Bekijk volle/desktop versie : ik wil moslim worden



Pagina's : [1] 2

03-10-2006, 13:35
ik wil svp in contact komen met iemand die me kan helpen in de weg die ik heb geslagen, en dat is namelijk dat ik moslim wil worden. Ik woon omgeving amsterdam

03-10-2006, 13:38


oeps verkeerde rubri sorry

03-10-2006, 16:31
Ik heb je topic even verplaatst naar een ander rubriek.

Als je je je wil bekeren tot de Islaam, raad ik je aan om allereerst je intentie (je bedoeling) om Moslim te worden duidelijk en helder voor je zelf te hebben.

De stap daarna is het erkennen en accepteren van de Tawheed; Dat betekent 'de eenheid van Allah', daarna volgt de Shahada (geloofsbelijdenis) die als volgt gaat; Ashada la illa ha illah Allah wa ashada Mohammed oe rassounallah (ik getuig dat er geen andere God is dan Allah en ik getuig dat Mohammed zijn gezant is).

Welkom in de Islaam en mocht je vragen hebben etc, dan kan je me altijd een pm sturen.

PS) Als je betrouwbare informatie wil hebben over de Islaam, kun je beter andere, Islamitische websites bezoeken, omdat de informatie op marokko.nl niet altijd betrouwbaar is.

03-10-2006, 16:34
Na'am.

Ik raad je ook aan om een andere site te bezoeken voor meer informatie.

Heb je al de shahadaa gedaan?

03-10-2006, 16:50


Hoe men zich bekeert tot de Islam.



Print paginaVraag: Ik zou graag van u willen vernemen hoe ik me kan bekeren tot het Islam? Ikzelf beoefen op dit moment een ander geloof uit, maar heb de boeken over het Islam gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik me wil bekeren, eigenlijk nog voor ramadan, maar tijdens ramadan is eigelijk ook niet erg. Ik ben woonachtig in xxx en misschien kunt u mij vertellen hoe en wat! Alvast bedankt voor de genomen moeite!

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Om zich terug te keren tot de islam, is er eigenlijk niet veel nodig.

De profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "ieder kind wordt geboren met de natuurlijke gehoorzaamheid aan Allah (geboorterecht), zijn ouders maken van (het kind) vervolgens een jood, of een christen of ze maken een vuuraanbidder van hem". Boekharie hadith nr.1296 en moesliem hadith nr.4704 uit een hadith die overgeleverd is door Abou Hoerayra (Allah’s welbehagen zij met hem). De basis bij de zoon van Adam is dat hij als monotheïst geboren wordt.

Het enige wat men moet doen om zich te bekeren (terug te keren) tot de islam, is het omhelzen van deze religie met een zuivere intentie voor Allah. Niet omwille een huwelijk met een moslim of moslima, of andere zaken die de intentie van de mens vertroebelen.

De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) zegt: "Handelingen worden alleen door hun intentie bepaald en ieder mens zal alleen dat krijgen wat met zijn bedoelingen samenhangt" Boekharie en Moesliem.

Deze omhelzing geschiedt door het volgende:
Het getuigen dat niemand behalve Allah aanbeden moet worden.
Het getuigen dat Mohammed (Allah's vrede en genade zij met hem) de Boodschapper is van Allah. (Punt 1 en 2 zijn de eerste zuil van de islam, de getuigenis wordt als volg t uitgesproken, Ash-hadoe alla iellaha iella Allah, wa ash-hadoe anna Moehammadan rassoeloe Allah.
De grote wassing (douche) te nemen voor of na het opzeggen van de getuigenis. Het is beter om voor de getuigenis te douchen, dit blijkt door verschillende overleveringen van de profeet.
Na bovenstaande 3 punten zal een persoon behoren tot de Moslims. Natuurlijk zijn bovenstaande 3 punten niet het gehele islam, maar de rest bouwt men stapsgewijs.

Hopend u hiermee uw vraag te hebben beantwoord.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

PS: wilt u meer weten of een gesprek voeren met ons dan kunt u contact met ons nemen door te bellen naar 06-20505787 of ons te mailen: info@al-islaam.com Uiteraard bent u van harte welkom bij ons om te discussiëren of zich te bekeren tot de islam.

03-10-2006, 16:51
Hoe kan ik moslim worden?



Print paginaVraag: Hoe kan ik moslim worden?

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Om moslim te zijn dient een persoon de islam te begrijpen, en ernaar te leven. De islam is gebouwd op 5 pilaren zoals u misschien weet, de eerste pilaar is het getuigen in de eenheid van Allah en getuigen dat Mohammed (Allah's vrede en genade zij met hem) een boodschapper is van Allah.

U dient deze getuigenis te begrijpen, en ernaar te leven. Getuigen in de eenheid van Allah, is het geloven en getuigen in de monotheïsme en het toewijden van de aanbidding alleen aan Allah. Het toekennen van deelgenoten intermediairs aan Allah is een grote zonde binnen de islam. De getuigenis betekent ook het volgen van Allah's oordelen en wetten.

Allah zegt in de Qor-aan in soerat Al ikhlas: "Zeg: 'Hij is Allah, de Enige. Allah is de Enige van Wie al het geschapene afhankelijk is. Hij heeft niet verwerkt en is niet verwerkt. En niet één is aan Hem gelijkwaardig.'" (112:1-4, Nederlandse vertaling van de Edele Qor-aan)

Getuigen dat Mohammed (Allah's vrede en genade zij met hem) een boodschapper is, d.w.z. het geloven in alle authentieke overleveringen en oordelen van de profeet...etc

Om zich te bekeren tot de islam, dient een persoon de betekenis van de eerste zuil te kennen en het uit te spreken. La iellaha iella Allah, Moehammadoen Rassoeloe Allah. (er is geen God dat aanbeden moet worden naast Allah, en Mohammed is de boodschapper van Allah).

Daarna dient men zich volledig te wassen (douchen), men kan kiezen voor of na de getuigenis. Na de getuigenis, dient een persoon stap voor stap de islam te praktiseren. Het beste is dat een persoon na de getuigenis, zich wendt tot de moslims, die hem meer over de islam kunnen vertellen en stapsgewijs het gebed...etc leren.

Moge Allah ons en uw hart openen voor de waarheid.

Wilt u moslim worden dan kunt u contact met ons nemen, we zijn bereid om u dag en nacht te helpen. Tel: 0620505787

En Allah weet het het beste.

Het team van al-Islaam.com

03-10-2006, 20:37
Het bekeren is een grote stap, let wel op dat het geloof niet zomaar ""iets"" is.
Verder tsja, succes..



Mvg.


Godismylife

03-10-2006, 20:47
Godismylife het is de eerste keer dat ik je iets goed hoor zeggen tegen een moslim de woord ''succes'' echt prachtig

03-10-2006, 20:48

Citaat door awayger:
Godismylife het is de eerste keer dat ik je iets goed hoor zeggen tegen een moslim de woord ''succes'' echt prachtig





Beter dan staan schelden dat hij een afvallige is.



Mvg.



Godismylife

03-10-2006, 20:53
De een wordt Christen en de ander juist Moslim.. Ik zou zeggen, denk er goed overna!

03-10-2006, 20:55

Citaat door Godismylife:

Beter dan staan schelden dat hij een afvallige is.



Mvg.



Godismylife

was hij eerst dan christelijk ?

03-10-2006, 21:00

Citaat door awayger:
was hij eerst dan christelijk ?







Dat weet ik zo net nog niet zeker, maart goed, je begrijpt best wel wat ik bedoel.
Maar als iemand hier bijvoorbeeld christen wilde worden, zou er alleen maar scheldpartijen ontstaan.
Maar ik heb mijn manieren.


Mvg.



Godismylife

03-10-2006, 21:04



Citaat door Godismylife:
Dat weet ik zo net nog niet zeker, maart goed, je begrijpt best wel wat ik bedoel.
Maar als iemand hier bijvoorbeeld christen wilde worden, zou er alleen maar scheldpartijen ontstaan.
Maar ik heb mijn manieren.


Mvg.



Godismylife



het is niet islamitisch om te schelden

03-10-2006, 21:11

Citaat door Godismylife:
Dat weet ik zo net nog niet zeker, maart goed, je begrijpt best wel wat ik bedoel.
Maar als iemand hier bijvoorbeeld christen wilde worden, zou er alleen maar scheldpartijen ontstaan.
Maar ik heb mijn manieren.


Mvg.



Godismylife

niet iedereen over 1 kam scheren.en dat gescheld komt meestal door dat mensen er absurt bij staan, en zegen van huhhh?

03-10-2006, 21:13

Citaat door awayger:
niet iedereen over 1 kam scheren.en dat gescheld komt meestal door dat mensen er absurt bij staan, en zegen van huhhh?






Dat doe ik ook niet, maar dat is wat vaak voor komt in de I & I rubriek.



Mvg.



Godismylife

Pagina's : [1] 2