Bekijk volle/desktop versie : HELP! Trouwen in belgie!



22-09-2006, 19:40
Salaam ou 3aleikoum,

Ik ben een marokkaans meisje, woonachtig in Nederland. Ik ben 22 jaar en ik wil vragen of één van jullie mij misschien kunnen helpen.

Het probleem is, dat mijn aanstaande (mijn neef) geen papieren heeft. Hij woont in belgie, maar heeft geen papieren. Ik heb alleen contact mnet hem via msn en telefoon. Wij willen dus trouwen in belgie (snel en willen beiden in belgie wonen)

Wie weet welke stappen ik moet ondernemen??? (papieren, huis, inkomen, etc)



En moet ik daar minimaal 3 maanden gewoond hebben voordat wij kunnen trouwen?

Graag snel antwoord, zodat mijn vader alles kan regelen voor mij en mijn aanstaande!

Alvast bedankt!

Wasalaam

22-09-2006, 20:03


Ewa! Niemand?

22-09-2006, 20:11
wa salaam alaikum wa barakatoe

je moet ook in belgie werk hebben van min 1 jaar (contract) (mag ook in nl dn ben je grens arbeider) maar meot wel regelmatig in belgie melden en ze zullen controleren
verder meot je een adres hebben in belgie daar bij gemeente inschrijven

verder adviseer ik je snel te beginnen volgens jaar is dit neit meer mogelijk de belgie route

dit allemaal is zeeer zware weg

thala en moge allah jullie helpen

22-09-2006, 20:18
chokran jazilan akhi maar ik wil je vragen of ik daar al minimaal 3 maanden gewoond moet hebben voordat ik aanvraag kan doen?

Djazakallah geir

Wasalaam

22-09-2006, 20:32



Citaat door karima_meknesia:
chokran jazilan akhi maar ik wil je vragen of ik daar al minimaal 3 maanden gewoond moet hebben voordat ik aanvraag kan doen?

Djazakallah geir

Wasalaam


dit is de route

je kijkt of zoekt naar huurhuis
dan schrijf je in daar bij de gemeente huis
iemand komt langs een wijk agent
dan defenitieve inschrijving als alles klopt krijg je een 5 mnd kaart (rose)
daarna moet je in die 5 mnd alle documenten overhandigen waaronder ziektekosten voor in nl en belgie (als je ook in nl woond dus ook voor nl)
en je moet trouw acte overhandigen
moehim als je dit allemaal snel hebt gedaan en je hebt voldoende inkomen (850e p/m) en een contract van een jaar krijg je meteen al een 5 jaarskaart(paarse)
dan kun je de proces in werking stellen en kun je zijn vissum aan vragen in casa bij belgische ambasade hij moet daar dan aangeven en jij moet kopy sturen van je paarse kaart(5 jaarskaart)

belangrijkste zorg dat je papieren hebt en volledig en gelegALISEERD bij belgische ambasade

lees de volgende site maar heel goed daar haal je heel veel info en tips vandaan namelijk http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/

thala[/QUOTE]

22-09-2006, 22:55
chokran jazilan akhi wa 1000 chokr