Bekijk volle/desktop versie : Help! Mislukte nasiballen

27-09-2006, 16:11
Salaam aleykom,

Ik ben nu nasi ballen aan het maken. Maar ik krijgt van de rijst mengsel geen balletje, wanneer ik ze door het ei wil halen vallen ze uit elkaar. Wat aan te doen??

Is zonde van die berg rijst met gehakt en groente, kan ik er iets door heen gooien waardoor het gaat plakken.

27-09-2006, 16:16

welke rijst heb je gedaan? het beste is om gebroken rijst te doen. WAnt die plakt een beetje. Je kan een eitje erin doen, weet niet hoe het bij jou werkt, maar ik krijg er super sterke buikpijn van En het is dan ook niet gaar, want nasiballen worden snel van buiten gaar. Heb ze net gemaakt maar zonder ei binnen

27-09-2006, 16:17
je moet een ragou maken om het te binden, ik heb het recept staan in de topic hoe maak ik nasiballen !!!

27-09-2006, 16:26
of extra groentesaus ofzo om die balletjes aan elkaar te krijgen

27-09-2006, 16:30

ik heb dus gebroken rijst gebruikt zoals in een eerder topic werd aangegeven. Ik zal even die ragou opzoeken.

27-09-2006, 16:32
ik heb samen ooit met n vriendin van me nasiballen gemaakt en door de rijst en kafte hebben we wat meel doorheen gehaald zodat t n balletje werd en niet uit elkaar valt. misschien kun je dat proberen

27-09-2006, 17:24

Citaat door Riannah:
je moet een ragou maken om het te binden, ik heb het recept staan in de topic hoe maak ik nasiballen !!!

Het heeft gewerkt.

Djazaakie Allahou gaijraan

27-09-2006, 19:12

Citaat door MoZlima:
ik heb dus gebroken rijst gebruikt zoals in een eerder topic werd aangegeven. Ik zal even die ragou opzoeken.

heb je het door laten koken?

Heb ze vandaag gemaakt en ze zijn gelukt kijk maar

500 gr. gehakt
1 kommetje gekookte rijst (gebroken)
beetje doperwten
1 of 2 wortels (geraspt)
1 grote ui
paprika rode en orange
peterselie
lente ui
prei
als je wilt kan je ook mais erin doen
nasikruiden

xkook de rijst apart in water en de doperwerten ook
xdoe een beetje olie in een pannetje doe daar in gehakt laat het los braden
xsnij de ui in snippers voeg het bij de gehakt toe
xna 8-10 min. voeg je de rest van de ingr. toe en ook de nasikruiden en rijst etc.
xlaat het ff op laag vuur door koken
xlaat het goed afkoelen
xvorm het in grote of kleine bolletjes
xrol het in losgeklopte eieren en dan in de paneermeel herhaal dit 2-3x zodat het niet uit elkaar barst tijdens het bakken
xje kan ze zo invriezen of je gaat ze gelijk bakken in de olie

27-09-2006, 19:16
Salaam rachidamoslima,

Wat zien jouwn nasiballen er verrukkelijk uit jammmmmmmmmmmie
Heb je toevallig ook het recept op je site staan??

Liefs,

27-09-2006, 21:17

Citaat door lalahnia:
Salaam rachidamoslima,

Wat zien jouwn nasiballen er verrukkelijk uit jammmmmmmmmmmie
Heb je toevallig ook het recept op je site staan??

Liefs,

heb het recept nog niet geplaatst lieverd, heb maar weer eens pijn deze avond Insha allah morgen als ik me goed voel. Volgens mij wordt ik ook verkouden
Heb hem hier geplaatst bij de foto

Soukran hbiba ze zijn ook lekker zit ze nu te eten

28-09-2006, 15:15
ik had ze ook gemaakt gisteren, en ik kon er ook totaal geen bollen van maken.
ik had bosto rijst gebruikt (kleeft nooit) staat er op de verpakking ik heb toen het geheel door de blender gehaalt, waardoor het plakkerig werd en toen kon ik er wel mooie bollen van maken

28-09-2006, 16:24

Citaat door oem_ayman:
ik had ze ook gemaakt gisteren, en ik kon er ook totaal geen bollen van maken.
ik had bosto rijst gebruikt (kleeft nooit) staat er op de verpakking ik heb toen het geheel door de blender gehaalt, waardoor het plakkerig werd en toen kon ik er wel mooie bollen van maken

daarom heb ik er ook bij gezet gebroken rijst en die moet je heel goed door laten koken dan plakt het wel. Het is meer bolletjes knijpen rollen lukt idd niet