Bekijk volle/desktop versie : Hoofdverdachte steekpartij vast



Pagina's : [1] 2 3 4 5

23-09-2006, 19:23
23 September 2006
Hoofdverdachte steekpartij vast
In Enschede is de hoofdverdachte gearresteerd van de steekpartij in Amsterdam-Oost, afgelopen woensdag. Een Marokkaanse man kwam toen om het leven. Twee anderen waren al aangehouden. De politie verwacht nog meer arrestaties.

De aanleiding voor de steekpartij was een verkeersruzie. Het slachtoffer werd belaagd door meerdere mannen en zakte later in een belwinkel zwaargewond in elkaar. Hij overleed in het ziekenhuis.

Na de steekpartij braken rellen uit tussen Surinaamse en Marokkaanse jongeren. Bekenden van het slachtoffer wilden verhaal halen. Pas na enkele uren wist de politie de boel te sussen.

BRON:http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/09/art000001C6DF27DEDC12FF.html

23-09-2006, 20:23



Citaat:
Politie arresteert hoofdverdachte dodelijke steekpartij

Uitgegeven: 23 september 2006 17:49
Laatst gewijzigd: 23 september 2006 19:34
AMSTERDAM - Een arrestatieteam van de politie heeft zaterdagmiddag rond half vier in Enschede een 24-jarige Amsterdammer van Antilliaanse afkomst aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de dodelijke steekpartij in Amsterdam-Oost.

Bekijk video: Modem/ Breedband

Daarbij kwam woensdagavond een 27-jarige Marokkaan om het leven. Dit heeft de politie Amsterdam-Amstelland bekendgemaakt.

De politie ziet de gearresteerde man als hoofdverdachte. Een woordvoerder kon niet zeggen waar hij zich precies bevond in de Twentse stad. Het is de derde arrestant in de zaak. In de nacht van woensdag op donderdag hield de politie al twee andere personen aan. Het drietal zal binnenkort voor de officier van justitie worden geleid.

De politie is nog naar zeker een persoon op zoek. De personalia van diegene zijn bekend, aldus de zegsman. Hij sluit niet uit dat, als tijdens het onderzoek blijkt dat er meer personen een rol hebben gespeeld bij de steekpartij, meer arrestaties zullen volgen.

Bij het onderzoek is nauw samengewerkt met de politiekorpsen van het Korps landelijke politiediensten (KLPD), Utrecht en Twente.

Na de steekpartij ontstond grote onrust in de Indische buurt, waar het incident plaatshad. Marokkaanse jongeren gingen verhaal halen bij Surinamers, die volgens hen achter de dood van hun vriend zitten.
http://www.nu.nl/news/832334/14/Politie_arresteert_hoofdverdachte_dodelijke_steekp artij_%28video%29.html

Ik weet nog met die mp3 moord dat er gewezen werd naar marokkanen als mogelijke moordenaar(s). Toen bleek dat het een pool was had bv een hasoes bijgehouden wie er allen hun excuses moesten maken omdat ze beweerd en/of gesproken hadden van een marokkaan.
Ik lees in de vele topics over de trieste dood van deze jongeman dat veel mensen af hebben lopen geven op, met name, surinamers en daar een heleboel hele erge woorden over gezegd hebben en soms tegen gezegd hebben. Nu blijkt dat het een antiliaan zou zijn geweest, moeten al deze mensen (die zich daaraan schuldig hebben gemaakt) nu dan ook excuses aanbieden of is dat weer anders.

23-09-2006, 20:50

Citaat door bambam:
Nou gingen de meeste racistische opmerkingen over "negers"...

Maar een beetje kritiek op iets Marokkaans wordt hier gelijk als 10.000x zo racistisch gezien als de bewering dat alle "KK negers" dood moeten en zo...

Ach ja.


sh00t, BB, weet je dat ik altijd dacht dat je een dame was het valt me nu net op dat je een man bent

Affijn, tja, maar het belangrijkste is dat ze de moordenaar hebben daarnaast kan ik me voorstellen dat mensen in emotie oid wel eens dat soort zaken kunnen uitkramen. De pest is enkel dat er in die weer met 2 maten gemeten wordt en dat is ergelijk en hypocriet...

Dat is trouwens zo met 9 van de 10 dergelijke situaties zo, wordt er een marokkaan door bv een Nederlander gedood is het hel en verdoemenis en racisme etv. Maar is het andersom, wordt er een Nederlander door een marokkaan gedood heeft die jongen het zelf verdient en was het ook weer een racist etc

Maar ik dwaal af van de topic..

Goede zaak dat ze de dader te pakken hebben, al was het enkel voor de nabestaanden, dat heeft de politie toch maar weer geflikt, en die doet het ook nooit goed als je het hier mag geloven zijn dat ook allemaal racisten etc..

Affijn, ik dwaal af

23-09-2006, 20:56
Ah goed, de hoofddaders is gepakt, nu nog een fikse straf!

23-09-2006, 21:14


Naar wie wijzen jullie als er wat word gedaan door eeen Noord afrikaan?

23-09-2006, 21:25

Citaat door bambam:
En wie worden er allemaal doodgewenst door Noord-Afrikanen?



dat weet ik niet,maar beantwoord mijn vraag eve

23-09-2006, 21:26

Citaat door stip_nl:


Goede zaak dat ze de dader te pakken hebben, al was het enkel voor de nabestaanden, dat heeft de politie toch maar weer geflikt, en die doet het ook nooit goed als je het hier mag geloven zijn dat ook allemaal racisten etc..

Affijn, ik dwaal af


En kunnen die betreffende jongeren die de dagen daarna voor grote onrusten, gezorgd hebben, waaronder allen in het betreffende Surinaamse café kort en klein geslagen hebben, ook even meteen gepakt worden? Niet vastzetten, maar liever laten opdraaien voor alle geleden schade, hebben ze ook meteen het besef hoe zoiets flink in d epapiertjes kan gaan lopen! En.... nog een tip voor diezelfde jngeren: kijk eerst even wie de dader is en onderneem dan evt. stappen en... wees even flink en biedt openbaar jullie excuses aan aan de betreffende eigenaar, kunnen jullie zoiets simpels, of...... zijn jullie dan ineens minder groot dan dat jullie lijken?

23-09-2006, 21:27

Citaat door bambam:
En wie worden er allemaal doodgewenst door Noord-Afrikanen?
Ik denk zo'n 60% van de hele wereldbevolking.

23-09-2006, 21:50

Citaat door bambam:
Ow, oke dan: naar de dader.

Hoezo?


Omdat vele van ons afvragen waarom onze hollandse medelanders al die moskeeen en bassis scholen in de brand staken en bij sommige scholen zelfs aanslagen pleegden
En waarom vele moslima's werden bespuugd en aangevallen, eentje zelfs in de bus waaarbij de hollanders gewoon toekeken.



Jij nu snap......

23-09-2006, 21:58

Citaat door Mouhandiz:
Omdat vele van ons afvragen waarom onze hollandse medelanders al die moskeeen en bassis scholen in de brand staken en bij sommige scholen zelfs aanslagen pleegden
En waarom vele moslima's werden bespuugd en aangevallen, eentje zelfs in de bus waaarbij de hollanders gewoon toekeken.



Jij nu snap......


Dat werkt toch naar twee kanten,je vergeet te zeggen dat ook kerken en andere onschuldige mensen daar de duupe van zijn geweest.Jij wilt toch ook niet dat jij uitgescholden word omdat andere mensen die zeggen dat die Moslim zijn slechte dingen doen.Kijjk hoeveel 'broeders' in de koffieshop zitten,vaak dealen die zelf.Moeten die jou dat ook kwalijk nemen als die slechte dingen doen?Waneer grijpt een 'broeder' in als een Nederlander slaag krijgt omdat die verkeert kijkt?Ik zie dat heel vaak en als het kan doe ik wel iets.Maar ik ga niet iedereen de schuld geeven als 'broeders' net gaan doen of er niets mis is terwijl er zoveel mis is.
Nu is dat met die kroegen en winkels die stuk gemaakt zijn toch ook gebeurt?dat is precies dezelfde,ga jij dan het goede voorbeelt geven als jij zo goed weet dat dit niet leuk is.

23-09-2006, 22:00

Citaat door stip_nl:
http://www.nu.nl/news/832334/14/Politie_arresteert_hoofdverdachte_dodelijke_steekp artij_%28video%29.html

Ik weet nog met die mp3 moord dat er gewezen werd naar marokkanen als mogelijke moordenaar(s). Toen bleek dat het een pool was had bv een hasoes bijgehouden wie er allen hun excuses moesten maken omdat ze beweerd en/of gesproken hadden van een marokkaan.
Ik lees in de vele topics over de trieste dood van deze jongeman dat veel mensen af hebben lopen geven op, met name, surinamers en daar een heleboel hele erge woorden over gezegd hebben en soms tegen gezegd hebben. Nu blijkt dat het een antiliaan zou zijn geweest, moeten al deze mensen (die zich daaraan schuldig hebben gemaakt) nu dan ook excuses aanbieden of is dat weer anders.



Marokkanen hebben weer eens bezezen dat de zogenaamde "vooroordelen" geen vooroordelen zijn maar gewoon feiten. Een varken is nog menselijker

23-09-2006, 23:27

Citaat door bambam:



Ja nou vooruit dan...
Maar noem me nooit meer "vrouw" ja..?


:



7x70 was het toch

23-09-2006, 23:30



Citaat door Punish:
Marokkanen hebben weer eens bezezen dat de zogenaamde "vooroordelen" geen vooroordelen zijn maar gewoon feiten. Een varken is nog menselijker


Tja, al ligt het er zo dik op, ontkennen kan altijd.. heel simpel, gewoon de andere kant heen kijken en horen wat je horen wilt en de schuld, die ligt altijd bij de ander al heeft die het gestolen goed nog in zijn hand bij overlijden

Dat zouden sommige ook kunnen denken natuurlijk, vanzelfsprekend is dit iets wat iemand ooit heeft uitgesproken, ik citeer het enkel

23-09-2006, 23:30

Citaat door stip_nl:

:



7x70 was het toch



Sorry hoor maar vond BB ook meer een naam voor een vrouw.

24-09-2006, 01:48

Citaat door Mouhandiz:
Omdat vele van ons afvragen waarom onze hollandse medelanders al die moskeeen en bassis scholen in de brand staken en bij sommige scholen zelfs aanslagen pleegden
En waarom vele moslima's werden bespuugd en aangevallen, eentje zelfs in de bus waaarbij de hollanders gewoon toekeken.



Jij nu snap......
Je kunt in een bus wel wat doen, maar men kijkt toe, omdat men wel moet, anders krijgt hij/zij al die agressie over zich heen en daar zou ik ook liever voor bedanken! Hoevaak zijn er al doden gevallen, omdat er goede burgers zijn, die zich ermee bemoeiden. Kijk maar naar Joes Kloppenburg in 1996, Meindert Tjoelker in 1997, nog een aantal keren was het flink raak en deze zomer nog in de Antwerpse bus, toen een stelletje jongeren daar ruzie zaten te maken. Dan maar liever toekijken en dat mij niks overkomt, toch?

Nu zijn het niet altijd Marokkaanse jongeren die dat doen, maar in de NRC van vamiddag las ik toevallig wel dat een Marokkaanse oud-politieagent een heel verhaal vertelde over het falen van Marokkaanse ouders. Zij zijn te passief, als het gaat om opvoeden van hun kroosten, gaan bijv. met hun kinderen 'savonds om 9 uur nog even op visite, terwijl een kind wel de volgende ochtend om 7.30 moet opstaan om naar school te gaan. Doet een kind iets fouts, krijgen ze meestal alleen een pak slaag, (wat binnenkort hoogstwaarschijnlijk verboden gaat worden!!!), maar krijgen ze nooit te horen hoe het dan wel moet. Hoevaak zie je Marokkaanse ouders naar ouderavonden gaan? Hoe vaak zie je ze met de leraar over probleemsituaties omtrent hun kind praten? Ze zijn daar veel te passief ipv actief erbij betrokken!! Allemaal punten waar hij het over had en hij is Marokkaan, dus hij kan het weten wat er daar loos is, zo!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5