Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk spinnen?



24-09-2006, 12:05
hallo dames,

wie van jullie doet eraan spinnen? ik ga er maandag mee beginnen. ik heb van heel veel mensen gehoord dat het heel goed voor je lichaam is.

ik ben dus benieuwd naar meiden die dit al doen en of je snel resultaat ziet.


xxxxxxxxxxx
faarah

24-09-2006, 14:23


niemand die hier iet vanaf weet?

24-09-2006, 15:09

Citaat door faarah:
hallo dames,

wie van jullie doet eraan spinnen? ik ga er maandag mee beginnen. ik heb van heel veel mensen gehoord dat het heel goed voor je lichaam is.

ik ben dus benieuwd naar meiden die dit al doen en of je snel resultaat ziet.


xxxxxxxxxxx
faarah



Spinning is een echte calorieverbrander. Ik vind het wel heel zwaar. Je kan je fiets wel op een lagere intensiteit zetten, maar het blijft toch zwaar. Ik zou het zoiezo afraden tijdens de ramadan. Want je bent na afloop van spinning een plas zweet. Je bent dus heel moe en hebt enorm veel vocht verloren wat je daarna echt moet aanvullen. Aangezien we pas rond 20.00 uur eten denk ik dat 's avonds ook niet echt een optie is. Zit je daar met je harira in je buik te klotsen
Buiten de ramadan is het echt een goede sport voor als je conditie wil opbouwen en veel calorien wil verbranden.

24-09-2006, 15:10
wat is spinnen precies? kun je dat uitleggen

24-09-2006, 15:15


maar val je hierdoor ook snel vanaf? want dat is mijn doel namelijk



xxxxxxxxx
faarah

24-09-2006, 15:17
Kort gezegd is spinning fietsen op een speciale fiiets. Het gebeurd op opzwepende muziek. Bij ieder liedje hoort een andere intensiteit fietsen. Je fiets de ene keer iets minder snel en de andere keer heel snel. De ene keer blijf je op je zadel zitten en de andere keer moet je van je zadel af. De fiets heeft een knop waarmee je de zwaarte van het fietsen zelf kan aanpassen. Een les duurt meestal een uur. Bij sommige sportscholen heb je ook instaplessen van 20 min. Als je het nog nooit gedaan hebt, raad ik je dat aan. En anders kun je gewoon meedoen met de les van een uur, maar dan langzaam opbouwen qua intensiteit. Hoop dat je nu een beetje weet wat spinning is.

24-09-2006, 15:20

Citaat door Sunrise:
Kort gezegd is spinning fietsen op een speciale fiiets. Het gebeurd op opzwepende muziek. Bij ieder liedje hoort een andere intensiteit fietsen. Je fiets de ene keer iets minder snel en de andere keer heel snel. De ene keer blijf je op je zadel zitten en de andere keer moet je van je zadel af. De fiets heeft een knop waarmee je de zwaarte van het fietsen zelf kan aanpassen. Een les duurt meestal een uur. Bij sommige sportscholen heb je ook instaplessen van 20 min. Als je het nog nooit gedaan hebt, raad ik je dat aan. En anders kun je gewoon meedoen met de les van een uur, maar dan langzaam opbouwen qua intensiteit. Hoop dat je nu een beetje weet wat spinning is.


Ja zeker duidelijk..heb het nooit gedaan nee. doen ze dat gewoon in sportscholen?

24-09-2006, 15:24

Citaat door faarah:
maar val je hierdoor ook snel vanaf? want dat is mijn doel namelijk



xxxxxxxxx
faarah


Het is een vorm van cardio. je verbrand calorien, dus als je meer calorien verbrand dan dat je binnenkrijgt, val je zeker af. Andere vormen van cardio zijn hardlopen, trainen op de crosstrainer, roeien, en steppen. Het meest ideale is een combinatie van cardio en krachttrainig. Je bouwt conditie en verbrand calorien door cardio en je lichaam wordt strakker. Door krachttraining wordt je lichaam ook strakker en doordat je meer spieren 'kweekt' gaat je verbranding van eten ook sneller.
Maak een afspraak bij je sportschool. Dan kijken ze wat je doelen zijn en kunnen ze een programma speciaal voor jou samenstellen. Alles wat ik hier heb opgeschreven is mij allemaal verteld door een sportinstructeur. En de tips helpen echt. Ik zelf doe bodypump en bodyshape. Bodyshape is zeg maar een soort van aerobics en bodypump is echte krachttraining met halters.

Succes!!

24-09-2006, 15:25

Citaat door najat3atabou:
Ja zeker duidelijk..heb het nooit gedaan nee. doen ze dat gewoon in sportscholen?


Ja, naar mijn weten wel.

24-09-2006, 15:28
jegaat het moeilijk krijgen omdat je echt water nodig hebt, tenzij je het na etenstijd gaat doen


ps: ja ze doen dit gewoon in de sportschool, in die lessen zaal

24-09-2006, 20:44

Citaat door Sunrise:
Het is een vorm van cardio. je verbrand calorien, dus als je meer calorien verbrand dan dat je binnenkrijgt, val je zeker af. Andere vormen van cardio zijn hardlopen, trainen op de crosstrainer, roeien, en steppen. Het meest ideale is een combinatie van cardio en krachttrainig. Je bouwt conditie en verbrand calorien door cardio en je lichaam wordt strakker. Door krachttraining wordt je lichaam ook strakker en doordat je meer spieren 'kweekt' gaat je verbranding van eten ook sneller.
Maak een afspraak bij je sportschool. Dan kijken ze wat je doelen zijn en kunnen ze een programma speciaal voor jou samenstellen. Alles wat ik hier heb opgeschreven is mij allemaal verteld door een sportinstructeur. En de tips helpen echt. Ik zelf doe bodypump en bodyshape. Bodyshape is zeg maar een soort van aerobics en bodypump is echte krachttraining met halters.

Succes!!
harstikke bedankt voor je advies sunrise!!! ik ga morgen beginnen met spinnen. waarschijnlijk 4x in week en een beetje cardio. op dit moment weeg ik 85kg (ben 1.70) en ik wil inschallah voor 1 november 73 wegen. denk je dat dit mogelijk is?


xxxxxxxxxxxx
faraah

24-09-2006, 22:47

Citaat door faarah:
harstikke bedankt voor je advies sunrise!!! ik ga morgen beginnen met spinnen. waarschijnlijk 4x in week en een beetje cardio. op dit moment weeg ik 85kg (ben 1.70) en ik wil inschallah voor 1 november 73 wegen. denk je dat dit mogelijk is?


xxxxxxxxxxxx
faraah
Graag gedaan Faraah...Als je vier keer in de week gaat spinnen en daarnaast veel water drinkt en gezond eet (dus let op de chebakia bij iftar )denk ik dat je wel kilo's kwijt raakt. Eerlijk gezegd weet ik niet of je 12 kilo in 5 weken kwijt kan raken. Dat is echt heel veel. Ik ben zelf vorig jaar heel intensief gaan sporten. Dit wil zeggen 4 keer in de week twee uur lang, en pas na 5 maanden zag je echt dat het allemaal wat strakker werd. Qua kilo's ging er uiteindelijk maar 3 kilo af. Het is bij iedereen natuurlijk anders!!

Mocht je nog vragen hebben, je kan ze altijd stellen, eventueel via pm.

Succes!!

26-09-2006, 21:41


pppfffff is echt zwaar maar het voelt later wel lekker aan

27-09-2006, 09:52
ik ben bang voor spinnen!