Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel rakaats per gebed moet ik doen?



Pagina's : [1] 2 3

29-09-2006, 14:23
Ik weet dit niet ik doe altijd gewoon 4 rakaats per gebed maar wie weet hoeveel het is en heeft bewijs ervan?

29-09-2006, 14:39


fadjr 2 raka'aat
dohr 4
Asr 4
Magreb 3
Ishaa 4

29-09-2006, 14:41

Citaat door Aabidatullah:
fadjr 2 raka'aat
dohr 4
Asr 4
Magreb 3
Ishaa 4


Ik denk dat ze het heeft over vrijwillege gebeden..

29-09-2006, 15:11
is chfa3 en roktar verplicht te bidden na ishaa?
en wanneer mag je soena gebeden doen en uit hoeveel rakaats bestaan deze?

29-09-2006, 15:17



Citaat door TOUBA:
is chfa3 en roktar verplicht te bidden na ishaa?
en wanneer mag je soena gebeden doen en uit hoeveel rakaats bestaan deze?


Jaa het is verplicht om die gebeden te bidden na ichsaa,, en je mag altijd vrijwillig gebeden verrichten die bestaan steeds uit 2 rakaats en hoe meer hoe beter..

29-09-2006, 15:21

Citaat door Seliima:
Jaa het is verplicht om die gebeden te bidden na ichsaa,, en je mag altijd vrijwillig gebeden verrichten die bestaan steeds uit 2 rakaats en hoe meer hoe beter..


voor of na de gebeden? en hoe moet ik dat gebed aankondigen?

29-09-2006, 15:24

Citaat door TOUBA:
voor of na de gebeden? en hoe moet ik dat gebed aankondigen?


Na het laatste gebed dus ichsaa bid je 2 rakaats en daarna 1..Je hoeft bij deze gebeden geen qamat salaat te zeggen..

29-09-2006, 16:04

Citaat door Seliima:
Na het laatste gebed dus ichsaa bid je 2 rakaats en daarna 1..Je hoeft bij deze gebeden geen qamat salaat te zeggen..


en bij de soena gebeden

29-09-2006, 16:08

Citaat door TOUBA:
en bij de soena gebeden


Jaa zijn de 2 en 1 rakat naar salaat ichsaa..Vrijwillig gebeden is ook soenna, omdat de profeet vzmh ze uitvoerden en heeft aanbevolen..


29-09-2006, 16:12

Citaat door Seliima:
Jaa zijn de 2 en 1 rakat naar salaat ichsaa..Vrijwillig gebeden is ook soenna, omdat de profeet vzmh ze uitvoerden en heeft aanbevolen..



sorry ik maak je gek met mijn vargen
Maar.... mag ik dus gewoon na elke gebed 2 extra rakaat bidden zonder deze aan te kondigen dus ik hoef niet te zeggen: salaat soenna 2 rakaat en dan beginnen?

29-09-2006, 16:13
ooh nog 1 vraagje is er een manier om gebeden die je niet gebeden hebt, omdat je niet praktiseerde om deze in te halen of mag dat niet?

29-09-2006, 16:27

Citaat door TOUBA:
sorry ik maak je gek met mijn vargen
Maar.... mag ik dus gewoon na elke gebed 2 extra rakaat bidden zonder deze aan te kondigen dus ik hoef niet te zeggen: salaat soenna 2 rakaat en dan beginnen?


Haha geef niet, ik antwoord je vragen met plezier..Je moet ze niet aan te kondigen zoals je de verplichte gebeden aankondigd, ik zelf zeg ervoor 3 x Allah Okbar en begin mijn salaat..

29-09-2006, 16:30



Citaat door TOUBA:
ooh nog 1 vraagje is er een manier om gebeden die je niet gebeden hebt, omdat je niet praktiseerde om deze in te halen of mag dat niet?


Ik heb een keer gelezen dat op de dag deropstanding er naar je gebeden wordt gekeken als ze niet compleet zijn dus je hebt veel dagen met opzet niet gebeden zal Allah kijken naar je vrijwillig gebeden en die dan aanvullen met de gemiste verplichte gebeden..Je kan nu gewoon met een schone lei beginnen en veel extra gebeden verichten als je een gebed bvb hebt gemist moet je die dan wel inhalen..

29-09-2006, 16:36

Citaat door Seliima:
Haha geef niet, ik antwoord je vragen met plezier..Je moet ze niet aan te kondigen zoals je de verplichte gebeden aankondigd, ik zelf zeg ervoor 3 x Allah Okbar en begin mijn salaat..


ok duidelijk dus gewoon de intensie en dan 3x Allah oe akbar

29-09-2006, 16:38

Citaat door Seliima:
Ik heb een keer gelezen dat op de dag deropstanding er naar je gebeden wordt gekeken als ze niet compleet zijn dus je hebt veel dagen met opzet niet gebeden zal Allah kijken naar je vrijwillig gebeden en die dan aanvullen met de gemiste verplichte gebeden..Je kan nu gewoon met een schone lei beginnen en veel extra gebeden verichten als je een gebed bvb hebt gemist moet je die dan wel inhalen..


ok zo op die manier, inchallah ik zal mijn best doen, het is moeilijk terug te denken aan die tijd dat ik opzettelijk niet bad wegens vermoeidheid...

Moge Allah swt jou belonen inchallah je hebt me erg geholpen

Pagina's : [1] 2 3