Bekijk volle/desktop versie : oneerlijk vasten?



24-09-2006, 19:11
assalaam alaikoem,


Ik had een vraag...?
Als een persoon nooit met islam bezig houdt terwijl hij zelf moslim is... maar wel ramadan houdt...
En je hem wel op het rechte pad probeert te sturen al een aantal jaren... maar degene nooit wat voor doet alleen ramadan... ( en er niet eens bij bidden...?)

Ik snap hier niks van... hoe kan ik deze persoon duidelijk maken dat hij echt niet goed bezig is..

25-09-2006, 20:31


Abdullah Ibn Omar, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft gezegd: "Ik hoorde de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, zeggen: 'De Islam is gebaseerd op vijf zuilen: 1] Het verklaren dat er geen andere God is dan Allah en dat Mohammed zijn boodschapper is, 2] het verrichten van gebed "as-salaat", 3] het geven aan de armen "az-zakaat", 4] op bedevaart gaan naar Mekka en 5] het vasten tijdens de maand Ramadan'." [De uiteindelijke overlevering door Moesliem]

25-09-2006, 20:53
Als hij niet bidt, kun je zeggen dat z'n vasten NIET wordt geaccepteerd.

25-09-2006, 22:40
jah dus hij vast gewoon voor de lol zegmaar

maarjah beter dan NIET vasten he wie weet is dit meschien een begin naar het goede pad voor hem/haar

25-09-2006, 22:53



Citaat door anash:
Als hij niet bidt, kun je zeggen dat z'n vasten NIET wordt geaccepteerd.



Z'n vansten wordt wel geacepteerd..
want Sallah en het vasten zijn 2 dingen (los van mekaar)
tuurlijk is sallah het alles belangrijkste.. maar dat betekend niet dat je ramadan dan niet telt..