Bekijk volle/desktop versie : overeenkomsten, Islam, Christendom en Jodendom zijn groter dan verschillen



Pagina's : 1 [2]

02-07-2003, 16:23

Citaat:
Origineel gepost door Mazon
vergelijk mij nooitr met joden
Jouw voorouders waren joden... voordat ze tot de islam bekeerde... tja, als jij je roots wilt wegcijferen...
Ok, dan vergelijk ik je er niet mee.

02-07-2003, 16:58


Overeenkomst? de islam is de enigste religie die de authentieke jodendom en christendom erkend en andersom word deze(i.e islam) door de desbetreffende religies respectievelijk niet erkend. Het ging zover bij het jodendom en christendom dat er een aantal mannen de gehele geschriften gingen veranderen, zoals broeder yahjah al duidelijk maakte, ik kan moeilijk geloven in een gefabriceerde versie. De islam gaat daar zover in dat wanneer je maar 1 religie(i.e. jodendom, christendom) verwerpt, dat je geen gelovige bent. Gaat dit ook zover bij het jodendom en christendom?

Dan heb ik een simpele vraag voor de atheist Hicham, wanneer ik 's nachts een splinternieuwe wagen parkeer op je oprit en de volgende morgen vind jij deze stomverbaast geparkeert op jouw oprit, geloof jij mij wanneer ik je meedeel dat deze wagen vanzelf aankwam rijden of dat alle onderdelen bij elkaar kwamen tot een perfect geheel op jouw oprit?.

Dit kan je vergelijken bij alle onlogische uitspraken van wetenschappers en filosofen die denken dat de hemelen en aarde en wat daarbij komt kijken vanzelf zijn onstaan zonder invloed van een schepper en dan heb ik het nog niet eens over perfect ''lopende'' natuurwetten etc. Het grappige en enigzins verbazingwekkende zijn de uitspraken cq vraagstukken ''wie heeft dan Allah geschapen?'', ze laten alle wonderbaarlijke feiten vallen die zelfs door zeer intellegente wetenschappers pas de laatste decenia tot op de bodem uitgevist en bevestigd zijn. Ze konden en kunnen niet om de islam heen, het resultaat was uiteindelijk(geloofgetuigenis) ''la ielaha iella allah wa mohamed a rasoul allah''(vertaling: niets of niemand is het waard om aanbeden te worden behalve Allah en Mohamed is Allah's boodschapper). Allaho akbar!

Voor mij mijn religie en voor u uwer of helemaal geen maar de tijd zal het leren misschien nu niet maar generaties later zal de klok haar laatste klokslag slaan, wee de mensen die de waarheid deden verloochenen!.

03-07-2003, 11:42
ej Yahya...

Die info die ik gaf is om duidelijkheid te scheppen...Afgezien van het feit dat die Frommes (of hoe hij/zij ook mag heten) rare topics opent, had ik zoiets van laat ik hem/haar maar eens ff duidelijk maken wat de drie godsdiensten inhouden...Ze hebben dan wel alledrie overeenkomsten, en ze verschillen niet veel van elkaar, helemaal niet. Maar toch zijn er steeds weer die verschillen vandaar mijn info. Of zou jij het misschien beter kunnen doen he? Jij hebt immers meer levenservaring, ben maar 17

Doegie,
fatima86

03-07-2003, 11:45
eeuuuhhh sorry Yayha zie dat jij ook 17 bent...hahahah

04-07-2003, 14:55



Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Wie zijn wij om onze Heilige boeken te veranderen ?
Wij zijn noch goden noch profeten.
Ik laat de Koran zoals hij is.
Waarom zou ik nog Moslim willen zijn als de zuiverheid van mijn geloof weg is ?
Wat is het nut van mijn religie na een aantal aanpassingen ?
Het is dan een door de mens verzonnen boek, en ik wil geen aanhanger zijn van een boek dat ik zelf met mijn eigen handen heb verzonnen, en daarna moet je ook nog eens je nakomelingen voorliegen.
Ben jij eigenlijk wel Godsdienstig ?

Leugens over de profeet vertellen is al een ernstige zaak, laat staan hoe erg het is als je leugens over God verteld.

De Profeet zei:
“Onwaarheden aan mij toeschrijven is iets anders dan onwaarheden aan iemand anders toeschrijven.
ledereen die bewust een leugen over mij vertelt zal zeker zijn stoel in de hel bezetten.”

Overgeleverd door: Al-Boechari

“ledereen die doelbewust een uitspraak (valselijk) aan mij toeschrijft is één van de leugenaars.”

Overgeleverd door: Moslim


En leugenaar belanden uiteindelijk in de hel.
Een fusie is een vernieuwing in de religie, ik zal je wat hadiths geven over vernieuwingen.


"Wie aan deze zaak van ons (de Islam) iets toevoegt, wat er niet bij hoort, zal daar zelf de gevolgen van ondervinden"
"Wie iets doet wat niet in overeenstemming is met onze zaak, zal daar zelf de gevolgen van ondervinden"


Overgeleverd door: Moslim

Oemm al-Moe’minien Aaishah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:
“Wie aan dit geloof van ons iets toevoegt wat er niet in thuis hoort, behoort verworpen te worden.”

Overgeleverd door: Moslim

Oemm al-Moe’minien Aaishah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:
“Wie aan dit geloof van ons iets toevoegt wat er niet in thuis hoort, behoort verworpen te worden.”

Overgeleverd door: Al-Boechari
Asalaam aleikoem wr wb broeder,

Ik ben het helemaal met je eens!!! We moeten geloven in Allah swt zijn profeten en al zijn boeken! En wie zijn wij inderdaad om daar in tegen te gaan en ons eigen geloof te creëren...Astarfullah! Goed gesproken! (y) ZO zie je maar weer wat voor onzin mensen uitkramen als ze onwetend zijn...

Wa aleikoem asalaam wr wb...

18-08-2003, 14:07

Citaat:
Origineel gepost door frommy33
Dat zou inderdaad een begin zijn en dat is het ook, overigens is Samen op Weg een beweging waar ook katholieken aan mee doen. Dit idee is m.i. uit te breiden naar de Islam en het Jodendom, uiteraard op lange termijn want het zal een langzaam en soms moeizaam proces zijn..
SOW bestaat uit Hervormde, Gereformeerde Kerken en Lutheranen... Daar hebben katholieken niets mee te maken. Het kan zo zijn dat er op lokaal niveau meer of minder samengewerkt wordt met katholieken, maar dat heeft niets met het SOW-proces van doen....beter opletten.

18-08-2003, 14:17

Citaat:
Origineel gepost door frommy33
overeenkomsten Christen, Islam en Jodendom zijn groter dan verschillen

De drie grote 'een-God' -religies, de Islam, het Jodendom en het Christendom zouden in theorie op termijn kunnen gaan fuseren. Waarom niet? In wezen zijn die drie religies toch ontstaan uit een geloof? Het geloof in Allah, God of hoe je Hem ook wilt noemen. De religies zijn 'uit elkaar' gegaan toen er fysieke leiders werden aangewezen, zoals Mohammed en Jezus. Sindsdien zijn er (kleine) verschillen gekomen tussen de religies, onder meer vanwege de geografische verschillen en vanuit verschillende interpretaties van het geloof.
Deze verschillen zijn zeker niet onmisbaar en zonder die verschillen zou de weg vrij zijn voor een groot 'een-God' geloof op basis van de fundamenten van religie die bij alle 'takken' immers precies dezelfden zijn. Het zou fantastisch zijn voor de mensheid.

Dit is mijn visie, ik nodig anderen graag uit om hierop te te reageren.
Voordat ik als christen, met islamitische roots reageer, wil ik je wat vragen stellen...

Wat zijn die overeenkomsten dan volgens jou. Makkelijk roepen 'dat ze er zijn', maar kan je dat ook vertellen?

Wat is jouw argumentatie voor dat het 'dezelfde God' zou zijn?

Waarom zou het fantastisch zijn voor de mensheid.

Het is een heerlijk postmodern verhaal, maar kan je je beter verklaren..?

22-08-2003, 10:41
Blijkbaar heeft deze topic een vroege dood gestorven. Op zich wel een leuke discussie. We gaan toch niet met de staart tussen de benen weglopen?

28-08-2003, 16:11
Niks te melden nog, maar deze topic kon m.i. wel een zetje gebruiken

Pagina's : 1 [2]