Bekijk volle/desktop versie : Hmmmm Lees maar goed joh!!!!



Pagina's : [1] 2

28-09-2006, 18:13
[Ik zal niet ghaan trouwen

WRM

Omdat ik ten eerste niet ghaa trouwen met iemand die een paspoort wil (berggeit uit marokko)

Ten tweede marokaanse vrouwen in nederland teveel ingeburgerd zijn en zich meer houden aan de nederlandse regels zoals tientallentonnen VERF op hun gezichten strakke broeken en strakke truitjes aan hebben naar mijn mening

Tol slot is er niet voor iedereeen ware liefde ]


Wat vinden jullie hiervan?? en vertel of je zelf getrouwd ben uit ware liefde of gedwongen of iets anders,

Natuurlijk vertel je het alleen als JIJ het wilt!!!

28-09-2006, 18:17


moet je perse met een marokkaans meisje trouwen..

28-09-2006, 18:25
De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) moedigde de moslimjongeren altijd aan om te trouwen. Er is in de Islam geen celibaat of kloosterleven! [/SIZE]

[SIZE="3"]De Profeet ( vzmh ) heeft gezegd : "Het huwelijk is een deel van mijn soenna ( voorbeeld ) en iedereen die mijn soenna verwerpt , is niet een van mij ." [/SIZE]

[SIZE="3"]Laten we daarom nu luisteren naar het verhaal van een jonge ongetrouwde man in de tijd van de Profeet ( vzmh ) :

"Ik was nog een jonge man en was arm. Ik had kind noch kraai, zelfs geen plaats om te wonen. Ik verbleef meestal in de Soeffah ( een verhoogd platform ) van de moskee, samen met een paar moslims die ook, net als ik, arm waren. De mensen noemden ons: ''de gasten van de Islam''. Ik had het grote geluk om in dienst van de Profeet te zijn en 1 van zijn metgezellen in deze wereld te zijn.

Op een keer vroeg de Profeet ( vzmh ) mij: "Wil jij niet trouwen, Rabiáh ?"
Ik zei: "Ik wil niets doen wat mij van de dienst aan u afhoudt ". "Daar komt bij, dat ik niets heb om als mahr ( bruidschat ) aan een vrouw te geven en ik heb ook geen plaats waar ik haar kan huisvesten."

Rabiáh vertelde verder hoe de Profeet ( vzmh ) een echtpaar naar hem toestuurde met het verzoek om met hun dochter te trouwen, hoe hij een man van zijn clan instrueerde om het gewicht van een nuwat goud voor hem ( Rabiáh ) in te zamelen om als bruidschat te geven en om de walimah ( huwelijksceremonie ) te kunnen betalen, en hoe hij aan zijn vrouw Aisha wat gerst vroeg voor de walimah, die zij gaf met de woorden: "Bij God , we hebben geen ander eten."

Rabiáh was natuurlijk zeer geroerd door deze regeling en zei: "Zodoende, op die manier hadden we voor de walimah brood en vlees."
Na de bruiloft gaf de Profeet ( vzmh ) hem een stuk land om een huis op te bouwen.

Zo zien we dat de Profeet ( vzmh ) de samenleving wilde zuiveren. De Profeet moedigde de jongeren aan om jong te trouwen. Deze jongere metgezel van de Profeet ( vzmh )die in diepe armoede leefde had redenen om niet te trouwen.

Maar wij moslimjongeren in het Westen hebben genoeg middelen om deze plicht op te volgen. Toch stellen velen van ons dit uit, met alle negatieve gevolgen van dien. De negatieve gevolgen die de Profeet juist voor ons wilde vermijden. Het is de plicht van elke moslimjongeren om ernaar te streven zo snel mogelijk te trouwen om van de vele fitnahs afgezonderd te worden en zodat men zich beloond ziet met de geneugtes van het huwelijk.

bron: AlMarkazAttarbawi

28-09-2006, 18:26

28-09-2006, 18:34



Citaat door mourri:
[Ik zal niet ghaan trouwen

WRM

Omdat ik ten eerste niet ghaa trouwen met iemand die een paspoort wil (berggeit uit marokko)

Ten tweede marokaanse vrouwen in nederland teveel ingeburgerd zijn en zich meer houden aan de nederlandse regels zoals tientallentonnen VERF op hun gezichten strakke broeken en strakke truitjes aan hebben naar mijn mening

Tol slot is er niet voor iedereeen ware liefde ]


Wat vinden jullie hiervan?? en vertel of je zelf getrouwd ben uit ware liefde of gedwongen of iets anders,

Natuurlijk vertel je het alleen als JIJ het wilt!!!






je hebt ze en je hebt ze niet

28-09-2006, 18:34

28-09-2006, 18:35

Citaat door rachid_tafersit:




28-09-2006, 19:05

28-09-2006, 19:10

28-09-2006, 20:23

Citaat door mourri:
[Ik zal niet ghaan trouwen

WRM

Omdat ik ten eerste niet ghaa trouwen met iemand die een paspoort wil (berggeit uit marokko)

Ten tweede marokaanse vrouwen in nederland teveel ingeburgerd zijn en zich meer houden aan de nederlandse regels zoals tientallentonnen VERF op hun gezichten strakke broeken en strakke truitjes aan hebben naar mijn mening

Tol slot is er niet voor iedereeen ware liefde ]


Wat vinden jullie hiervan?? en vertel of je zelf getrouwd ben uit ware liefde of gedwongen of iets anders,

Natuurlijk vertel je het alleen als JIJ het wilt!!!



Niet iedereen is zo 'ingeburgerd' zoals jij het beschrijft.
Er zijn overigens veel mensen die voor ware liefde gaan, maar je bent diegene nog niet tegengekomen..

Ik ben persoonlijk gewoon vrijgezel. En dat zal ik ook blijven, ik ga voor diegene die bij mijn vader komt Haramrelaties komt niet voor bij mij, heel simpel

maar Gair Insha'Allah
Selaam ma3laykom

28-09-2006, 20:56

Citaat door mourri:
[Ik zal niet ghaan trouwen

WRM

Omdat ik ten eerste niet ghaa trouwen met iemand die een paspoort wil (berggeit uit marokko)

Ten tweede marokaanse vrouwen in nederland teveel ingeburgerd zijn en zich meer houden aan de nederlandse regels zoals tientallentonnen VERF op hun gezichten strakke broeken en strakke truitjes aan hebben naar mijn mening

Tol slot is er niet voor iedereeen ware liefde ]


Wat vinden jullie hiervan?? en vertel of je zelf getrouwd ben uit ware liefde of gedwongen of iets anders,

Natuurlijk vertel je het alleen als JIJ het wilt!!!

Jij hebt echt een mooie o.t.

28-09-2006, 20:57
Als ik zou trouwen inshAllah, dan zou ik dat uit liefde doen....ik ga niet zomaar met iemand trouwen die ik niet ken. en ik moet er 100% achter staan anders niet.


Du3aA

28-09-2006, 20:59



Citaat door Cheima_:
Jij hebt echt een mooie o.t.



ja idd...ik lees het nu pas

28-09-2006, 21:00

[B][I]Hoe bedoel je je gaat niet trouwen? Trouwen is keiverplicht.!

“Aan wie Allah een rechtvaardige vrouw heeft gegeven, heeft de helft van zijn godsdienst gekregen. Dus moet hij Allah voor die andere helft vrezen.” (At-Thabrani)

Het huwelijk is een daad van aanbidding

Het huwelijk als gunst van Allah (Het leven is zwaar zonder vreugde. Een van de belangrijkste doelen van het huwelijk is het behoud en de voortplanting van het menselijke ras. Zo’n doel wordt door het instinct aangemoedigd en door de natuurlijke processen van de voortplanting voor de menselijk soort.

De geleerden zijn het erover eens dat de legale basis voor het huwelijk op de Soennah en de volgende Koranverzen gebaseerd is:

En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt. (Ar-Roem 30:21)

Hij is Degene Die jullie heeft geschapen uit één enkele ziel en Hij maakte daaruit zijn echtgenote, opdat hij bij haar rust zou vinden. En nadat hij bij haar gelegen had, droeg zij een lichte last waar zij toen mee voortging. En toen zij zwaar werd, riepen zij Allah, hun Heer aan: “Als U ons een rechtschapene schenkt, dan zullen wij tot de dankbaren horen.” (Al-A’râf 7:189)

‘Abdoellah Ibn ‘Amr al-‘As (moge Allah tevreden met hem zijn) overleverde dat de Profeet gezegd heeft: “Het wereldlijke leven is een vreugde en het beste vreugde daarvan is een rechtvaardige vrouw.”
(Moeslim & An-Nasaa’i)

Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn) overleverde dat de Profeet gezegd heeft: “Er zijn drie mensen die Allah zeker zal helpen: de strijder die voor de zaak van Allah vocht; een Dienaar die zichzelf wil bevrijden door een betaalbaar contract en iedereen die de kuisheid door het huwelijk zoekt.” (At-Thirmidzi)

O mensheid, Wij hebben jullie geschapen uit een man en een vrouw en Wij hebben jullie tot volken en stammen gemaakt, opdat jullie elkaar leren kennen. Voorwaar, de meest edele van jullie is bij Allah degene die het meest Allah vreest. Voorwaar, Allah is van alles op de hoogte, Alwetend.
(Al-Hoedjoerât 49:13)

En trouwt hen onder jullie die ongetrouwd zijn en de waarachtige onder jullie slaven en slavinnen. Als zij arm zijn, zal Allah hen voorzien vanuit Zijn gunst. En Allah is Alomvattend, Alwetend. (An-Nôer 24:32) [/I][/B]


28-09-2006, 21:04

Citaat door rachid_tafersit:



Zal ik je ff helpen met je kontje krabben

Pagina's : [1] 2