Bekijk volle/desktop versie : Wat zou jij doen!?



26-09-2006, 20:40
Stel, je kent een jongen zo een anderhalf jaar...jullie vinden elkaar leuk maar hij moet terug naar land van herkomst....(marokko in dit geval)
2 jaar lang hebben jullie nog contact, jij hier en hij daar...ondertussen werkt hij hard voor zijn geld....en hij wil zelfs je hand vragen bij je ouders...je bent blij, je weet dat deze persoon een goed hart heeft, maar...hij heeft een verleden waar hijzelf niet trots op is... jullie band is heel hecht, en jullie bellen elkaar bijna iedere dag...(we hebben t dan niet eens over de torenhoge rekeningen!)
Aan de ene kant wil je heel graag dat hij je hand komt vragen bij je vader, maar aan de andere kant heb je al het gevoel dat het antwoord NEE! zal worden...wat doe je?

Graag serieuze reacties, t is een serieuze vraag!

26-09-2006, 20:44



Citaat door Sharas_:
Stel, je kent een jongen zo een anderhalf jaar...jullie vinden elkaar leuk maar hij moet terug naar land van herkomst....(marokko in dit geval)
2 jaar lang hebben jullie nog contact, jij hier en hij daar...ondertussen werkt hij hard voor zijn geld....en hij wil zelfs je hand vragen bij je ouders...je bent blij, je weet dat deze persoon een goed hart heeft, maar...hij heeft een verleden waar hijzelf niet trots op is... jullie band is heel hecht, en jullie bellen elkaar bijna iedere dag...(we hebben t dan niet eens over de torenhoge rekeningen!)
Aan de ene kant wil je heel graag dat hij je hand komt vragen bij je vader, maar aan de andere kant heb je al het gevoel dat het antwoord NEE! zal worden...wat doe je?

Graag serieuze reacties, t is een serieuze vraag!



heb vertrouwen in Allah en ga ervoor. Tawekel ale Allah

26-09-2006, 20:48
hey meid...vervelend voor je dat je in deze situatie zit...

Ligt eraan wat er in zijn verleden gebeurd is....als het iets is waarvoor hij vergiffenis heeft gevraagd en jij weet dat hij een goed persoon is....dan is er toch niets aan de hand...nogmaals ik vind het moeilijk om hierop te reageren omdat ik niet weet wat er gebeurd is in zijn verleden....sterkte in ieder geval ermee....komt inshallah goed...

26-09-2006, 20:56
hij heeft in de verkeerde handel gezeten zeg maar ....toch is hij altijd een lieve jongen geweest...tenminste voor mij....heeft me altijd gerespecteerd en gewezen op me school....
sinds hij in marokko is.....werkt hij hard voor zijn geld, en is hij begonnen met bidden...
hij heeft echt een goed hart...maar durf dat tegen de tijd dat hij me hand komt vragen niet te zeggen tegen me ouders...

26-09-2006, 21:07


waarom durf je het niet te zeggen dan meid....kennen je ouders hem als een "slechte" jongen dan..?
Ga ervoor meid...ik denk dat je je zorgen maakt om iets waar je helemaal niet bang voor hoeft te zijn.....

26-09-2006, 21:11

Citaat door Bouchra55:
waarom durf je het niet te zeggen dan meid....kennen je ouders hem als een "slechte" jongen dan..?
Ga ervoor meid...ik denk dat je je zorgen maakt om iets waar je helemaal niet bang voor hoeft te zijn.....


Nee, het punt is juist dat ze hem helemaal niet kenne, maar als ze erachter komen
dat hij in die business heeft gezeten dan wijzen ze hem denk ik af....plus hij woont in Marokko...ben bang dat ze ervan uitgaan dat hij me alleen maar wil om hier te komen

26-09-2006, 21:22

Citaat door Sharas_:
Nee, het punt is juist dat ze hem helemaal niet kenne, maar als ze erachter komen
dat hij in die business heeft gezeten dan wijzen ze hem denk ik af....plus hij woont in Marokko...ben bang dat ze ervan uitgaan dat hij me alleen maar wil om hier te komen



26-09-2006, 21:24
meid, vergeet het verleden en leef in het heden....... dat is 1 van de redenen dat het haram is om naar iemands verleden te vragen....... wat er is gebeurd is tussen hem en Allah swt......

26-09-2006, 21:36
Soms denk ik dat je m beter kan vergeten enige echte oplossing die werkt..gewoon contact verbreken en nooit meer naar om kijken zo erg kan t zijn

26-09-2006, 21:47
als er een twijfel is. niet verder gaan! het komt niet goed.

26-09-2006, 21:50

Citaat door nazihaaa:
als er een twijfel is. niet verder gaan! het komt niet goed.


helemaal gelijk in

26-09-2006, 21:52
Ik twijfel niet aan hem! maar aan het antwoord van me ouders!

27-09-2006, 18:44


iemand nog?