Bekijk volle/desktop versie : iemand uit Marokko



30-09-2006, 00:49
Dames en heren,

Toevallig kwam ik op deze onderwerp en dacht dat jullie mij wel kunnen helpen..
Het zit namelijk zo.. Deze zomer in Marokko kwamen een paar kenissen voor ons werken als bouwvakers het was een vader met 4 zoons.. Mijn moeder kent hun! (ik niet) (ze hebben al eerder voor ons gewerkt en t zijn achter familie van ons) en de vader heeft een zoon waar me moeder gek op is het is een hele goeie mooie jongens voor de toekomst enzo en ze hebben gevraagd of hij met mij wil verloofen ze wachten nu nog steeds op een antwoord..
Ik ben zelf pas 17 jaar! ik weet niet wat trouwen is! en ik heb nog nooit een relatie gehad! en als ik merk dat iemand een relatie met mij wilt hou ik heel veel afstand todat ik merk dat het gelukt is.

En als me moeder over trouwen praat lijkt het alsof ze mijn keel dicht knijpt zegt ze bijvoorbeeld inshclah ga je trouwen zeg ik niks dan zegt ze iwaaaaaaaa zeg inshclah!! en zeg ik t met moeite! Nou het is verder een hele goeie jongen die in Spanje papieren gaat maken om er te werken en te studeren.. dus gaat t al niet om de papieren. En het is echt een hele mooie jongen je ziet gelijk dat ie een goeie hart heeft( meestal zie ik dat wel).. en de situatie thuis is alleen rwina rwina rwina(gelukkig ramadan valt het reuze mee!!) dus heb ik iets van ik ben jong.. ik wil geen vriend.. ik weet niet wat houden van is ik weet niet wat trouwen is maar ik zal wel verlost zijn van de rwina dus wil ik toch gewoon ja zeggen ...

maar wat zeggen jullie??

30-09-2006, 16:29


De reden waarom ik mijn bericht heb verwijdert is simpel. Ik gebruikte een hadith die ik hier niet kon gebruiken. Maar ghair inscha allah fouten maken is menselijk. Gelukkig had ik het op tijd door.

30-09-2006, 16:41

Citaat door Oempje:
Ik doelde op het verkorten van Salallahu 'Aleyhi wa Salaam, daar reageerde ik eigenlijk op.


Salallahu 'Aleyhi wa Salaam.

Je hebt gelijk zuster. Ik heb er over nagedacht en ik heb het waarscheinlijk uit luiheid gedaan.

Ghair inscha allah.

30-09-2006, 17:06

Citaat door Oemaimah:
mijn adviesjes:

Trouw niet om problemen thuis te ontlopen. Want dan trouw je zonder verstandig na te denken.

Denk met je verstand en niet met je hart. Niet denken van, die jongen ziet er mooi uit en ik voel dat hij geweldig is, dus trouwen. Nee, je moet onderzoek/navraag doen (eigenlijk je voogd), salaat istighara doen, advies vragen aan vrienden en dan vertrouwen op Allah.

Ga na of je wel weet wat een huwelijk inhoudt.



Juist..

Je vertelt dat hij naar spanje gaat en op eigen kracht aan papieren gaat komen, wacht daar dan op. Tegen die tijd ben je ouder, wijzer en kan het zijn dat je mening helemaal veranderd is ten opzichte van hem of juist niet. Dus geef geen ja of nee. En als je het thuis moeilijk hebt, probeer dat op te lossen of er mee te leren leven. Trouwen is zeker niet de oplossing.

30-09-2006, 17:29



Citaat door moslima_riffia:
Juist..

Je vertelt dat hij naar spanje gaat en op eigen kracht aan papieren gaat komen, wacht daar dan op. Tegen die tijd ben je ouder, wijzer en kan het zijn dat je mening helemaal veranderd is ten opzichte van hem of juist niet. Dus geef geen ja of nee. En als je het thuis moeilijk hebt, probeer dat op te lossen of er mee te leren leven. Trouwen is zeker niet de oplossing.

twee keer dezelfde reactie

30-09-2006, 17:31
hahah jah zag het, ging iets niet goed. Maar heb he weggehaald.

30-09-2006, 20:49

Citaat door moslima_riffia:
Juist..

Je vertelt dat hij naar spanje gaat en op eigen kracht aan papieren gaat komen, wacht daar dan op. Tegen die tijd ben je ouder, wijzer en kan het zijn dat je mening helemaal veranderd is ten opzichte van hem of juist niet. Dus geef geen ja of nee. En als je het thuis moeilijk hebt, probeer dat op te lossen of er mee te leren leven. Trouwen is zeker niet de oplossing.



inderdaad..trouwen is een hele grote stap

30-09-2006, 22:58
heey dankjwel voor jullie reactie!! jhe er veel aan gehad

01-10-2006, 18:35

Citaat door Oemaimah:
mijn adviesjes:

Trouw niet om problemen thuis te ontlopen. Want dan trouw je zonder verstandig na te denken.

Denk met je verstand en niet met je hart. Niet denken van, die jongen ziet er mooi uit en ik voel dat hij geweldig is, dus trouwen. Nee, je moet onderzoek/navraag doen (eigenlijk je voogd), salaat istighara doen, advies vragen aan vrienden en dan vertrouwen op Allah.

Ga na of je wel weet wat een huwelijk inhoudt.


Mooi verwoord oegtie!
Duzz, ben het totaal met je eens!