Bekijk volle/desktop versie : Draagmoeder



Pagina's : [1] 2

03-10-2006, 10:33
salaam aleikom ,

ik heb een vraagje over draagmoeder is het toegestaan in Islam??

Voor de mensen die niet weten wat draagmoeder precies inhoud zal ik het uitleggen . een getrouwde stel die geen kinderen kunnen krijgen doordat de vrouw niet instaat is om de baby te dragen, kunnen kunstmatige hun spermacel en eicel bevruchten en dan door iemand anders laten dragen .

de rede waarom ik dit vraag is omdat een vriendin geen kinderen kan baren en dus vragen hierover heeft of het door een famillielid kan gedragen worden .

ik hoop dat ik informatie van jullie kan krijgen en natuurlijk informatie waar ik iets aan heb.

asalaam aleikom.

03-10-2006, 11:01



Citaat door mensje85:
salaam aleikom ,

ik heb een vraagje over draagmoeder is het toegestaan in Islam??

Voor de mensen die niet weten wat draagmoeder precies inhoud zal ik het uitleggen . een getrouwde stel die geen kinderen kunnen krijgen doordat de vrouw niet instaat is om de baby te dragen, kunnen kunstmatige hun spermacel en eicel bevruchten en dan door iemand anders laten dragen .

de rede waarom ik dit vraag is omdat een vriendin geen kinderen kan baren en dus vragen hierover heeft of het door een famillielid kan gedragen worden .

ik hoop dat ik informatie van jullie kan krijgen en natuurlijk informatie waar ik iets aan heb.

asalaam aleikom.


salam
ik vermoed dat jij hier geen antwoord zult krijgen.
ik weet niet eens of er een fatwa bestaat die over je onderwerp gaat.

mijn mening is:
het is Niet toegestaan want in de islam is je nasab heilig

06-10-2006, 16:55

Citaat door MohamedMaroc:
salam
ik vermoed dat jij hier geen antwoord zult krijgen.
ik weet niet eens of er een fatwa bestaat die over je onderwerp gaat.

mijn mening is:
het is Niet toegestaan want in de islam is je nasab heilig


Ik snap dat je wilt helpen, maar wat jij zegt is al helemaal niet toegestaan. Je mag hier alleen uitspraken over doen indien je het zeker weet. Opmerkingen zoals mijn mening, ik denk, ik vind zijn uit den boze. Je brengt op die manier mensen op het verkeerde been. De Islam is een geloof van zekerheden en niet van meningen.

06-10-2006, 17:12

Citaat door mensje85:
salaam aleikom ,

ik heb een vraagje over draagmoeder is het toegestaan in Islam??

Voor de mensen die niet weten wat draagmoeder precies inhoud zal ik het uitleggen . een getrouwde stel die geen kinderen kunnen krijgen doordat de vrouw niet instaat is om de baby te dragen, kunnen kunstmatige hun spermacel en eicel bevruchten en dan door iemand anders laten dragen .

de rede waarom ik dit vraag is omdat een vriendin geen kinderen kan baren en dus vragen hierover heeft of het door een famillielid kan gedragen worden .

ik hoop dat ik informatie van jullie kan krijgen en natuurlijk informatie waar ik iets aan heb.

asalaam aleikom.


Waarom neemt de man niet gewoon een 2e vrouw erbij?

06-10-2006, 17:20


As-salaam 'Aleykoem,

Hier vind je het antwoord op je vraag:

http://www.islamqa.com/index.php?ref=21871&ln=eng&txt=surrogate%20mother

&

http://www.islamqa.com/index.php?ref=22126&ln=eng&txt=surrogate%20mother

&

http://www.islamqa.com/index.php?ref=3474&ln=eng&txt=surrogate%20mother

06-10-2006, 18:22

Citaat door sheikhalalbani:
Waarom neemt de man niet gewoon een 2e vrouw erbij?



07-10-2006, 15:26
nee het is haram motlak
ik ben ook een vrouw van 30 jaar kan ook geen kinderen krijgen dat was ook voor mij de ideale oplossing toen gingen we vragen bij de moskee annasar van rotterdam of het hallal is om een draag moeder ons kindje te dragen het antwoord was het mag absoluut niet haram motlak
de 2de is je man laten hertrouwen
dat ga ik insallah binnen kort mijn zege geven
ik wil mijn man niet verliezen hou te veel van hem

ik wens je veel geduld en sbar en laat de vriendin met iemand praten dat helpt
tenminste het heeft mij geholpen

groetjes

07-10-2006, 15:38

Citaat door MohamedMaroc:
salam
ik vermoed dat jij hier geen antwoord zult krijgen.
ik weet niet eens of er een fatwa bestaat die over je onderwerp gaat.

mijn mening is:
het is Niet toegestaan want in de islam is je nasab heilig


kun je me uitleggen wat nasab betekent?

07-10-2006, 20:15
pffffffffffffffffff... stel jij hij geen kinderen kon krijgen.... zou hij zeggen ,schat ,
ik hou zoveel van je , ik wil je niet verliezen.. je mag een twee man trouwen..

jeee,,, mensen wordt wakker..... als je van elkaar houdt , zet je het ook voort zonder kinderen, of neem er een desnoods 3 uit een wees huis...
nee he dat zou mantje niet doen.. dumpen die handel....

07-10-2006, 21:40

Citaat door 76Noortje76:
nee het is haram motlak
ik ben ook een vrouw van 30 jaar kan ook geen kinderen krijgen dat was ook voor mij de ideale oplossing toen gingen we vragen bij de moskee annasar van rotterdam of het hallal is om een draag moeder ons kindje te dragen het antwoord was het mag absoluut niet haram motlak
de 2de is je man laten hertrouwen
dat ga ik insallah binnen kort mijn zege geven
ik wil mijn man niet verliezen hou te veel van hem

ik wens je veel geduld en sbar en laat de vriendin met iemand praten dat helpt
tenminste het heeft mij geholpen

groetjes



Zou hij dat andersom voor jou ook over hebben dat jij een 2e man neemt als het was toegestaan in de islam ?

Ik zou mijn man nooit kunnen delen. Daarvoor zou ik teveel van hem houden om hem te kunnen delen. Ik zou juist als hij zo graag kinderen wil kinderen adopteren. Een ander persoon in ons leven zou ons alleen maar meer pijn doen.

08-10-2006, 17:02

Citaat door Vlampje:
Ik snap dat je wilt helpen, maar wat jij zegt is al helemaal niet toegestaan. Je mag hier alleen uitspraken over doen indien je het zeker weet. Opmerkingen zoals mijn mening, ik denk, ik vind zijn uit den boze. Je brengt op die manier mensen op het verkeerde been. De Islam is een geloof van zekerheden en niet van meningen.



wat is dit meiske, het is je mening ???
wil jij mij bewijzen dat jij die uitsprake mag doen
kan jij het niet
dan kan jij bij jezelf beginnen en niet je mening geven
want ik zit immers niet te springen om je mening

mijn mening heb ik aan de andere zuster gezegd,
ze weet dat ik geen Imam ben, en ze is zelf niet dom, ze kan zelf nadenken

08-10-2006, 17:05
[QUOTE=Yasmina1;24825319]kun je me uitleggen wat nasab betekent?[/QUOTE

wie werkelijke je pa is en je ma
wie werkelijke je grote ouders zijn
enz

08-10-2006, 17:21



Citaat door sheikhalalbani:
Waarom neemt de man niet gewoon een 2e vrouw erbij?


Inderdaad , kijk ik vind het zelf raar als een man in deze tijd een tweede vrouw neemt die hem alles kan geven ,maar in dit geval is het anders en is het beste om een tweede vrouw te nemen.


hajat

09-10-2006, 10:45
Bedankt voor jullie reactie's. Voor de mensen die zeggen dat je een tweede vrouw kunt nemen, dan kan je toch samen een kind adopteren.

09-10-2006, 15:21
En wat ik trouwens ook niet kan begrijpen of snappen, is dat de vrouw altijd de schuld krijgt. Een man kan ook onvruchtbaar zijn en dan kan hij wel tien andere vrouwen nemen maar dat schiet niet op. Allah Oe a3lam!!!

Pagina's : [1] 2