Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : paella

straal
05-10-2006, 22:33

salam heeft er iemand een recept van paella met soorten vis bereid ma3ha salama

badger1
05-10-2006, 23:16
Hoi, Sorry dat ik je zo laat mail, Hier volgt het recept : Benodigdheden: 8 kippepootjes 3 a 4 dl maisolie enkele teentjes knoflook 2 rode paprika's 4 tomaten peterselie peper saffraan enkele kippebouillonblokjes 150 gram doperwten 250 gram rijst (mag van kookbuiltje zijn) 12 mosselen roze garnaaltjes stukjes witte vis ( mag diepvries aldi zijn) 8 diepzeegarnalen of scampi's (aldi) 150 gram doperwten (van de vriezer) Snijd paprika in reepjes stoof ze in wat olie en laat uitlekken, stoof in dezelfde olie de knoflook de schijfjes tomaat de kip de peterselie saffraan peper beetje zout. Giet af en toe wat water bij waarin je de bouillon blokjes in opgelost hebt,gewoon dat het op een licht vuur kan gaar stoven, het mag niet soep worden, dan doe je er de doperwten bij, laat deze ook nog even gaar stoven, (normaal moet je nu de rijst erbij doen maar ik doe dat niet)( ik laat de rijst apart gaar koken omdat dit snel aanbrand)dus dat doe je op het laatst pas Dan doe je er de rijst bij die je apart hebt gaar gekookt zorg dat er een beetje water bij is roer alles om en er boven op leg je de stukjes vis de mosselen in de schelp de scampi's ongepeld , dit om de smaak van de pellen in het gerecht te krijgen. zet voor een 8 minuten even een deksel erop om de vis gaar te krijgen en het is klaar. Dien op met lookbrood, stokbrood in stukken ingevreven met olie en knoflook en dan gegrild in de pan. Smakelijk, is wel een gerecht waar je bij moet blijven hoor. Groetjes en laat smaken

zahira
06-10-2006, 00:31
riannah heeft er volgens mij 1, kijk op haar topic.

zahira
06-10-2006, 00:33
voila: http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=18847595&postcount=851