Bekijk volle/desktop versie : Smoesjes komen er weer aan, om niet te gaan vasten?



23-09-2006, 20:56
Ik wil niemand beoordelen, maar het valt mij op?
Wanneer de ramadan voor de deur komt komen alle excuusjes om niet te gaan vasten.
Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen zondes.
Een mens kan nooit een ander mens van binnen zien daar is Allah voor.
Het enige wat ik kan doen is in hun waarde laten, waarschuwen heeft geen zin.


voorbeelden:

Ik ben ziek en mag niet van de arts vasten en terwijl diegene elke dag een pakje sigaretten opmaakt. heeft de arts daar nooit over wat gezegd.
Bidden doen ze niet, omdat ze geen tijd hebben en roken nemen ze er wel tijd voor.


Ik weet wel binnen de islam wanneer iemand ernstig ziek is en zijn best doet, maar door zijn/haar ziekte levensgevaarlijk is om te gaan vasten dat Allah het vergeeft.

23-09-2006, 21:07


Wat is dan de nut van jouw topic?

24-09-2006, 17:14
juist ja Aannddeerrss!!!,,, het is ramadan en jij praat over die mensen laat ze hun zaak niet te jouwe...en nog nadrukkelijke zeggen ik wil niemand BEOORDELEN ahahahah.

nou geloof me door deze topic aan te maken doet je dat zeker...

ramadaan kareem allah i hediekoum al megarba!!

24-09-2006, 17:23
Je kan nooit beoordelen of iemand terecht of onterecht niet vast. Het vasten is heel persoonlijk en iets de persoon zelf en Allah.
Ik zou mij daar niet zo druk om maken als ik jou was. Houd het gewoon bij jezelf en je eigen daden.

Maar ik heb wel een vraagje....welke tekst moet je zeggen als je vasten verbreekt. Graag Nederlandse versie. Alvast bedankt

Gr. JETLI

24-09-2006, 18:02



Citaat door JETLI:
Je kan nooit beoordelen of iemand terecht of onterecht niet vast. Het vasten is heel persoonlijk en iets de persoon zelf en Allah.
Ik zou mij daar niet zo druk om maken als ik jou was. Houd het gewoon bij jezelf en je eigen daden.

Maar ik heb wel een vraagje....welke tekst moet je zeggen als je vasten verbreekt. Graag Nederlandse versie. Alvast bedanktGr. JETLI


Hier de fonetische versie:

"allahouma laka soumtou, wa bika aslamtou, wa laka aamantou, wa 3ala rizkika aftartou, ya wasi3a lmaghfirati eghfer li, alhamdou lillah alladi a3anani fa soumtou wa razakani fa aftartou"

24-09-2006, 20:37
Dank je wel Aandderrssss!!!