:00

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Schmausi, wat ben jij toch vriendelijk.

Qalby4islam heeft een mooie tekst geplaatst, en jij kan je het niet laten om vuil te spuwen.
Jou uitingen beloven niet veel goeds, de hel zal zeker jou eindbestemming zijn, in het oog van ieder vrome Godsdienstige ben jij een inwoner van de hel.
Hebben je ouders of je geloofsovertuiging je niet geleerd om barmhartig en oprecht te zijn ? Hecht Jahwehtje daar geen waarde aan ?
Allah is één. Hij is de Alwetende en Almachtige, en hij zal je berechten voor je daden.
Mijn God is de God van ons allemaal. Allah is niet alleen mijn God maar ook de jouwe, alleen de een geeft het toe en de andere niet.
Hoe durf je zulke uitlatingen te doen over Allah ?

Ik moet nu stoppen maar mijn reactie is nog niet volledig.
djazaak allah ogeirin mijn lieve broeder

05-07-2003, 16:12



Citaat:
Origineel gepost door Schmausi
Zolang "gelovigen' hele vervelende dingen mogen zeggen over niet gelovigen als homo's bijvoorbeeld mag ik dat ook.

Gelijke munt gelijke kappe, toch ? !
m.a.w je ben homo dus??!

05-07-2003, 17:21

Citaat:
Origineel gepost door Schmausi
Zolang "gelovigen' hele vervelende dingen mogen zeggen over niet gelovigen als homo's bijvoorbeeld mag ik dat ook.

Gelijke munt gelijke kappe, toch ? !