Bekijk volle/desktop versie : twee bankrekeningen....



05-10-2006, 18:54
ik wil graag een tweede betaalrekening bij een andere bank afsluiten, zodat ik miner/geen rente ontvang, maar ben laatst bij een bank geweest en die vertelde me dat het niet mogelijk was omdat het salaris op een andere rekening komt bij een andere bank.
En omdat ik die tweede rekening zeg maar als spaarrekening wil gebruiken en dus zonder rente gaf hij mij te kennen dat 500 euro per maand, die ik op die bank maandelijks zou sparen, te weinig zou zijn.

Graag wil ik weten of het mogelijk is twee betaalrekeningen te openen en hoe dit te doen of hebben jullie een andere manier van "veilig"sparen?

05-10-2006, 19:05


cash sparen dan ontvang je er geen rente over

05-10-2006, 19:45
Doneer de rente aan Greenpeace of zo.

06-10-2006, 10:26
Je kan bij je eigen bank een tweede rekening openen i.p.v. een spaarrekening. En daar kun je het bedrag storten die je wilt sparen van de andere rekening. Er zal geen rente bijkomen en het is ook makkelijk als je het gespaarde bedrag wilt opnemen omdat je een pasje krijgt (wat niet het geval is bij een spaarrekening).


07-10-2006, 11:25


Ik heb de rabobank en heb daar dus gevraagd of ik een tweede rekening kon openen en dat was niet mogelijk hadden ze gezegd. Alleen een spaarrekening openen was een optie.
Ik denk dat ik bij de ing bank ofzo een rekening ga openen maar weet niet wat ik daarvoor moet betalen een keer in de zoveel tijd.

07-10-2006, 14:45
Bij de postbank is het wel mogelijk om twee rekeningen te openen. Ik zat namelijk ook mee met de rente en heb hun opgebeld en gevraagd of het mogelijk was om geen rente te krijgen op het gespaarde bedrag maar dat kon niet en toen hebben zij hebben mij geadviseerd om een tweede rekening te openen. Je moet wel jaarlijks een bedrag betalen, voor meer info zie http://www.postbank.nl, succes

07-10-2006, 15:44

Citaat door el_oujdi:
cash sparen dan ontvang je er geen rente over


Juist




Wel eerst een kluis kopen

07-10-2006, 16:37
Als je ervan af kan blijven dan is het inderdaad makkelijker om thuis te sparen, mij lukt het in ieder geval niet Maar als het om grote bedragen gaat dan zou ik constant in de stress zitten als ik het huis verlaat