Bekijk volle/desktop versie : Vraagje i.v.m. het Gebed/Salaat!



30-09-2006, 13:11
Salaam aleykoum warahmetou 'Allah wa barakatou broeders en zusters!

Ik ben pas begonnen met bidden.
Ik heb nog moeite met hoeveel rak'ah's ik per gebed moet bidden??
Ik heb wel een boekje hoe je leert bidden, maar staat er nogal moeilijk in uitgelegd. Nu weet ik niet of ik elk gebed, dus nu het aankomende gebed Dhohr dezelfde aantal rak'ah's moet bidden als het Fadjr-gebed? Of meer? Of minder? HELP!!!!

Djazaka'Allah ou ghair

30-09-2006, 13:16


dhor heeft 4 raka'at
'asr heeft ook 4 raka'at
maghreb heeft er 3
isha heeft er weer 4

30-09-2006, 13:16
Niemand?? Bid er niemand dan?

30-09-2006, 13:16
Dhor: 4 rakaat
' Asr: 4 rakaat
Maghrib: 3 rakaat
Ishaa': 4 rakaat
Fajr: 2 rakaat

30-09-2006, 13:17


verder nog vragen?

beste is gewoon om een boek te kopen erover Ukhtie

30-09-2006, 13:17

Citaat door Al_Ghareeb:
dhor heeft 4 raka'at
'asr heeft ook 4 raka'at
maghreb heeft er 3
isha heeft er weer 4


shooookran broeders en zusters mashallah

30-09-2006, 13:18

Citaat door FirqatunNajiyah:
verder nog vragen?

beste is gewoon om een boek te kopen erover Ukhtie


waar kan ik die boek kopen? ik woon in België by the way

30-09-2006, 13:19
bij elke Islamitische winkel of de grote moskeeen hebben wel een maktabah .. maar ik woon niet in belgie...

30-09-2006, 13:21

Citaat door FirqatunNajiyah:
bij elke Islamitische winkel of de grote moskeeen hebben wel een maktabah .. maar ik woon niet in belgie...


djazaka'allah ou ghair zuster

30-09-2006, 13:23

Citaat door Gefluister:
Salaam aleykoum warahmetou 'Allah wa barakatou broeders en zusters!

Ik ben pas begonnen met bidden.
Ik heb nog moeite met hoeveel rak'ah's ik per gebed moet bidden??
Ik heb wel een boekje hoe je leert bidden, maar staat er nogal moeilijk in uitgelegd. Nu weet ik niet of ik elk gebed, dus nu het aankomende gebed Dhohr dezelfde aantal rak'ah's moet bidden als het Fadjr-gebed? Of meer? Of minder? HELP!!!!

Djazaka'Allah ou ghair



Salaam ou 3alaikoem,

Dhor gebed bid je in totaal 4 rak'aat..... dus na de 2de rak'a doe je tahijaat... en begin je aan de volgende 2 rakaat... als je dit gedaan hebt doe je weer tahijaat en sluit je je gebed af met salamou 3alaikoem wa rahmatoe allahi.... (en daarna natuurlijk je dua...

l3aser gebed doe je precies hetzelfde

elmaghreb gebed daar bid je 3 rak'aat... dus doe je na de 2de rak'a de tahijaat... en daarna volgt de laatste rak'a... na die laatste sluit je weer af met tahijaat en salamou 3alaikoem wa rahmatoe allahi.... (en daarna naartuurlijk je dua...


En het laatste gebed is is hetzelfde als dhor gebed... alleen bid je tijdens de ramadan tarawih (kan normaal ook altijd maar dan heet het anders) extra rak'aat dus als je klaar bent met je gebed... je mag zelf weten hoeveel je erbij bidt als je het paar telkens per 2 rakaat verricht....


Gir inshallahh.... ma3a salama oegtie...

(ik had een duidelijk site waar je het hele gebed gewoon kon volgen... maar kan het niet vinden... als ik het nog vind zal ik het voor je plaatsen...

30-09-2006, 13:25

Citaat door FirqatunNajiyah:
Dhor: 4 rakaat
' Asr: 4 rakaat
Maghrib: 3 rakaat
Ishaa': 4 rakaat
[SIZE="5"]Fajr: 2 rakaat[/SIZE]


je vergeet de 2 rakaat voor choeroek....

30-09-2006, 13:27

Citaat door marocgurl1739:
Salaam ou 3alaikoem,

Dhor gebed bid je in totaal 4 rak'aat..... dus na de 2de rak'a doe je tahijaat... en begin je aan de volgende 2 rakaat... als je dit gedaan hebt doe je weer tahijaat en sluit je je gebed af met salamou 3alaikoem wa rahmatoe allahi.... (en daarna naartuurlijk je dua...

l3aser gebed doe je precies hetzelfde

elmaghreb gebed daar bid je 3 rak'aat... dus doe je na de 2de rak'a de tahijaat... en daarna volgt de laatste rak'a... na die laatste sluit je weer af met tahijaat en salamou 3alaikoem wa rahmatoe allahi.... (en daarna naartuurlijk je dua...


En het laatste gebed is is hetzelfde als dhor gebed... alleen bid je tijdens de ramadan tarawih (kan normaal ook altijd maar dan heet het anders) extra rak'aat dus als je klaar bent met je gebed... je mag zelf weten hoeveel je erbij bidt als je het paar telkens per 2 rakaat verricht....


Gir inshallahh.... ma3a salama oegtie...

(ik had een duidelijk site waar je het hele gebed gewoon kon volgen... maar kan het niet vinden... als ik het nog vind zal ik het voor je plaatsen...



Djazaka'Allah ou ghair zuster!
Zo'n uitleg had ik precies nodig!
Als je die site vind mag je me die in een PM versturen als ik niet online ben op m.nl!

Ma3salama oeghtiee

30-09-2006, 13:29



Citaat door marocgurl1739:
je vergeet de 2 rakaat voor choeroek....


Moet je chourouq samen met fadjr gebed bidden of mag het ook gewoon op het tijdstip dat is aangegeven op de islamitische kalender? Bv. vandaag was chourouq om 7u38 .. voor België dan (Provincie Antwerpen)

30-09-2006, 13:32

Citaat door Gefluister:
Moet je chourouq samen met fadjr gebed bidden of mag het ook gewoon op het tijdstip dat is aangegeven op de islamitische kalender? Bv. vandaag was chourouq om 7u38 .. voor België dan (Provincie Antwerpen)



je hoort ze gewoon apart te bidden op de tijden dat staat aangegeven... maar mocht het met welke reden dan ook zo zijn dat je lfezjer niet op tijd kon bidden mag je deze samen met choeroek bidden... dus dan krijg je 2 rakaat tehijaat en begroeting... en de volgende 2 rakaat precies hetzelfde....

Maar allahoe a3lam...

Ma3a salama

30-09-2006, 17:27

Citaat door marocgurl1739:
je vergeet de 2 rakaat voor choeroek....


het gaat om de verplichte gebeden... 2 rakaat fajr is verplicht

doha is sunnah

wel is het het beste om nog de 2 rakaat voor fajr te bidden ( erna kan ook), dit is een zwaar aanbevolen sunnah