Bekijk volle/desktop versie : Wel vasten, maar niet bidden.....???



Pagina's : [1] 2

28-09-2006, 21:51
Salam broeders en zusters,

Ik heb een vraagje waar ik al een tijdje meezit....Er wordt vaak gezegd dat je vasten niet meetelt als je niet bidt???

Jammer genoeg zijn er onder ons veel broeders en zusters die alleen maar vasten en niet het gebed verrichten...Allah i hdihoem....

Ik zou graag antwoord willen op de vraag: wordt het vasten niet geaccepteerd als je niet bidt?en graag met duidelijke bewijs....

wa salam w alaikom...
alvast bedankt....

29-09-2006, 09:51


De imam zei tegen mij, ongeldig ramadan als je salat niet vericht.

29-09-2006, 09:52
als je niet bidt is geen 1 van je goeie daden geldig dus ook het vasten niet en islam zegt: Allah verlangt niet van iemand die niet bidt dat hij vast

29-09-2006, 10:02

Citaat door blutte_crimi:
als je niet bidt is geen 1 van je goeie daden geldig dus ook het vasten niet en islam zegt: Allah verlangt niet van iemand die niet bidt dat hij vast



salam,

heb je hiervoor ook daliel of niet....zo vaak zeg ik dat tegen mijn zusters en broeders om mij heen, maar ik heb geen bewijs snap je....

als je er wat meer over kwijt kunt...aub...

djazakalahoe ghairan...

29-09-2006, 10:04


is een hadit maar ik ken niet precies de woorden sorry

29-09-2006, 10:06

Citaat door shabGouda:
De imam zei tegen mij, ongeldig ramadan als je salat niet vericht.


Salam,

ja ik weet wel dat ramadan dan ongelig is, maar ik wil bewijs aub...
laat me meer weten als je kunt...

djazakalahoe ghairan..

29-09-2006, 10:07

Citaat door blutte_crimi:
is een hadit maar ik ken niet precies de woorden sorry



Oh ja maakt niet uit...wel jammer, maar bedankt voor je moeite agie en als je die hadith nog tegen komt...laat het me weten...

w alaikom e salam

29-09-2006, 10:40
Dit is het volgende wat ik hierover heb kunnen vinden.. Allah o a3lem..

Wordt het vasten geaccepteerd als iemand niet bidt?

Daarover verschillen vele moslims van mening.. Het vasten en gebed zijn twee vormen van aanbidding.. Zelfs wanneer men niet bidt is het toch goed om te vasten, want als Allah wil wordt dit vasten geaccepteerd en zal het nalaten van het gebed apart gestraft worden..

29-09-2006, 11:10
Assalaamoe alaikoem,

De verschil tussen een gelovige en een ongelovige is het gebed.

Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegtiek fi edien Amel

29-09-2006, 11:21

Citaat door Ladystar:
Assalaamoe alaikoem,

De verschil tussen een gelovige en een ongelovige is het gebed.

Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegtiek fi edien Amel


zijn ook geleerden die zeggen dat moslims die niet bidden niet ongelovig zijn, omdat zij de islaam erkennen (shahada bijvoorbeeld). neemt niet weg dat niet bidden natuurlijk slecht is. wallahu a3lem

29-09-2006, 13:09

Citaat door nadoriaaaa:
Dit is het volgende wat ik hierover heb kunnen vinden.. Allah o a3lem..

Wordt het vasten geaccepteerd als iemand niet bidt?

Daarover verschillen vele moslims van mening.. Het vasten en gebed zijn twee vormen van aanbidding.. Zelfs wanneer men niet bidt is het toch goed om te vasten, want als Allah wil wordt dit vasten geaccepteerd en zal het nalaten van het gebed apart gestraft worden..


Ja, begrijp wel dat het allebei aparte vormen van aanbidding zijn....zou je mij misschien kunnen laten weten waar je het vandaan hebt...???

en ja Allah o a3lam...

29-09-2006, 13:11

Citaat door Ladystar:
Assalaamoe alaikoem,

De verschil tussen een gelovige en een ongelovige is het gebed.

Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegtiek fi edien Amel


wa alaikom e salam,

Ik weet wel dat het gebed de enige verschil is tussen een gelovige en een ongelovige, maar veel mensen bidden jammer genoeg niet.....allah i hdihoem...ze weten het wel, maar bidden toch niet....

w alaikom e salam...

29-09-2006, 13:38


je weet dat het gebed tot

één van de vijf zuilen hoort,
dus kan het ook zijn dat als je vast zonder te bidden deze dan niet geldt.

29-09-2006, 15:46

Citaat door misszohra2007:
je weet dat het gebed tot

één van de vijf zuilen hoort,
dus kan het ook zijn dat als je vast zonder te bidden deze dan niet geldt.


Vraag: Als je een keer niet bid in de ramadan, is het dan zo dat je die dag dan niet echt geldig aan de ramadan hebt meegedaan?

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Het niet verrichten van het gebed behoort tot grote en gevaarlijke zondes. Een groep geleerden hebben gezegd dat een persoon die het gebed niet verricht buiten de oever van de islam valt. Ze baseren hun uitspraak op de hadith van de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem), waarbij hij zegt in een hadith die overgeleverd is door Jabier: "Het verschil tussen een gelovige en een ongelovige is het nalaten van het gebed" Moesliem en anderen.

Andere geleerden zeggen dat wanneer een persoon de verplichting van het gebed niet erkend dat hij dan buiten de oever van de Islam wordt gezet. Omdat hij een wet van Allah verloochent.

Een ongelovige wordt niet beloond voor de goede daden die hij verricht. Zo vinden sommige geleerden dat het vasten en andere zaken niet geaccepteerd worden voor een persoon die het gebed niet verricht of dit nu uit luiheid of verloochening geschiedt.

De andere uitspraak is de uitspraak van de andere groep geleerden. Zij zeggen dat een persoon die het gebed niet verricht uit luiheid een grote zondaar is. Het niet verrichten van het gebed heeft geen invloed op het vasten en andere zaken. de enige zonde die de daden ongeldig maakt is shirk (afgoderij, toekennen van deelgenoten aan Allah). Allah zegt: "Maar als zij deelgenoten (aan Allah) toegekend hadden, was wat zij plachten te doen voor hen vruchteloos geworden" Soerat An an'aam aya 88.

En Allah en Zijn Boodschapper weten het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com


Ikhtilaaf tussen 3oelama's dus.....

29-09-2006, 15:56

Citaat door larachegirl:
Ja, begrijp wel dat het allebei aparte vormen van aanbidding zijn....zou je mij misschien kunnen laten weten waar je het vandaan hebt...???

en ja Allah o a3lam...


ik heb het hier vandaan..http://www.geocities.com/naffernl/nafsto03.html

Pagina's : [1] 2