Bekijk volle/desktop versie : Trouwen om een verblijfsvergunning en rijkdom



03-07-2003, 10:09

Citaat door amina180:
Wat vinden jullie van mannen en vrouwen die alleen maar met iemand trouwen om een verblijfsvergunning in europa te krijgen of zijn geld en vervolgens deze persoon proberen kapot te maken.
.

03-07-2003, 11:28


alatief moge ALLAH ons beschermen tegen zulke beesten. En trouwens wie een graf graaft voor een ander valt er vroeg of laat zelf in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Op de dag deropstandig krijg jij lekker zijn hasanat!!!!!!!!!!!!!Daar word iedereen rechtvaardig behandeld dus je rechten krijg je vroeg of laat.

03-07-2003, 12:03

Citaat:
Origineel gepost door najiba05
alatief moge ALLAH ons beschermen tegen zulke beesten. En trouwens wie een graf graaft voor een ander valt er vroeg of laat zelf in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Op de dag deropstandig krijg jij lekker zijn hasanat!!!!!!!!!!!!!Daar word iedereen rechtvaardig behandeld dus je rechten krijg je vroeg of laat.

03-07-2003, 12:22
"Een vrouw wordt gehuwd omwille van 4 redenen: om haar rijkdom, afkomst, schoonheid of Dien, kies diegene met de Dien, en moge je handen bedekt zijn met stof (m.a.w. moge je succes hebben)."

03-07-2003, 15:39



Citaat:
Origineel gepost door Oem_Hudaifah
[B]"Een vrouw wordt gehuwd omwille van 4 redenen: om haar rijkdom, afkomst, schoonheid of Dien, kies diegene met de Dien, en moge je handen bedekt zijn met stof (m.a.w. moge je succes hebben)." [/B]
salaam alaikom wr wb.

ik denk dat oegie oem hudaifah een goede punt noemt hier.
de vrouw wordt gehuwd omwille van
rijkdom
afkomst
schoonheid
dien

maar ook denk ik dat amina meer iets anders bedoelt.
ik denk (en als het niet zoow is corrigeer mij dan) dat amina bedoelt dat een vrouw/man alleen iemand willen omdat die gene bv super rijk is en als men daar mee getrouwd is dat men dan gewoon van zijn geld wilt profiteren
en inderdaad allah iej hdiena en mogen allah ons leiden al onze broeders en zusters.

en in de islaam staat dat een man bv een vrouw KAN huwen om haar rijkdommen maar ik ben er van overtuigt dat men niet bedoelt om haar daarna de grond in te boren maar om samen een fijn goed islamitisch leventje op te bouwen.

als ik iets fout heb gezegd moge allah mij vergeven.
en wie het er niet mee eens is ik hoor het graag...

thallou zusters en broeders
liefs jullie zuster

03-07-2003, 15:42
en trouwens voor de papieren vind ik echt zielig om daarvoor te trouwen met iemand.
er zijn voor onze broeders genoeg goede moslima's in nederland en voor ons zusters ook genoeg goede practiserende mannen elhamdoeli allah.
dus als wij daar trouwen wie moet er dan met onze zusters of broeders hier trouwen elgiar inscha allah

en alles is mektab.

liefs jullie zuster

03-07-2003, 18:30
As Salaam Aleikoem

Fatwa betreffende huwlijk om papieren, al dan niet met toevoeging van gelden

Het is een nietige, verboden huwlijk. Sterker: het is een verbeurde handel en een nietige verkoop. Personen willen zichzelf verkopen tegen ontvangst van een prijs zonder tegenprestatie of althans een Nederlandse verblijfsvergunning. Deze laatste is je eigendom niet. Een vrouw die geloofd in Zijn boeken, Zijngezanten en de jongste dag gelooft, durft een dergelijke daad niet aan. Het is slechts een daad van ongelvige vrouwen, zonder geloof en zedelijkheid

aldus Khalil El Moumni (Nasr Moskee te Rotterdam)

Wa Aleikoem as Salaam

03-07-2003, 20:55
Dit gebeurt al jarenlang. Het is een sunna geworden om iemand te importeren. Het is niet de huwelijk volgens de sunna, maar alleen om eigenbelang zoals geld/papieren/status...
Het is goed dat ze het moelijker hebben gemaakt met de nieuwe regering. Verbod op import zou voor mij ook niet erg zijn,want ieder persoon die je hier in europa brengt,is jou verantwoording. Je kan later scheiden als je doel is bereikt. Dus hij of zei heeft je niet meer nodig en jij hebt die persoon hiergebracht. Je kan beter hier trouwen of gewoon teruggaan en geen verantoordelijkhede op je hals halen voor de dag des oordeels als je kinderen verloren gaan in dit continent