Bekijk volle/desktop versie : Waarom bij mij vriendschappen vaak mislukken



27-09-2006, 21:34
Ik maak gemakkelijk vrienden....ik sta altijd voor ze klaar en ze kunnen altijd zo bij me langskomen.

Maar soms heb ik het druk of ben ik gewoon wat teruggetrokken en wat ik dan merk is dat vriendinnen dan beledigd zijn

Ze weten me te vinden als ze me nodig hebben....ze kunnen me dag en nacht bereiken....dus ik snap het probleem niet zo...

Ik heb wel een paar vriendinnen die er geen moeite mee hebben want ik vind dat vriendschap niet geforceerd moet zijn. Dat zijn vriendinnen die het zelf ook soms druk hebben en het best wel snappen dat ik ze soms een maand niet spreek en dan weer bijna elke dag.

Wat vinden jullie? Doe ik het fout

27-09-2006, 22:11


niks mis mee...bij mij moet er ook een hele agenda aan te pas komen voordat ik iets kan afspreken...het is maar niet hoe druk je het met je eigen leventje heb..

27-09-2006, 22:12
Voor mij klink je gewoon als een goede vriendin.

Als je vriendin veel dingen aan haar hoofdt heeft dan heb je eigenlijk ook niet zo veel aan haar, omdat ze dan met haar gedachten elders zit. Als vriendin zijnde voel je dat aan en geef je haar -indien nodig- de gewenste ruimte.

Soms heb ik ook van die momenten. Dan zit ik in een heel drukke periode en spreek ik ze een tijd niet. Maar het verschil is dat zij dan niet beledigd zijn en als ik ze daarna weer spreek is het weer als vanouds en wordt het contact weer warm gehouden. Een echte vriendin kent je, begrijpt je.

Dus naar mijn mening doe je helemaal niets verkeerd.

27-09-2006, 22:12
je moet juist wat kritischer worden naar de mensen om je heen en niet iedereen snel als vriendin bestempelen.

als je een winkel binnen loopt pak je toch ook niet de eerste de beste broek en reken je af? je kijkt en past en kijkt nog een keer , neem het mee naar huis en past nog een keer voor je het jouw broek vind.

( wat klink ik toch wijs ineens)

maar je moet dus kritischer worden

27-09-2006, 22:23



Citaat door noona:
je moet juist wat kritischer worden naar de mensen om je heen en niet iedereen snel als vriendin bestempelen.

als je een winkel binnen loopt pak je toch ook niet de eerste de beste broek en reken je af? je kijkt en past en kijkt nog een keer , neem het mee naar huis en past nog een keer voor je het jouw broek vind.

( wat klink ik toch wijs ineens)

maar je moet dus kritischer worden

27-09-2006, 22:27

Citaat door noona:
je moet juist wat kritischer worden naar de mensen om je heen en niet iedereen snel als vriendin bestempelen.

als je een winkel binnen loopt pak je toch ook niet de eerste de beste broek en reken je af? je kijkt en past en kijkt nog een keer , neem het mee naar huis en past nog een keer voor je het jouw broek vind.

( wat klink ik toch wijs ineens)

maar je moet dus kritischer worden



helemaal met je eens!!!

27-09-2006, 23:27

Citaat door noona:
je moet juist wat kritischer worden naar de mensen om je heen en niet iedereen snel als vriendin bestempelen.

als je een winkel binnen loopt pak je toch ook niet de eerste de beste broek en reken je af? je kijkt en past en kijkt nog een keer , neem het mee naar huis en past nog een keer voor je het jouw broek vind.

( wat klink ik toch wijs ineens)

maar je moet dus kritischer worden


Je hebt gelijk....ik zal eens kritischer worden
Zal wel moeilijk worden....

27-09-2006, 23:39

Citaat door NoHide:
Je hebt gelijk....ik zal eens kritischer worden
Zal wel moeilijk worden....



je zult op die manier misschien minder mensen om je heen hebben maar het zullen wel mensen zijn waar je van op aan kunt

er is een verschil in quantiteit en kwaliteit

ga voor het laatste