Bekijk volle/desktop versie : Islam spel deel 1 ..wie het raad is echt een moslim in hart en nieren !



30-06-2003, 15:36
Assalaam ualeikum wara7matAllah,


1. De ouders van de Heilige Profeet (SAWS) waren moslims en Sahaabi.
2. Hazrat Adam (AS) kwam te voet vanuit India naar Mekka en heeft 40 keer de Hadj verricht.
3. Hazrat Adam (AS) kon 100.000 talen spreken.
4. Het is beter om naar de Qur’an te luisteren als deze wordt gereciteerd dan zelf te lezen en te reciteren.
5. Als de Qur’an wordt gereciteerd is het Farz om er naar te luisteren.
6. De Qur’an is vertaald in vijftig verschillende talen.
7. De namen van 26 Profeten staan letterlijk in de Qur’an.
8. Over twaalf engelen wordt er gesproken in de Qur’an.
9. Alleen de naam van een metgezel van de Heilige Profeet (SAWS), Hazrat Zaid bin Haarith (RA) wordt in de Qur’an genoemd.
10. Van de Jinns wordt alleen Shaitaan (Iblies) in de Qur’an genoemd
11. Iblies zal niet gestraft worden door vuur maar door de kou.
12. Degene die overlijdt op een vrijdag zal niet ondervraagt worden in het graf
13. Het is noodzakelijk om het graf van een moslim te eerbiedigen.
14. Zelfmoord is Haraam en een grote zonde, maar Janaza Salaat moet wel verricht worden. (Fatawa Afriqa)
De plek waar Azaan is gegeven is de gehele dag beschermd tegen calamiteiten.
Het plaatsen van groene planten en bloemen op een graf is goed, deze gedenken Allah.
15. Het paradijs is alleen voor moslims bestemd.
Als een vrouw voor de tweede keer trouwt, zal ze in het paradijs met haar tweede man zijn.
16. In het Paradijs behoren Sayyida Asia (RA) en Sayyida Maryam (RA) tot de vrouwen van de Heilige Profeet (SAWS).
Sayyida Fatima (RA), de dochter van de Heilige Profet (SAWS, menstrueerde nooit, zoals de Hoeri’s uit het paradijs.
17. Op de 10de dag van Moeharram wordt het Zam-zam water vermengd met al het bronwater over de hele wereld.
18. Het geven van Tilaaq bij wijze van grap is rechtsgeldig.
19. Van alle Halaal dingen in de wereld wordt Tilaaq het meest gehaat door Allah.
20. Het dragen van goud door mannen is Haraam.
21. Vier Profeten zijn fysiek in leven. Met andere worden, zij hebben de dood nog niet geproefd. Zij zijn Hazrat Isa (AS) en Hazrat Iedries (AS) in de hemelen en Hazrat Khidr (AS) en Hazrat Ilyaas (RA) op aarde.
22. Hazrat Ilyaas (AS) en Hazrat Khidr (AS) verrichten jaarlijks de Hadj en ontmoeten elkaar bij de Zam-zam bron.
23. Allah creeerde het Licht van Mohammad (SAWS) uit Zijn Licht.
Het huis van Hazrat Abu Ayub Ansaari ( Ayub-Sultan) was de eerste plaats waar de Heilige Profeet (SAWS) verbleef in Medina Sharief.
24. Hazrat Jibraiel (AS) gaf de eerste Azaan in de hemelen.
25. De eerste Azaan op aarde werd gegeven door Hazrat Adam (AS).
Hazrat Abu Zirr Ghaffari (RA) is bekend als de eerste Soefi.
26. De eerste mens Hazrat Adam (AS), toen hij (AS) uit het paradijs werd geplaats, daalde neder in India.
27. De eerste Boodschapper die gezonden werd naar de ongelovigen was Hazrat Noeh (AS)
28. De eerste tekenen van het aanbidden van beelden vond plaats in de tijd van Hazrat Noeh (AS).
29. De eerste naat sharief op aarde waren geschreven door Toebbah, de Koning van Jemen, duizend jaar voor de geboorte van de Heilige Profeet (SAWS).

Broeders en zusters doe mee en zoek even welke cijfer niet echt klopt en waarom niet !

jullie krijgen tot vrijdag de tijd

Wassalaam

30-06-2003, 15:49


En als je het niet weet ...ben ik dan nog steeds een moslim in hart en nier?

30-06-2003, 15:50
salaam alikoem...

1 klopt niet ouders van onz eliev profeet waren geen mosliems want onz eliev profeet krege zijn openbaring op 40 jarige leeftijd en zijn ouders stierve al eerder over de rest durf ik geen uitspraak t edoen

30-06-2003, 15:50
Veel kennis over de islam bezitten wil nog niet zeggen dat je er ook naar handelt, dus om te beweren dat indien iemand al je vragen kan beantwoorden een moslim in hart en nieren is klopt niet.

30-06-2003, 15:51



Citaat:
Origineel gepost door miriammetje
salaam alikoem...

1 klopt niet ouders van onz eliev profeet waren geen mosliems want onz eliev profeet krege zijn openbaring op 40 jarige leeftijd en zijn ouders stierve al eerder over de rest durf ik geen uitspraak t edoen
ja, wou net zeggen

30-06-2003, 16:01
Geen idee

30-06-2003, 16:04

Citaat:
Origineel gepost door miriammetje
salaam alikoem...

1 klopt niet ouders van onz eliev profeet waren geen mosliems want onz eliev profeet krege zijn openbaring op 40 jarige leeftijd en zijn ouders stierve al eerder over de rest durf ik geen uitspraak t edoen
hoe durf je dat te zeggen meid

30-06-2003, 16:06

Citaat:
Origineel gepost door OueldRassoul
hoe durf je dat te zeggen meid
wat bedoel je??

30-06-2003, 16:09
4 klopt in ieder geval niet, lezen wordt nog altijd geprevaleerd boven luisteren..............25 klopt geloof ik ook niet

30-06-2003, 16:10

Citaat:
Origineel gepost door OueldRassoul
hoe durf je dat te zeggen meid
Met alle respect..Maar hoe durf JIJ jezelf oueldrassoul te noemen?!?!!

30-06-2003, 16:13

Citaat:
Origineel gepost door SadGirl2003
Met alle respect..Maar hoe durf JIJ jezelf oueldrassoul te noemen?!?!!
Salaam Zuster..alleen mijn Hart durf dat

maar goed we zijn hier om de fouten eruit te halen uit mijn spel een niet om ruzie te maken over mijn naam !

Wassalaam

30-06-2003, 16:16

Citaat:
Origineel gepost door OueldRassoul
Salaam Zuster..alleen mijn Hart durf dat

maar goed we zijn hier om de fouten eruit te halen uit mijn spel een niet om ruzie te maken over mijn naam !

Wassalaam
Wa Aleikum Salaam...

Begrijp mij niet verkeerd..Ik maak zeker geen ruzie met je
Het is enkel niet gepast om jezelf zo te noemen..Je bent niet de zoon van de profeet..Dus waarom neem je die naam?
Genoeg andere nicknames die je insha'allah kan nemen..Waarom deze?

Wa aleikum salaam

30-06-2003, 16:45



Citaat:
Origineel gepost door Jabador
Is er eentje die niet klopt of zijn het meerdere???????
Meerdere