Bekijk volle/desktop versie : *Jullie eerste keer vasten*



23-09-2006, 21:16
Weten jullie dat nog? Dat je voor het eerst een dagje mocht vasten van je ouders

Ik was 9 jaar toen ik een dagje mocht uitproberen, ik heel stoer tegen mijn vriendinnen op school zeggen "ik ben aan het vasten : Maar wat ik vergeten was dat er een klasgenootje jarig was en die had wat lekker uitgedeeld. Dus ik zat natuurlijk te watertanden, mijn vriendinnetjes gingen me voor me neus uitlachen

23-09-2006, 21:19


HIHI

haqqek fi jenna!

23-09-2006, 21:20
ja ik weet het nog..ik was volgens mij ook 9 jaar en weet nog dat ik bijna flauwviel..het waren toen erg lange dagen...

Mijn vader meskien zei altijd; nog even volhouden hoor..als het zover is gaan we naar de snackbar even wat lekkers halen (lahirahmou)

23-09-2006, 21:26

Citaat door Norelyn:
ja ik weet het nog..ik was volgens mij ook 9 jaar en weet nog dat ik bijna flauwviel..het waren toen erg lange dagen...

Mijn vader meskien zei altijd; nog even volhouden hoor..als het zover is gaan we naar de snackbar even wat lekkers halen (lahirahmou)



Aah zo lief van je vader (allahi rahmoe)

23-09-2006, 21:28


Ja dat kan ik me goed herinneren ja....

en ook dat dropje wat er zoooo lekker uitzag en plotseling in mijn mond stopte (ik weet nog dat ik m snel in mn mond stopte achter de keukendeur :hihi

Jah...dat was mijn eerste keer vasten

23-09-2006, 21:33
Had een keer toen ik 14 was, echt schandalig de hele koelkast "leeg geschranst", ik was het helemaal vergeten, mijn vader kwam binnen, maar hij zei niets en toen drong het tot me door dat het Ramadan was. Ik helemaal in paniek "pappa, ik heb gegeten, ben vergeten dat het ramadan was" Hij grapte "safie nu moet je 60 dagen inhalen" Maar goed het was per ongeluk gebeurt (hij dacht dat ik geoorloofd was om te eten, had me ma later verteld)

23-09-2006, 21:43
Mijn eerste Ramadan is nu drie jaar geleden, meteen de hele maand Ik was nog geen moslima toen ik begon met vasten. Ik was wel heel nieuwsgierig hoe het was. Ik ben ook naar de moskee gegaan enzo, ik vond het een fantastische maand.

23-09-2006, 21:46
Ik was 13 toen ik een keer per ongeluk had gedronken. Ik was op school en had pauze om 10.15 uur, ik deed ook heel stoer enzo dat ik aan het vasten was en dat het helemaal niet moeilijk was (ze moesten eens weten...) Ik was het dus die dag zo erg vergeten dat ik na de pauze m'n pakje melk had opgedronken en toen het helemaal leeg was pakte ik het pakje in m'n hand en schudde het heen en weer om te kijken of het echt wel leeg was. Ik legde het dan weer terug op de hoek van de tafel en een minuut later pakte ik het weer op om het vervolgens weer heen en weer te schudden, om te kijken of het nu wel ECHT LEEG was. Na dat een aantal keren te hebben gedaan, wist ik gewoon dat ik dus ECHT had gedronken. Ik deed het in m'n broek, was echt bang. Later vertelde ik het aan m'n moeder en die moest lachen, joh, niet normaal. Terwijl ik echt bang was, bang om het niet meer ongedaan te kunnen maken.

Maar ach ja, lang geleden, maar dit zal ik echt nooit vergeten...

23-09-2006, 21:46
ik weet het niet meer eigenlijk om eerlijk te zijn wanneer het de eerste keer was maar weet nog wel dat mijn ouders er niet om stonden te springen dat ik zou vasten

23-09-2006, 22:16

Citaat door KoezKoez:
Aah zo lief van je vader (allahi rahmoe)



Amin hbiba amin

23-09-2006, 23:23
Mijn dochter (10 jaar) heeft vandaag meegevast.. vind het super knap van haar want het was een lange dag.

vorig jaar heeft ze ook een paar daagjes meegevast.