Bekijk volle/desktop versie : *~dua's~*



Pagina's : [1] 2 3

23-09-2006, 19:24


[B]IK VRAAG U O ALLAH
SMEEKBEDE TEGEN EEN VIJAND!!
WAT TE ZEGGEN ALS JE GEPREZEN WORD!!
SMEEKBEDE VOOR HET BERIJDEN VAN HET VOERTUIG!!
SMEEKBEDE TIJDENS EEN REGENBUI!
IK BEKEN...
DE SMEEKBEDE VOOR VERGIFFENIS!!
DUA VOOR HET STUDEREN!!!
DUA VERGEVING1!
DUA VERGEVING2!!!
DUA VERGEVING3!
DUA VERGEVING4!
DUA VERGEVING5!
HET GEDENKEN VAN ALLAH(SWT)!
HET GEDENKEN VAN ALLAH(SWT) DEEL2
TRANEN!!
HET VERBREKEN VAN VASTEN!!!
MIJN FOUTEN EN VERGISSINGEN!!!
SMEEKBEDE DOOR ONZE ZUSTERS!!!
DUA HET HART!!!
SMEEKBEDE VOOR DEGENE DIE GETROFFEN WORDT DOOR TWIJFEL IN HET GELOOF!
SMEEKBEDE BIJ WOEDOE!



[/B]

23-09-2006, 19:25



23-09-2006, 19:26

23-09-2006, 19:29

23-09-2006, 19:30


salamohalikom broeders/zusters!

ik ga straks inchallah verder of morgen

ma3a salama!


24-09-2006, 12:41




Vertaling:



24-09-2006, 12:50

24-09-2006, 12:52

24-09-2006, 12:56
Ougti, jazaakallah bikhayr.

Ken jij de dua voorafgaand aan het studeren?

24-09-2006, 13:01







Asalaamu 3alaikum wa Ra7matulahi wa Barakatuhu mijn beste broeders en zusters,

In dit topic zal ik met Allah's Wil proberen enkele smeekbeden voor vergiffenis uit de Edele Quran en van de smeekbeden van de profeet Mohammed :salah: plaatsen, indien jullie ook smeekbeden hebben voor deze categorie plaatst ze dan insha Allah hier.

Allah zegt:

Zeg: “O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf,wanhoopt niet aan de Genade van Allah,Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden.Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige.En keert terug tot jullie Heer,en geeft jullie over aan Hem

[Surah Az-Zumar vers 53-54]
En we vragen Allah om ons te vergeven voor al onze zonden en fouten en om ons Barmhartig te Zijn Amien

Allahuma salli 3ela Muhammed wa 3ela alih Muhammed kama salayta 3ela Ibrahim wa 3ela alih Ibrahim inaka 7amidun Madjied wa barik 3ela Muhammed wa 3ela alih Muhammed kama Barakta 3ela Ibrahim wa 3ela alih Ibrahim inaka 7amidun Madjied.


Fi Amaani Lah


24-09-2006, 13:03

Citaat door Moujahidae:
Ougti, jazaakallah bikhayr.

Ken jij de dua voorafgaand aan het studeren?



salamohalikom!

waijakie!!

ik zal het nu plaatsen oegti!!

ik hou van je omwille van allah

ma7a salama!


24-09-2006, 13:06

Salaam Alaykoum

Deze dou3as zijn voor de studenten
Doe3a attalib (oftewel smeekbede voor de student)


Voor het binnentreden van het lokaal:
{{Rabbi adgilni madgala sidq wa agridjnie magradja sidq wadja3al li min ladoenka sultanen nasiera}}
[sourat israa aya 80]

Nadat je je examenblad onder ogen hebt gekregen:
{{Rabbi ishra7 li sadrie wayassir li amrie wa'oe7loel 3oqdaten min lisanie yafqahoe qawlie}}
[sourat tahaa aya 25, 26, 27, 28]
{{ Allahoemma la sehla illa ma dja3altahoe sehlen fa innaka tadj3aloe el hoezna itha shi'ta sehlen}}


Wanneer een vraag jou te moeilijk wordt:
{{La ilaha illa enta soeb7anaka innie koentoe mina athaalimien}}
[sourat al-anbiyaa aya 87]
{{ ya 7ayyoe ya qayyoem bira7matika astaghieth}}


En wanneer je wat vergeten bent:
{{ 3asaa an yahdiyani rabbie li'aqraba min hatha rashadaa}}



Du³â voor het studeren


Allâhumma infa³nî bimâ ³allamtanî wa'allimnî mâ yanfa³unî.


Oh Allah! Maak hetgeen wat u mij heeft gegeven zinnig en geef mij kennis die nuttig voor mij zal zijn.
________________________________________
Allahumma innî as'aluka fahmal-nabiyyîn wa 7ifdz-al mursalîn al-muqarrabîn.


Oh Allah! Ik vraag U om uw begrip voor de profeten en de herinnering aan de boodschappers, en zij die dichtbij U zijn.
________________________________________
Allahumma idj3al lisânî 3âmiran bi dhikrika wa qalbi bi khash-yatika.


Oh Allah! Laat mijn tongval vol zijn van Uw bewustzijn
________________________________________
Innaka 3alâ mâ tashâ’u qadîr wa anta hasbuna-llâhu wa ni3mal wakîl.


Oh Allah! U doet wat u wilt, U bent mijn helper en mijn beschermer en de beste hulp komt van U.
________________________________________
Du³â na het studeren
Allahhumma inni astawdi3uka ma qara'tu wama hafaz-tu. Faradduhu 'allaya 3inda 7âdjatî ilayhi. Innaka 3alâ mâ tashâ’u qadîr wa anta hasbîya wa na'mal wakîl.


Oh Allah! Ik vertrouw U toe aan hetgeen dat ik heb gelezen en bestudeerd. Oh Allah! Laat het weer tot mij terugkomen, op het moment dat ik het nodig heb. Oh Allah! U doet wat u wilt, U bent mijn helper en mijn beschermer en de beste hulp komt van U.
________________________________________

Du³â tijdens het studeren van iets ingewikkelds


Allahumma la sahla illâ mâ dja3altahu sahlan wa anta tadj3alu al hazana idhâ shi'ta sahla.


Oh Allah! Niets is makkelijk, behalve hetgeen dat U vergemakkelijkt heeft. Als U wilt, kunt u het ingewikkelde vergemakkelijken.
________________________________________
Du³a tegen zenuwen

Allâhumma innî a3ûdhu bika minal-hammi walhuzni, wal-3adjzi wal-kasali wal-bukhli wal-djubni, wa dal3id-dayni wa ghalabatir- ridjâl


Oh Allah! U bent mijn toevluchtsoord in tijden van ongerustheid en leed, zwakte en luiheid, vrekkigheid en timide, bij last van schulden en bij onderdrukking.
________________________________________
Du³a tegen stress

Allâhumma rahmataka ardjû falâ takilnî ilâ nafsî tarfata 3aynin wa aslih-lî sha'nî kullahu, lâ ilâha illâ anta


Oh Allah! Het is Uw genade waar ik voor hoop dus laat U mij niet in beschuldiging van mijn kwesties zelfs niet voor een enkele knipoog en corrigeer mij voor al mijn kwesties. Niemand heeft het recht aanbeden te woorden behalve U.
________________________________________
________________________________________
DU³Â VOOR HET EXAMEN
Hier volgen de volgende stappen die je moet nemen voor je je examen zou beginnen. Maar ik moet wel de nadruk zetten dat dit je zou helpen als je ervoor aan Allah Swt dacht. Denk aan Allah Swt wanneer je hem niet nodig hebt en hij zal er zijn als je Hem nodig hebt. En reken niet op het aantal uren die je hebt gestudeerd of alle moeite die je hebt gedaan maar vertrouw en reken op Allah Swt.

Stap 1: de dag voor het examen vraag je aan je ouders voor een Du³â (smeekgebed)

Stap 2: Ga die avond vroeg slapen en voor je ga slapen lees je de twee sûra’s op:
Soerat El falaq en An nâs.

Stap 3: Sta vroeg op om salaat el Fadjr te bidden en overloop je cursus of je toets.

Stap 4: Als jullie de aula binnen treden of iets anders en gaan zitten richt dan jullie hoofd
naar boven en zeg de twee verzen op:
"La ta7zan inna allâha ma 3anâ"
"La takhâfâ innanî ma 3akumâ asma3u wa arâ"

Stap 5: Voor dat de rector of (examinator) het examen formulier uitdeelt dan zeg je de volgende vers: "Wa qul rabbi adkhilnî mudkhala sidqin wa akhridjnî mukhradja sidqin wa idj³alnî min ladunka sultânan nasîran"

Stap 6: Als jullie het formulier ontvangen of moet beginnen met rijden zeg je dit vers
op: "Rabbî ish-ra7 lî sadrî wa yassir lî amrî wa 7lul 3uqdatan min lisâni yafqahu qawlî" (Surah 20, ayah 25-2
Stap 7: Open je formulieren of start de auto en zeg deze vers op: "Yâ 7ayyu yâ qayyûm birahmatika astagîth"

Stap 8: Voordat je begint zeg je: "A ³ûdhu billâhî mina assaytanî radjîm" en lees dan elke vraag 3 maal. De vraag die je niet direct kan oplossen sla je over en begin met de vragen die je niet kent.



--------------------------------------------------------------------------------



Een ander dou3a voor als je gaat leren (in het algemeen): x

Rabbî zidnî 3ilman, warzuqnî fahman x --> O Mijn HEER, geef mij meer kennis en schenk mij begrip.


24-09-2006, 13:10






24-09-2006, 13:11






24-09-2006, 13:13




Pagina's : [1] 2 3