Bekijk volle/desktop versie : Dames ik vraag jullie om hulp! LEES VERDER! :-)



28-09-2006, 22:55
Hallo..!!

Ik heb nieuw hier op deze site, dus ik zeg bij deze gegroet!

Ik heb deze topig ge-opent omdat ik jullie Marokkanse dames iets wil vragen. Ik werk sinds kort als vrijwilliger bij een buurthuis waar ze een naai-atelier hebben waar je les kan nemen. Nu was ik van de week in gesprek met een groepje dames van Marokkaanse afkomst en die hadden het idee gebracht om een nieuwe cursus te starten. In deze cursus wilden ze dan stap voor stap een Marokkaanse feestjurk maken, hoe je die nu precies noemt weet ik niet want ik ben een Nederlandse van origine.

Mijn vraag is weet iemand mischien waar ik patronen kan vinden of mischien een website met duidelijke voorbeelden? Ik heb al een beetje rondgezocht maar ik denk ik ga het aan de experts vragen!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Of als je denkt hey...dat wil ik ook wel zo'n cursus en je woont in de omgeving van Dordrecht laat dan een berichtje achter of een P.M. dan stuur ik je alle informatie!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet Saskia

29-09-2006, 01:25


Sorry even uppen want hij zakt al zo snel af naar de vorige pagina's! Ik hoop dat jullie de dames van de naai groep kunnen helpen!

29-09-2006, 02:17
ahahaha patronen als die bestonden ik ben tervergeefs op zoek naar boekjes met patronen ervan nu heb ik gwn een patroon in marokko laten knippen en dat neem ik gwn over papier en dan kan ik er mee doen wat ik wil bijv mouwen verander enzo mischien moet je een marokaanse naaister zoeken die voor je een basis patroon uitknipt en dan kan jij er nog veranderingen in brengen jammer dordrecht is te ver voor mij maar alvast veel su6

29-09-2006, 03:23
ik wil het ook heel graag leren hoeft niet persee marokaanse jurken al was het om mijn broek te korten.met de hand weet ik het wel.maar nie met de machine

29-09-2006, 10:09



Citaat door zanouba:
ik wil het ook heel graag leren hoeft niet persee marokaanse jurken al was het om mijn broek te korten.met de hand weet ik het wel.maar nie met de machine
hier nog een.ik wil het ook heel graag leren.

29-09-2006, 10:15
Ik denk dat ze bij de rubriek (Marokkaanse trouwpartijen en Ned en Bel) je verder kunnen helpen.
Volgens mij zitten daar dames die die Marokkaanse jurken zelf maken.
Misschien kunnen zij je verder helpen met een patroon.

Mocht je wat horen laat het me weten, ik ben ook op zoek naar zo n patroon.
Ik volg ook les aan de modevakschool en we zijn ook bezig om kledingstukken te maken door middel van patroontekeningen.
Maar in de boeken en de overige boeken in de bib en winkels heb je alleen patronen voor de westerse kledingdracht
Laat als je wat hebt van je horen oke

29-09-2006, 10:19
Sommige kleermakers kunnen tegen betaling het stof knippen voor je. Mjin moeder had dat ooit gedaan van een jabador. Ze had het eerst overgetekend op papier om te bewaren zodat ze het altijd kan gebruiken en de stof heeft ze zelf aan elkaar gezet.

Misschien dat je een standaard takshita neemt en vandaaruit verder gaat improviseren.

Wel goed idee van die vrouwen.

29-09-2006, 14:42

Citaat door noona:
Sommige kleermakers kunnen tegen betaling het stof knippen voor je. Mjin moeder had dat ooit gedaan van een jabador. Ze had het eerst overgetekend op papier om te bewaren zodat ze het altijd kan gebruiken en de stof heeft ze zelf aan elkaar gezet.

Misschien dat je een standaard takshita neemt en vandaaruit verder gaat improviseren.

Wel goed idee van die vrouwen.

heb ik nou ook gedaaan