Bekijk volle/desktop versie : Epileren; Haram Of Halal??



Pagina's : 1 2 3 4 [5]

25-07-2011, 16:01

Citaat door SamirL:
Erg haram. Je zal de geur van de hemel nooit ruiken.
En als de persoon die dat gedaan heeft berouw toont en die zonde laat, is er dan wel kans om de geur van de hemel te ruiken en deze te betreden?

25-07-2011, 17:14


Ik denk het wel Allah vergeeft alles

31-07-2011, 15:32

Citaat door selima16:
ik denk dat het pas halal is als je zulke lelijk hebt die je hele gezicht verpesten, zodat je gaan man kunt krijgen. Dat heb ik gehoord van mijn arabischlerares.
Dus als ik zoooo lelijk ben dat ik geen vrouw kan krijgen, mag ik plastische chirurgie ondergaan?
Je zou jezelf eens moeten horen meid, die arabische lerares van je is zo ontwetend als de pest.

10-08-2011, 17:40

Citaat door Vlokje:
Haram, mits je Bert wenkbrauwen hebt! dan lijk je op een man en dan mag je "niet overdreven" een aantal haartjes epileren.
Heb je hier bewijs over? Ik hoor dit ook vaak maar bewijs heb ik nog nooit gelezen

19-08-2011, 02:13


meeste arabische vrouwen zien er zelfs beter uit met ongeepileerde wenkbrauwen ipv die onnatuurlijke streepjes

19-09-2011, 22:12

Citaat door weesbarmhartig:
En als de persoon die dat gedaan heeft berouw toont en die zonde laat, is er dan wel kans om de geur van de hemel te ruiken en deze te betreden?
ik heb een aandoening, namelijk hirsutisme. Het is een erge vorm van overbeharing bij een vrouw. Ik epileer dus mijn gelaatshaar en ook mijn wenkbrouwen. Ik dun ze niet helemaal uit en blijf zoveel mogelijk af van de breedte, maar verwijder wel wat haartjes boven en onder. Wat kan ik in mijn situatie doen?

Misschien een rare vraag maar is er een doua voor mijn aandoening? Ik kamp hiermee al sinds mijn 11e.
Alhamdoelillah voor dit, omdat er ergere ziektes bestaan.

19-09-2011, 23:00
vind geepileerde wenkbrauwen echt niet mooi, heb volgens mij ooit gelezen dat je op de dag des oordeels al die haartjes die je hebt geepileerd mag gaan zoeken? klopt dat?

Alhamdulilah epileer ik mijn wenkbrauwen niet, ik zou me echt schuldig voelen. Voelen de dames zich niet schuldig als ze hun wenkbrauwen epileren?

26-09-2011, 22:57
dit is zooooo gestooord degene die zegt het is halal het is HARAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM om je wenkbrauwen te epileren snap dat dan gwn

28-09-2011, 09:13
Epileren is haram, wie zegt van niet, gebruikt bepaalde 'geleerden' of dingen die ze gehoord hebben als excuus om toch te epileren. De profeet (vzmh) heeft gezegd dat vrouwen die epileren bij iemand anders of zelf epileren vervloekt zijn! Dit moet duidelijk genoeg zijn. Haren tussen wenkbrauwen (zodat t geen 1 wenkbrauw wordt) mag wel.
En zo moeilijk is het niet om te stoppen, als je weet dat je daar Allah zijn tevredenheid mee krijgt. Het is alleen even wennen.

28-09-2011, 09:16

Citaat door weesbarmhartig:
hele rare discussie heeft er dan plaatsgevonden, want hoe kan je nou gaan epileren voor je man alleen? Want als je gaat epileren voor je man dan is je wenkbrauw toch niet terug gegroeid de volgende dag dat je naar buiten gaat.

Belangrijk voor een ieder om te weten, want er worden gesmeten met namen van televiezenders en namen van "geleerden". Als de profeet vrede zij met hem in een duidelijke overlevering zegt dat degene die epileert en zich laat epileren vervloekt worden door Allah hebben we dan nog een uitspraak van iemand nodig die het dan vervolgens halal maakt?

Als iets haram is dan mag het niet nog door iemand halal gemaakt worden. Anders is het als het een situatie van noodzaak is. Bijvoorbeeld varkensvlees is haram, maar als iemand bijna doodgaat van de honger en er is niets anders te eten dan varkensvlees dan mag hij dat eten maar hij moet dan niet overdrijven en veel eten, gewoon net zo genoeg zodat hij in leven kan blijven.

Zelfde verhaal bij het aanraken van een vrouw, dat mag niet, maar als deze vrouw in het water valt en bijna verdrinkt dan mag ik het water in springen om haar te redden, sterker nog ik moet dat doen. Dat zijn een paar voorbeelden van noodzaakgevallen.

Alleen nu het geval van epileren, welke noodzaak zit daar nou aan? Ik bedoel bij iedereen zijn de wenkbrauwen begrensd en niet opvallend, behalve als je het gaat bijwerken dan kan het inderdaad worden als wenkbrauwen van een oerang oetang. Maar in beginsel was het gewoon standaardlengte. Het is bekend bij vrouwen dat als zij te lang in de spiegel kijken dat ze dan heel snel weswes krijgen dat de neus net te groot is, de wenkbrauwen zijn net te breed, de huid is net te droog, de wangen zijn net te bol. In ieder geval ellende ellende en nog eens ellende met de weswes en de onzekerheid van de vrouw als ze voor de spiegel staat.

We leven in het kort ook in een tijd dat mensen heel goed weten dat iets haram is, maar aan de ene geleerde vragen en die zegt dan haram. En dan gaat ze de vraag iets anders stellen aan een volgende geleerde in de hoop dat hij het halal maakt. Doet hij dat niet dan gaat ze verder naar de volgende geleerde.

Dit is wallahie in de ziekte van de mensen en dat is een begeerteziekte die iemand helemaal kapot gaat maken.

@ de ts kan jij die opname van aljazeera en koeweit tv hier plaatsen, want heb mijn vraagtekens.

En ook van de persoon die zegt dat cha3rawie dat zei. Vaak is het ook een probleem van het begrijpen van klassiek arabisch.

Dat het verboden is is duidelijk, zie de bewijsvoeringen in de volgende links.

http://www.islamqa.com/en/ref/125951/eye%20browes

http://islamqa.com/en/ref/22393

Pagina's : 1 2 3 4 [5]