Bekijk volle/desktop versie : Het verbreken van het vasten volgens de Sunnah.



25-09-2006, 10:42
Salaam aleikoem,

Hoe verbrak de profeet sallaho alayhi wasalam het vasten ?


Shokran

25-09-2006, 11:57


Bismillah zeggen dan een dadel of glas melk als ik het goed heb.

25-09-2006, 12:35
allahouma la ka soumtoe wa3ala rieskika aftartoe dabaha damaou wabthalatie 3oeroekoe wathabatha azjroe inschallah bismillah

25-09-2006, 12:49
Allahoemma laka soemt wa ala rizkika aftart...fa ghfirli ma kaddamt wa ma aggart...Dha-haba addhama-oe wabtallatie l-'oerooq, wa thabata al-adjro ien shaa-a Allah.

25-09-2006, 13:11


ok, maar je mag dus toch na magrib pas eten?

25-09-2006, 13:21
salaam aleikoum agie, dit heb ik voor jou gevonden, dit info komt van al-yaqeen.com. salaam aleikoum

Eerst eten en daarna Salaat al-Magrib verrichten?

Vraag:

Mag je na het verbreken van het vasten eerst eten en daarna Salaat al-Magrib verrichten?

Vraag ontvangen op 6 november 2003

Antwoord:

Ja, het is toegestaan om eerst te eten en daarna het gebed te verrichten. Dit geldt zowel voor de vrouw als de man. Weliswaar moet de man ervoor zorgen dat hij het gezamenlijke gebed in de moskee bijwoont, indien er een moskee in de buurt is.

Sheich Fawaz Jneid

25-09-2006, 14:29

Citaat door Samira79:
salaam aleikoum agie, dit heb ik voor jou gevonden, dit info komt van al-yaqeen.com. salaam aleikoum

Eerst eten en daarna Salaat al-Magrib verrichten?

Vraag:

Mag je na het verbreken van het vasten eerst eten en daarna Salaat al-Magrib verrichten?

Vraag ontvangen op 6 november 2003

Antwoord:

Ja, het is toegestaan om eerst te eten en daarna het gebed te verrichten. Dit geldt zowel voor de vrouw als de man. Weliswaar moet de man ervoor zorgen dat hij het gezamenlijke gebed in de moskee bijwoont, indien er een moskee in de buurt is.

Sheich Fawaz Jneid


hoe weet je hoelaat je mag eten dan? Staat de tijd ergens vast ?

26-09-2006, 09:20
???? iemand.l..

26-09-2006, 09:53

Citaat door adbullah007:
hoe weet je hoelaat je mag eten dan? Staat de tijd ergens vast ?


Geen moskee in de buurt? Als het goed is heb je een gebedskalender waarop je kunt zien wanneer je het vasten kunt verbreken.

De profeet saws deed dit door een dadel of als dit er niet was door water
Hij saws zei de volgende doe'a op: Dhaba adhama'oe wa abtalatie al 'oeroeq thabata al ajer incha allaah

26-09-2006, 10:42

Citaat door Medinah_2006:

Geen moskee in de buurt? Als het goed is heb je een gebedskalender waarop je kunt zien wanneer je het vasten kunt verbreken.

De profeet saws deed dit door een dadel of als dit er niet was door water
Hij saws zei de volgende doe'a op: Dhaba adhama'oe wa abtalatie al 'oeroeq thabata al ajer incha allaah


tijdens maghrib toch? Of moet ik wachten tot de zon helemaal beneden is?

26-09-2006, 10:47

Citaat door adbullah007:
tijdens maghrib toch? Of moet ik wachten tot de zon helemaal beneden is?


Als het maghreb gebed begint dus nu is het 19.34 (omg utrecht) dan moet je eten... en je mag niet wachten totdat je de zon helemaal niet meer ziet...

Waar in de buurt woon je? Vraag gewoon een gebeds kalender....

26-09-2006, 11:45
http://www.islaammail.com/igebeds_tijden/gebeds_tijden.asp