Bekijk volle/desktop versie : Epileren; Haram Of Halal??

Pagina's : [1] 2 3 4 5

24-06-2002, 12:30
Ik heb ff een vraagje aan iedereen hier op dit forum. Aan de mensen die een beetje kennis hebben op het gebied van wat wel mag en niet in de islam.
Ik heb laatst el jazeera gekeken en koeweit op tv en er was een discussie bezig over epileren van de wenkbrauwen. Hier werd gezegd dat het halal is(als je het voor je man doet). Terwijl ik al eerder heel vaak heb gehoord dat het haram is!!????

WETEN JULLIE HIER WAT VAN??

24-06-2002, 12:35

Epileren is haram en het is verboden het staat zelf in de koran.

24-06-2002, 12:46
Voor zover ik weet is het inderdaad haram.

24-06-2002, 12:56
Waarom zeggen die 3oelama dan dat het halal is , als je het voor je man doet of wanneer je wenkbrauwen er zo erg uitzien....dat het afsschrikwekkend is>> dat je dan wel mag epileren????

24-06-2002, 12:56

Wamen, kun je ook het citaat en de soera waar dit staat geven?

24-06-2002, 13:04
Ja loulou...dat is inderdaad goed om te weten!

24-06-2002, 13:22
Die vraag is ook gesteld geweest aan een moefti in Egypte (shahrawi). Die heeft geantwoord dat je ze wel mag bijwerken (niet haram) , en dat ze volledig epileren (en een potloodlijntje trekken) wel haram is. Ma je mocht ze dus wel bijwerken. Want ze moeten ook weer niet gelijken op die van een man..

24-06-2002, 13:34
Epileren is haram.

Het bewijs komt hiervan uit een hadith:

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd is door Abdoullah(moge Allah's tevredenheid met hem zijn):"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeeren,vrouwen die tatoeages bij andere aanbrengen,vrouwen die wenkbrauwen epileren,vrouwen die wenkbrauwen bij andere laten epileren en daarmee Allah's schepping veranderen ..."(Moesliem 3966)

Om een stapje verder te gaan:

wat oksels betreft, het is zelfs aangeraden om deze te ontharen.De boodschapper van Allah heeft gezegd:"Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens:
het verwijderen van het schaamhaar,de besnijdenis,het bijknippen van de snor,het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels.Overgeleverd door Boekharie,Moesliem,Tiermiedie en Abou Dawoed.

Wat benen betreft er is geen enkele hadith die verbiedt om deze te ontharen.de bekende regel in de islam luist als volgt:
"Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is in de Qor'aan of de Soenna."
Dit integendell tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper.

24-06-2002, 14:01
assalaam wa aleikum

het epileren van de wenkbrauwen is inderdaad haram en dank je wamen voor de bewijzen hieromtrent :-)

het is heel spijtig dat er zoveel meisjes zijn die dit toch doen. denk twee maal na voor je aan zoiets begint. het is haram en eenmaal je ermee begint is het heel moeilijk te stoppen.

het ontharen van de benen is toegelaten mits toestemming van je echtgenoot. maar aangezien ik niet denk dat er één man op deze aardbol bestaat die van behaarde benen houdt, neem ik aan dat het toegelaten is.

mha salama

27-06-2002, 12:29
Ik begrijp er nu niets meer van is het nou wel haram of niet? Ik doe het zelf ook namelijk.

27-06-2002, 13:55
het is wel haram...soussia!!! Dus richt je maar tot allah en vraag hem om vergevenis....en doe het nooit meer!

Als je het voor je man doet...of als het zooo erg is dat je eruit ziet als een man.....(hoe je er nu dus uit gaat zien, als je gaat stoppen met epileren) dan mag je wel bijwerken!!!

Maar ik moet je wel zeggen, dat dit een vraag is , waar volgens mij nooit duidelijk antwoord op zal worden gegeven!!!

27-06-2002, 13:58

Citaat:
Origineel gepost door soussiasaida
Ik begrijp er nu niets meer van is het nou wel haram of niet? Ik doe het zelf ook namelijk.
Ben je zo erg behaard?

27-06-2002, 14:06

ik denk dat het pas halal is als je zulke lelijk hebt die je hele gezicht verpesten, zodat je gaan man kunt krijgen. Dat heb ik gehoord van mijn arabischlerares.

27-06-2002, 14:29
ik heb zelf in een vertaalde hadith gelezen dat epileren haram....en dat het ontharen van nehaarde gezicht halal is...dus in geval van overbeharing mag je gezicht ontharen en je wenkbrauwn mogen dus wel geepileerd worden als er dus sprake is van overbeharing...maar dan is het niet de bedoeling dat je ze zo mooi in vorm epileert

27-06-2002, 15:47

Citaat:
Origineel gepost door YassinMono

Ben je zo erg behaard?
hahahahaha wat grappig zehmaaaaa we hebben er een nieuwe najim emhali erbij......... bazzz ehliek ga spelen joh sukkeltje uit rotterdam dat nog niet droog achter zijn oren is.

Trouwens wat doe jij op deze topic, hij is bestemd voor de dames a gluiperd.

Pagina's : [1] 2 3 4 5