Bekijk volle/desktop versie : hand in hand



Pagina's : [1] 2 3 4 5

25-09-2006, 06:56
Salaam,

Is het in de Islaam toegestaan om met je echtgenoot of echtgenote hand in hand over straat te lopen.. ?

xDie vraag kwam ineens in me op x


Graag met daliel,,




Ma3a salaam




25-09-2006, 11:28


vraag ik mij ook af

vanwege het feit dat iemand mij vertelde dat het niet is toegstaan, omdat de sahaba dat ook niet deden..... Graag daliel, wie deze mening of feit deelt

25-09-2006, 11:41
Hmm.. Dat vraag ik me ook af..


Iemand..?

25-09-2006, 11:43
ja ht is toegestaan wnt met je echtgenoot mag je alles doen zolang je maar wettelijk getrouwd bnt

25-09-2006, 11:48



Citaat door niesrien:
ja ht is toegestaan wnt met je echtgenoot mag je alles doen zolang je maar wettelijk getrouwd bnt


Heb je daar misschien daliel bij..?

25-09-2006, 12:00

Citaat door niesrien:
ja ht is toegestaan wnt met je echtgenoot mag je alles doen zolang je maar wettelijk getrouwd bnt

Dat is geen argument, dus niet zonder kennis maar wat roepen. Hier gaat het erom of je OP STRAAT hand in hand mag lopen.

25-09-2006, 12:34
Hand in hand volgens mij wel aangezien ik hier in de buurt veel van die mensen het zie doen die traditionele islamitische kleding dragen, en die houden zich meestal wel aan zulke regels.

25-09-2006, 12:41
Ik heb daar toch mijn twijfels over, heeft iemand hier misschien iets over op geschrift?

25-09-2006, 12:43
Bij twijfel niet doen.

25-09-2006, 12:46
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er iets over staat geschreven, maar om maar even mijn te geven, ik vind dat dat wel mag want het is een handeling uit liefde en geen seksuele handeling. Verder zijn er vele mensen, ook hier in het westen die denken dat liefde tussen mekaar verboden is binnen de islam...

25-09-2006, 13:45
Salaam aleikom,

Ik heb even zitten zoeken en vragen en ben dit tegengekomen. Ik vind dat het wel moet kunnen. Maar goed, ieder zijn eigen waarden en normen.
Maar kort gezegd, het is niet toegestaan...allah oe ahlam!

groetjesss


Is het toegestaan om buiten hand in hand te lopen met je vrouw, of behoort het tot het veroorzaken van Fitnah?

Vraag ontvangen op 19 januari 2004

Antwoord:

Alle lof zij en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Dit behoort niet tot de gewoonte van de oprechte voorgangers (Salaf us-Saalih) en de mensen die Imaan (geloof) en Taqwah (Godsvrucht) bezitten.

En weet het beter.


dalil: Sheich Fawaz Jneid

25-09-2006, 17:31

Citaat door Aboe Imraan:
vraag ik mij ook af

vanwege het feit dat iemand mij vertelde dat het niet is toegstaan, omdat de sahaba dat ook niet deden..... Graag daliel, wie deze mening of feit deelt


Dat is iets anders.

Het behoort dus niet tot de Sounnah.

Broeder Islam4you2 had daar ooit iets over geplaatst in zijn "Vraag- & Antwoord-topic".

De geleerden onderscheiden drie vormen van het hand-in-hand lopen:

1) Als je bijv. door een drukke straat loopt, uit veiligheidsoverwegingen.

2) Als je elkaars hand vasthoudt gedreven door begeerte en verlangen.

3) Geen van bovengenoemde situaties; Gewoon elkaars hand vasthouden.

De eerste is toegestaan, de tweede is verboden.

De derde; Het behoort niet tot de Sounnah, maar het is ook niet verboden.

Indien ik het me goed weet te herinneren, was dít de inhoud van de Fatwa, want dit onderwerp heeft mij ook een tijdje beziggehouden.

Echter is het raadzaam om hier nader onderzoek over te verrichten. Dit is uiteraard geen daliel, zo uit het blote hoofd.

Wallahou A'lame.

25-09-2006, 17:39



Citaat door Islamiya:
Dat is iets anders.

Het behoort dus niet tot de Sounnah.

Broeder Islam4you2 had daar ooit iets over geplaatst in zijn "Vraag- & Antwoord-topic".

De geleerden onderscheiden drie vormen van het hand-in-hand lopen:

1) Als je bijv. door een drukke straat loopt, uit veiligheidsoverwegingen.

2) Als je elkaars hand vasthoudt gedreven door begeerte en verlangen.

3) Geen van bovengenoemde situaties; Gewoon elkaars hand vasthouden.

De eerste is toegestaan, de tweede is verboden.

De derde; Het behoort niet tot de Sounnah, maar het is ook niet verboden.

Indien ik het me goed weet te herinneren, was dít de inhoud van de Fatwa, want dit onderwerp heeft mij ook een tijdje beziggehouden.

Echter is het raadzaam om hier nader onderzoek over te verrichten. Dit is uiteraard geen daliel, zo uit het blote hoofd.

Wallahou A'lame.


djazaki allahoe khairan

25-09-2006, 18:06

Citaat door Islamiya:
Dat is iets anders.

Het behoort dus niet tot de Sounnah.

Broeder Islam4you2 had daar ooit iets over geplaatst in zijn "Vraag- & Antwoord-topic".

[B]De geleerden onderscheiden drie vormen van het hand-in-hand lopen:


2) Als je elkaars hand vasthoudt gedreven door begeerte en verlangen.


De eerste is toegestaan, de tweede is verboden.



Wallahou A'lame.


dus het is verboden?

25-09-2006, 18:14
ER is dus geen bewijs dus het is niet haram of halal

Pagina's : [1] 2 3 4 5