Bekijk volle/desktop versie : altijd al arabisch willen leren??



Pagina's : [1] 2

03-10-2006, 10:13
Dag Beste Mensen,

Vrede zij met u allen.

Gebruik makend van deze fantastische gelegenheid, de heilige maand Ramadan; de maand waarin de koran is neer gezonden én de maand van kennis en aanbidding, willen wij u graag de ‘Islamic Academy’ voorstellen.

Deze instelling gaat zich bezig houden met laagdrempelige kennisoverdracht over de Islam in het Nederlands. Daarnaast zal het ook cursussen Arabische taal aanbieden.

Het instituut is ontstaan uit de grote vraag en weinige aanbod wat er is op dit gebied.

Islamic Academy biedt ook cursussen op maat aan vanuit het Islam-expertise, met name bedoeld voor instellingen of personen die in het dagelijks leven met Islam of moslims te maken hebben.

De eerste cursussen die worden aangeboden zijn als volgt:

(1) Arabisch: deze cursus heeft als doel de cursist een basis/fundering in de Arabische taal te geven. Na het volgen van deze cursus zal men zich makkelijker wijs kunnen maken in de Arabische taal. Aan het einde van de cursus, zal de cursist kunnen lezen/schrijven en korte gesprekken voeren.

Deze cursus is geschikt voor degene die vanaf 0 wil beginnen! De docent is afgestudeerd aan de prestigieuze Azhar-Universiteit in Cairo en heeft Jarenlange ervaring in het lesgeven in de Arabische taal en Islam!

(2) Islam & Maatschappij: deze cursus richt zich op het operationaliseren van kennis. Allerlei onderwerpen zullen aan bod komen waarbij een grote nadruk zal liggen op het toepassen ervan in het dagelijkse leven hier in Nederland/ België. Gepoogd zal worden om het gat tussen kennis van de Islam en de praktijk van de Islam te verkleinen, zodat er een balans ontstaat in het karakter, vrij van allerlei excessen en extremiteiten.

Docenten in deze cursus zijn o.a. Tasneem Sadiq en Mohammed Cheppih, ook zullen er gastdocenten zijn.

Deze cursussen zullen zowel in Amsterdam als in Antwerpen aangeboden worden.

U kunt zich direct aanmelden indien u wilt deelnemen aan één van deze cursussen. Met nadruk stellen wij dat de plaatsen erg beperkt zijn en dat we ermee om zullen gaan volgens het principe ‘first comes, first gets’!

Kosten voor deelname aan deze cursus, zijn € 300. Dit is voor de gehele periode (cursusjaar van 7 maanden) en inclusief het materiaal! Daarnaast heeft de cursist recht op korting op de reis die aan het eind van het schooljaar wordt georganiseerd, naar een Islamitisch/Arabisch land.

Bij genoeg aanmeldingen in een andere gemeente dan hierboven genoemd, zullen wij overwegen om binnen die stadsgrenzen de cursussen aan te bieden!

De cursus Islam begint in Amsterdam op 01/11/2006 en in Antwerpen op 02/11/2006.
In Antwerpen begint de cursus Arabisch op 01/11/2006 terwijl dat in Amsterdam op 02/11/2006 zal zijn.

Cursus-schema voor de duidelijkheid:

Stad Cursus Dag Tijd Eerste Les
Amsterdam Islam&Maatschappij Woensdag 19:00-21:00 01/11/2006
Amsterdam Arabisch Donderdag 19:00-21:00 02/11/2006
Antwerpen Islam&Maatschappij Donderdag 19:00-21:00 02/11/2006
Antwerpen Arabisch Woensdag 19:00-21:00 01/11/2006



Locatie en dergelijke worden aan de aangemelde cursusleden direct doorgemaild!


Heb je nog vragen of wil je je aanmelden?
Dit kan door een mail te sturen naar: islamic.academy@yahoo.com

03-10-2006, 13:24


haha 300 euro wel leuke iniatief maar is wel iets teveel van het goede, bij ons wordt het voor 20 euro gegeven.

Maar succes verder ik hoop dat je veel mensen zal helpen om de arabische taal onder de knie te krijgen.

Masalaam

03-10-2006, 13:46
Beste Said,
Ten eerste vindt ik het echt goed wat jullie bedacht hebben alleen zit ik met een vraag.
Ik zou echt heeeel graag verder arabisch willen leren. Alleen pas ik denk niet bij de groep, want ik kan arabisch lezen en best goed spreken. Ik ben alleen niet goed in het schrijven en begrijpen. Mijn vraag is nu of jullie ook een groep voor gevorderden hebben.
Ik wacht het antwoord af
Ma3a Salama,
Naziha

03-10-2006, 21:45
Ik was heel erg onder de indruk toen ik het las.. Het lijkt een beetje op de idee achter dar al ilm en dat is echt

Het enige wat mij tegenhoudt om het te volgen is de prijs.. €300,-- is wel erg veel!! Het zal het het ongetwijfeld waard zijn, maar het is voor mij wel een belemmering.. Krijg ik studentenkorting??

04-10-2006, 13:06


Naziha....er is een wezenlijk verschil tussen het marokaans-arabisch (darizja) en de officiele arabische taal....kijk regelmatig naar aljazeera en dan zul je het arabisch gaan begrijpen..

04-10-2006, 15:38
Schat ik ben niet blond, ik weet echt wat het verschil is.
Lees eff opnieuw wat mijn vraag aan said is in plaats van te zeggen kijk naar aljazeera

04-10-2006, 15:42
jij kunt het lezen en spreken....maar begrijpen en schrijven niet. Nogmaals als je naar arabische zenders kijkt dan zul je het arabisch gaan begrijpen...dat is niet sarcastisch bedoeld maar ik meen het echt....verder zou je nog een woordenboek moeten hebben en woorden die je niet kent opzoeken....daarmee zal het schrijven makkelijker gaan....succes

05-10-2006, 10:57
Ik volg het gewoon op de volksuniversiteit, t is ook voor beginners en verder die al kunnen schrijven en lezen etc etc,.. verschillende groepen dus,..

Het wordt over heel het land gegeven en kost 210 euro per jaar,..


Sorry topicstarter,..

09-10-2006, 00:34
ik heb wel interesse kun je me meer info pm en en ik ken iemand in haarlem die hier ook mee bezig is mischien kunnen jullie samenwerken

09-10-2006, 01:57

Citaat door Said:
Dag Beste Mensen,

Vrede zij met u allen.

Gebruik makend van deze fantastische gelegenheid, de heilige maand Ramadan; de maand waarin de koran is neer gezonden én de maand van kennis en aanbidding, willen wij u graag de ‘Islamic Academy’ voorstellen.

Deze instelling gaat zich bezig houden met laagdrempelige kennisoverdracht over de Islam in het Nederlands. Daarnaast zal het ook cursussen Arabische taal aanbieden.

Het instituut is ontstaan uit de grote vraag en weinige aanbod wat er is op dit gebied.

Islamic Academy biedt ook cursussen op maat aan vanuit het Islam-expertise, met name bedoeld voor instellingen of personen die in het dagelijks leven met Islam of moslims te maken hebben.

De eerste cursussen die worden aangeboden zijn als volgt:

(1) Arabisch: deze cursus heeft als doel de cursist een basis/fundering in de Arabische taal te geven. Na het volgen van deze cursus zal men zich makkelijker wijs kunnen maken in de Arabische taal. Aan het einde van de cursus, zal de cursist kunnen lezen/schrijven en korte gesprekken voeren.

Deze cursus is geschikt voor degene die vanaf 0 wil beginnen! De docent is afgestudeerd aan de prestigieuze Azhar-Universiteit in Cairo en heeft Jarenlange ervaring in het lesgeven in de Arabische taal en Islam!

(2) Islam & Maatschappij: deze cursus richt zich op het operationaliseren van kennis. Allerlei onderwerpen zullen aan bod komen waarbij een grote nadruk zal liggen op het toepassen ervan in het dagelijkse leven hier in Nederland/ België. Gepoogd zal worden om het gat tussen kennis van de Islam en de praktijk van de Islam te verkleinen, zodat er een balans ontstaat in het karakter, vrij van allerlei excessen en extremiteiten.

Docenten in deze cursus zijn o.a. Tasneem Sadiq en Mohammed Cheppih, ook zullen er gastdocenten zijn.

Deze cursussen zullen zowel in Amsterdam als in Antwerpen aangeboden worden.

U kunt zich direct aanmelden indien u wilt deelnemen aan één van deze cursussen. Met nadruk stellen wij dat de plaatsen erg beperkt zijn en dat we ermee om zullen gaan volgens het principe ‘first comes, first gets’!

Kosten voor deelname aan deze cursus, zijn € 300. Dit is voor de gehele periode (cursusjaar van 7 maanden) en inclusief het materiaal! Daarnaast heeft de cursist recht op korting op de reis die aan het eind van het schooljaar wordt georganiseerd, naar een Islamitisch/Arabisch land.

Bij genoeg aanmeldingen in een andere gemeente dan hierboven genoemd, zullen wij overwegen om binnen die stadsgrenzen de cursussen aan te bieden!

De cursus Islam begint in Amsterdam op 01/11/2006 en in Antwerpen op 02/11/2006.
In Antwerpen begint de cursus Arabisch op 01/11/2006 terwijl dat in Amsterdam op 02/11/2006 zal zijn.

Cursus-schema voor de duidelijkheid:

Stad Cursus Dag Tijd Eerste Les
Amsterdam Islam&Maatschappij Woensdag 19:00-21:00 01/11/2006
Amsterdam Arabisch Donderdag 19:00-21:00 02/11/2006
Antwerpen Islam&Maatschappij Donderdag 19:00-21:00 02/11/2006
Antwerpen Arabisch Woensdag 19:00-21:00 01/11/2006



Locatie en dergelijke worden aan de aangemelde cursusleden direct doorgemaild!


Heb je nog vragen of wil je je aanmelden?
Dit kan door een mail te sturen naar: islamic.academy@yahoo.com



300 Euroo Wesh ben jij gek A ga ga fietsen jij, ik geef die mensen hier gratis Arabich lessen, Wat betalen alleen om een paar woorden 300 Euro Jah dagggg heb geen bank in huis

10-10-2006, 16:01
zijn er ook cursussen in Rotterdam?

10-10-2006, 18:48
Kan er iemand me helpen waar er cursussen voor gevorderden dan, zijn in België
Omgeving West-Vlaanderen of Oost-Vlaanderen
Dank bij voorbaat
Yassin

17-10-2006, 11:04


is deze cursus ook eindhoven te volgen????

17-10-2006, 15:40

Citaat door Avecinna:
jij kunt het lezen en spreken....maar begrijpen en schrijven niet. Nogmaals als je naar arabische zenders kijkt dan zul je het arabisch gaan begrijpen...dat is niet sarcastisch bedoeld maar ik meen het echt....verder zou je nog een woordenboek moeten hebben en woorden die je niet kent opzoeken....daarmee zal het schrijven makkelijker gaan....succes



klopt ik keek vroeger veel arabische films met mijn ouders maar ik kan het nu wat meer verstaan en begrijpen maar praten nee dat lukt niet

19-10-2006, 15:13
Ik ben al een tijdje opzoek naar arabische lessen + islamlessen, dus ik heb zeker interesse, alleen is Adam niet te doen voor mij.
Zijn er misschien ook cursussen die in Rotterdam worden gegeven...?

Suhba chemalia

Pagina's : [1] 2