Bekijk volle/desktop versie : Nederland van ons allemaal



02-07-2003, 14:16
Kenden jullie deze al ??

http://www.initiativesofchange.nl/13feb03.html

02-07-2003, 14:18



Citaat:
Origineel gepost door Desiree_H
Kenden jullie deze al ??

[URL=http://www.initiativesofchange.nl/index.htm?http&&&http://www.initiativesofchange.nl/13feb03.html]Nederland van ons allemaal[/URL]
Nee, en zal op deze mannier ook niet gebeuren.
De link doet het nie goed.

02-07-2003, 14:21

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Nee, en zal op deze mannier ook niet gebeuren.
De link doet het nie goed.
Ja !!! Zag het zelf ook. Zat hier heftig te zweten om het weer goed te krijgen ..

Zo als het er nu staat doet ie het wel !!!! Bij mij tenminste ...

02-07-2003, 14:31
Yep, hij doet het.

Wat moet je dan zeggen, ik geloof wel dat ie gelijk heeft.
(vond het wel een moeilijk stuk om te lezen).

Zeker de schade die Pim in Nederland heeft aangericht zet ons zeker 10jr terug in de tijd.

02-07-2003, 14:47



Citaat:
Origineel gepost door Desiree_H
Ja !!! Zag het zelf ook. Zat hier heftig te zweten om het weer goed te krijgen ..

Zo als het er nu staat doet ie het wel !!!! Bij mij tenminste ...
Zeer goed stuk.

Ik ben voor al blij met de opmerking dat allochtonen ook verschillen onderling en dat niet gesproken kan worden over 1 homogene groep.


02-07-2003, 15:03

Citaat:
Maar ik kan u geruststellen dat in de Marokkaanse cultuur niet gebruikelijk is om oude vrouwtjes van tasjes te beroven. En ook niet om te vechten in een bioscoop of zwembad. Het is dus geen cultureel probleem. Maar als je weet dat een groep jongeren die overlast geeft grotendeels bestaat uit Marokkaanse jongeren, kun je die wetenschap wel gebruiken om een oplossing te vinden. Maar alleen door specifiek te zijn, zonder te generaliseren, kun je er iets mee doen.


Grappig, dit heb ik gisteravond aan de eet tafel nog verdedigd en proberen uit te leggen.

02-07-2003, 15:06

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Grappig, dit heb ik gisteravond aan de eet tafel nog verdedigd en proberen uit te leggen.
Keep up the good work.....

02-07-2003, 15:13

Citaat:
Origineel gepost door grendel
Keep up the good work.....
Ik doe mijn best.
Al wordt mij ook wel eens te veel, maar goed dat is een ander topic.


Citaat:
Ik heb al eerder verteld dat autochtonen geen homogene groep is.

of

Door de generaliserende opmerkingen over autochtonen op de internetfora en daarbuiten wordt deze groep tekortgedaan, zij worden op de hoop van de onaangepasten gegooid, met het gevolg dat hun loyaliteit eerder uitgaat naar hun oorspronkelijke cultuur M.a.w. de miskenning van deze groep leidt tot wat je in de sociologie noemt "Self fullfilling prophecy" Mensen vertonen het gedrag dat men van hen verwacht



maar met de stelling ben ik dus volmondig eens:

Citaat:
Nederland van ons allemaal

02-07-2003, 15:32

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Ik doe mijn best.
Al wordt mij ook wel eens te veel, maar goed dat is een ander topic.




maar met de stelling ben ik dus volmondig eens:
Nederland van ons allemaal


...........en de wereld is van iedereen en iedereen is van de wereld (The Lau)........

02-07-2003, 15:45
Slappe eenzijdige discussie. De reden voor het 'anti-islamisme' is zogenaamd 11 september en fortuijn.

wat veel autochtonen als zeer schokkend hebben ervaren is de soms openlijke steunbetuiging aan bin laden van de moslim gemeenschap. feestende pubers etc.

verder is de criminaliteit en de tereur van een bepaalde groep marokannen zo uit de hand gelopen dat ze het voor hun groep ernstig verpest hebben. waarom kunnen die pubers zich niet gedragen en hun afkeer naar nederlanders afleggen.
in amsterdam west is er onder de jeugd een 'wegpest beleid' naar de blanke mensen aan de gang.

hou eens op met die krokodillenstranen.......
die tijd is voorbij!

02-07-2003, 16:02

Citaat:
Origineel gepost door bouklawi
Slappe eenzijdige discussie. De reden voor het 'anti-islamisme' is zogenaamd 11 september en fortuijn.

wat veel autochtonen als zeer schokkend hebben ervaren is de soms openlijke steunbetuiging aan bin laden van de moslim gemeenschap. feestende pubers etc.

verder is de criminaliteit en de tereur van een bepaalde groep marokannen zo uit de hand gelopen dat ze het voor hun groep ernstig verpest hebben. waarom kunnen die pubers zich niet gedragen en hun afkeer naar nederlanders afleggen.
in amsterdam west is er onder de jeugd een 'wegpest beleid' naar de blanke mensen aan de gang.

hou eens op met die krokodillenstranen.......
die tijd is voorbij!
welke .................................

heb je het stuk wel gelezen ?

En die Tuk-Marokkanen waar je het over hebt, die kennen we allemaal wel.

Die mogen ze allemaal aanpakken, denk je dat iemand daar mee zit.


02-07-2003, 16:10

Citaat:
Origineel gepost door grendel
welke .................................

heb je het stuk wel gelezen ?

En die Tuk-Marokkanen waar je het over hebt, die kennen we allemaal wel.

Die mogen ze allemaal aanpakken, denk je dat iemand daar mee zit.

Heb het stuk gelezen. nietecht diepgaand.
punt is dat veel nederlanders erg geschrokken zijn van de vele steun voor bin laden c.s. onder de moslimgemeenschap. dat heeft hen het predikaat 5e colonne gegeven. zeg maar gecharcheerd: landverraders. dit is een groot probleem.

02-07-2003, 16:17



Citaat:
Origineel gepost door bouklawi
Heb het stuk gelezen. nietecht diepgaand.
punt is dat veel nederlanders erg geschrokken zijn van de vele steun voor bin laden c.s. onder de moslimgemeenschap. dat heeft hen het predikaat 5e colonne gegeven. zeg maar gecharcheerd: landverraders. dit is een groot probleem.
Dat vind ik wel een goed punt. Ik denk dat veel nederlanders zich inderdaad verraden en indirect bedreigd hebben gevoeld, door hun eigen islamitische allochtone landgenoten, die begrip en zelfs vreugde leken op te brengen voor terroristische aanslagen op amerikanen.

Maar wat ik me daarbij wel afvraag: is het niet zo dat dit door de media totaal verkeerd in beeld is gebracht, en dat het slechts enkelingen waren die zo reageerden, die er door de media eindeloos werden uitgelicht ???

Hoe moet ik er nou eerlijk en zeker achterkomen, of dat wel of niet zo is, als de media op dit soort punten mij gruwelijk in de steek laat, door zoveel tegenstrijdige en hetzerige verhalen te publiceren ?

Dan wordt het een kwestie van geloven: iemand gelooft wel dat het zo is, of dat het niet zo is. Ik geloof van niet. Maar het is overduidelijk, dat heel veel nederlanders geloven van wel.

02-07-2003, 16:20
Het rare is dat ik de invloed van 9/11 (in deze context) eigenlijk nooit echt gevoeld heb. Wel Pim, Pim voede het volk met rasisties gedachte goed.
Ook de gedachte dat je uit een vorm van eerlijkheid iedereen voor rotte vis mag uitmaken deel ik niet en vindt ik heel gevaarlijk.


Citaat:
dat heeft hen het predikaat 5e colonne gegeven

Werkelijk, zag toch laatst op televisie het het Pim was die dat predicaat heeft uitgedeeld