Bekijk volle/desktop versie : Eigen bedrijf

Pagina's : [1] 2

25-06-2002, 10:45
Asalomahalaikoem Bros. and Siss.

Ik heb een vraagje voor alle ondernemers onder ons... Dus iedereen die een eigen bedrijf of winkel heeft. Ik was benieuwd naar wat voor soort winkels en bedrijven marokkanen de meeste kans zagen om succesvol te zijn.

Ik heb een eigen satteliet en computerwinkel (http://www.astrasat.nl), hier verdien ik tegenwoordig mijn DIRHAMS mee...

25-06-2002, 17:54

ISlamitische slager

Ciao Baby

25-06-2002, 18:51

Citaat:
Origineel gepost door SALIMAELB
Asalomahalaikoem Bros. and Siss.

Ik heb een vraagje voor alle ondernemers onder ons... Dus iedereen die een eigen bedrijf of winkel heeft. Ik was benieuwd naar wat voor soort winkels en bedrijven marokkanen de meeste kans zagen om succesvol te zijn.

Ik heb een eigen satteliet en computerwinkel (http://www.astrasat.nl), hier verdien ik tegenwoordig mijn DIRHAMS mee...
meneer salim El Baroudi,

Waar verkoop je meer via het internet of bij de winkeltje?

25-06-2002, 21:22
Asalamohalaikoem Oujdaboy,

Achter mijn achternaam was al gekomen, Je vraagstelling is een beetje vaag, maar ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt!
Ik ben eerst heel klein begonnen als postorderbedrijfje en dat liep zo goed, verkocht door het hele land receivers, schotels enz. Dat bracht mij tot het openen van een eigen winkel, zodoende heb ik nu een eigen winkel in Groningen. het versturen doe ik nog steeds, maar ik hoop in de toekomst dat ik een grootleverancier wordt en ook groot zal verkopen in het buitenland. Inchallah zal deze droom ook uitkomen...

Allah m3aa Saabirien!

26-06-2002, 01:44

Citaat:
Asalamohalaikoem Oujdaboy,

Achter mijn achternaam was al gekomen, Je vraagstelling is een beetje vaag, maar ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt!
Ik ben eerst heel klein begonnen als postorderbedrijfje en dat liep zo goed, verkocht door het hele land receivers, schotels enz. Dat bracht mij tot het openen van een eigen winkel, zodoende heb ik nu een eigen winkel in Groningen. het versturen doe ik nog steeds, maar ik hoop in de toekomst dat ik een grootleverancier wordt en ook groot zal verkopen in het buitenland. Inchallah zal deze droom ook uitkomen...

Allah m3aa Saabirien!
Je wens is al uigekomen meneer salim

26-06-2002, 10:58
maar Oujdaboy mijn voornaam heb je blijkbaar nog niet....
Coz I am a MAN, lieverd!!!

Groetjes

26-06-2002, 11:00

Citaat:

Groetjes
ik d8 dat je female was....ik las ook salima.....maar moest dus salim zijn oeps sorry (oujdaboy misschien heb je dr wat aan meid!)

26-06-2002, 14:16

Citaat:
Origineel gepost door GoudenGids

ik d8 dat je female was....ik las ook salima.....maar moest dus salim zijn oeps sorry (oujdaboy misschien heb je dr wat aan meid!)
Dus ik ben ineens een meid?

26-06-2002, 14:17

Citaat:

Groetjes
Maar Salim waneer ben je begonnen met je bedrijf?
Want je hebt het zeker ver geschopt

26-06-2002, 23:39
Kan iemand me eventjes uitlegen waarom de profesionaliteit bij marokkaanse bedrijven zo laag is... Ik kom vaak in contact met allochtone bedrijven maar het valt me op dat bij marokkaanse bedrijven het vaak gebeurd dat basiszaken zoals beroepsmentaliteit en communicatie niet goed geregeld zijn. Gelukkig weet ik uit ervaring dat niet alle marokkaanse bedrijven zo zijn. Wat vinden jullie ervan? Is dit een ziekte waarvoor de marokkanen gemakkelijker vatbaar zijn of is mijn stelling helemaal niet waar... Mischien kan SALIMAELB dit toelichten of de stelling bijstellen.

MrEsco

27-06-2002, 02:27

Citaat:
Origineel gepost door MrEsco
Kan iemand me eventjes uitlegen waarom de profesionaliteit bij marokkaanse bedrijven zo laag is... Ik kom vaak in contact met allochtone bedrijven maar het valt me op dat bij marokkaanse bedrijven het vaak gebeurd dat basiszaken zoals beroepsmentaliteit en communicatie niet goed geregeld zijn. Gelukkig weet ik uit ervaring dat niet alle marokkaanse bedrijven zo zijn. Wat vinden jullie ervan? Is dit een ziekte waarvoor de marokkanen gemakkelijker vatbaar zijn of is mijn stelling helemaal niet waar... Mischien kan SALIMAELB dit toelichten of de stelling bijstellen.

MrEsco
Salaam,

Je hebt hierin zeker wel gelijk, Je moet ook kijken of wij tijden hebben voor onze Avondmaltijden(vindt ik zelf verschrikelijk) zoals nederlanders dus mijn visie is gewoon dat het onze levenstyle is en die levenstyle bevalt me wel niet snikie maar recht voor zijn raap.

Adios

27-06-2002, 12:20
Citaat van Mr Esco:

Beste Mr Esco,

Je brengt hierboven een heel belangrijk punt aan de orde! Hoe professioneel moet een bedrijf zijn? Dit hangt af van vele factoren;

Ten 1e heeft de oprichter van het bedrijf/onderneming vooral in het begin de meeste invloed op de bedrijfscultuur en de organisatie. Naarmate het bedrijf groter wordt en invloeden van buiten en werknemers toeneemt zal dit vervagen, maar de baas (eigenaren) vormt voor het grootste deel de organisatie

Ten 2e is het van belang in welke sector men werkzaam is! Een slager zal zijn bedrijf heel anders moeten voeren dan een marketingbureau, waar communicatie een veel groter en belangrijker aandeel heeft.

Ten 3e is het land van bedrijfsvoering van invloed op de organisatie binnen het bedrijf. Ik heb zelf in Nederland en Spanje stage gelopen en de mentaliteit, regels enz. liggen zo ver van elkaar dat je NIET expliciet kunt zeggen of de NED. het goed doen of de Spanjaarden.

Ten 4e is vaak een vereiste om goed en gezond bedrijf te zijn: Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en wetten!

Ik zal je nog een voorbeeld geven Mr Esko en dit is zeker niet om je te kleineren, want als je snel typt en ook nog op een chatboard dan vergeet je weleens een letter. MAAR je eerste indruk is wel heel belangrijk; JE VISITEKAARTJE!!! En dit gebeurt ook in het zakenleven, het is belangrijk om heel professioneel en betrouwbaar over te komen.
Ik zie geen alinea's in jou stukje over professionaliteit...
uitlegen, profesionaliteit, Mischien = uitleggen, professionalteit, misschien.

Nou dit was even heel kort en snel over jou stelling. Of het een ziekte is? Nee, zeker niet! Iedereen voert zijn of haar eigen bedrijf op zijn of haar eigen manier... Wat is de beste en juiste manier?

27-06-2002, 14:45

Salaam,

Iwa saffie jullie met je proffesionaliteiten, Je moet gewoon eerlijk zijn en de aandacht geven aan je klant waarvoor hij komt dan komt het meestal wel goed.

Adios

28-06-2002, 01:30
Hi salimaelb,

Wees niet bang je moet veel doen om als vreemde me te kleineren, eventjes uitwijden over profesionalisme: daar bedoel ik mee de omgang met klanten, leveranciers en andere groepen waarmee de ondernemer te maken heeft.

De goede en juiste manier is voor iedereen anders maar laten we succes als leidraad nemen. Waar blijven de marokkaanse-nederlandse multinationals? Mischien kunnen we een top 100 maken van de meest succesvolle marokkaanse bedrijven in Nederland. Zal een topic opstarten...

MrEsco

03-07-2015, 16:03
up, omdat ik me verveel

Pagina's : [1] 2