Bekijk volle/desktop versie : Dhikr doen met een kralenketting??



28-09-2006, 11:04
A Salaam A'leykoem,

Is het toegestaan om dhikr te doen met een kralenketting? Of is het 'bi'dah?

28-09-2006, 11:14


De Soenna van de profeet vrede zij met hem was om dhikr te doen met zijn rechterhand, die kralenketting is bedoeld voor oudere mensen die de tel kwijt raken maar zover je daar geen last van hebt moet je de soenna volgen van de Profeet vrede zij met hem!

28-09-2006, 11:27

Citaat door Justsoufiane:
De Soenna van de profeet vrede zij met hem was om dhikr te doen met zijn rechterhand, die kralenketting is bedoeld voor oudere mensen die de tel kwijt raken maar zover je daar geen last van hebt moet je de soenna volgen van de Profeet vrede zij met hem!

Heb je bewijs agy?

28-09-2006, 12:15
Esselemoe3aleikoem,

Beste JustSoufiane,

De profeet s.a.w. ging altijd op een kameel op reis. Als hij op de kameel zat, deed hij ook dhikr. Is het voor ons bid3a om in een auto te reizen? nee, tuurlijk niet zeg je dan. Maar de profeet heeft ook nog nooit in een auto gereden. Mag je dan wel dhikr in een auto doen? de profeet heeft dit ook nooit gedaan......

Mijn point is: Denk verder na dan je neus lang is.....

Wesselemoe3aleikoem

28-09-2006, 13:19



Citaat door el_mourabet:
Esselemoe3aleikoem,

Beste JustSoufiane,

De profeet s.a.w. ging altijd op een kameel op reis. Als hij op de kameel zat, deed hij ook dhikr. Is het voor ons bid3a om in een auto te reizen? nee, tuurlijk niet zeg je dan. Maar de profeet heeft ook nog nooit in een auto gereden. Mag je dan wel dhikr in een auto doen? de profeet heeft dit ook nooit gedaan......

Mijn point is: Denk verder na dan je neus lang is.....

Wesselemoe3aleikoem

je haalt me de woorden uit de mond! Waarom is het zo gemakkelijk voor mensen om "bid3a"te roepen? kolloe bid3atin dalala, wa kollo dalatin fie annaar! Wees bewust van wat je haal en haraam verklaart..