Bekijk volle/desktop versie : trouwen met een man die niet meer maagd is!!!!!!



Pagina's : [1] 2 3 4

22-09-2006, 17:55
salamoulikom ,ik heb een vraag aan jullie zusters.
stel je voor je hebt iemand leren kennen via internet,en hij wil heel graag met je trouwen,en dat hij ook niet meer magd is,dus dat hij een relatie heeft gehad,en dat hij het eerlijk heeft gezegd tegen je ,en dat hij spijt van heeft gekregen ,zou je dan wel met hem trouwen terwijl jij nog maagd bent,ja of niet?zo ja/nee en waarom??

inchallah gir

salamoulikom

22-09-2006, 18:18


Neej want hij is al met iemand anders naar bed geweestt

22-09-2006, 20:16
wa salaam alaikum wa barakatoe ilah

oegti's

ten eerste heeft hij dit eerlijk bekend en heeft spijt ervan maar neit tegenover jou spijt hebben maar tegenover allah hij moet allah vragen om vergevenis

ten 2e
hij is eerlijk en als allah mensen kan vergeven om zijn zonde, als hij om vergevenis heeft gevraagd bij allah en deze heeft gekregen, wie zijn wij dan om personen niet te vergeven????

wat ik wil zeggen allah is groot en almachtig en alwetend als hij mensen kan vergeven wie zijn wij dan als mensen die gemaakt zijn door hem uit aarde om anderen niet te kunnen vergeven???? denk hier maar eens goed over na, ik bedoel als hij veel spijt heeft en goeie moslim broeder is voor de rest waarom neit vergeven???

wa salaam alaikum

22-09-2006, 21:26
ik moet zeggen dat omarmuslim gelijk heeft ik bedoel iedereen kan fouten maken van fouten leer je en als hij echt spijt en verder een goede moslim is waarom niet dan.

22-09-2006, 22:53


uhm ik weet niet maar iedereen verdient een 2e kans

23-09-2006, 01:11

Citaat door omarmuslim:
wa salaam alaikum wa barakatoe ilah

oegti's

ten eerste heeft hij dit eerlijk bekend en heeft spijt ervan maar neit tegenover jou spijt hebben maar tegenover allah hij moet allah vragen om vergevenis

ten 2e
hij is eerlijk en als allah mensen kan vergeven om zijn zonde, als hij om vergevenis heeft gevraagd bij allah en deze heeft gekregen, wie zijn wij dan om personen niet te vergeven????

wat ik wil zeggen allah is groot en almachtig en alwetend als hij mensen kan vergeven wie zijn wij dan als mensen die gemaakt zijn door hem uit aarde om anderen niet te kunnen vergeven???? denk hier maar eens goed over na, ik bedoel als hij veel spijt heeft en goeie moslim broeder is voor de rest waarom neit vergeven???

wa salaam alaikum


Hier sluit ik me bij aan!!
EN ik vind dat het ook iets tussen hem en Allah swt is..............
EN later moet hij bij onze RAB verantwoording afleggen en niet bij jou!
EN als hij er spijt van heeft .......... en voor de rest een praktiserende moslim is zou ik er voor gaan

23-09-2006, 11:40
Wat mooi om te horen... ik weet wel dat als het verhaal andersom zou zijn geweest (meisje is geen maagd meer en jongen wel) dan waren de reacties wel anders denk ik.

23-09-2006, 14:03
wa salaam alaikum wa baraktoe oegti leila,

wij maken allemaal fouten en ik praat over WIJ niet over hij of zij,
we zijn immers allemaal gemaakt uit dezelfde zand, dus die ene is niet gemaakt van goud of wat dan ook, DUS zijn wij gelijk ook voor allah zijn wij allemaal gelijk

en dit soort zaken moeten wij over laten aan allah, want hij ziet en hoort alles

ook wil ik erbij zeggen hoe groot de verleiding ook is voor ons, bedenk wel goed je kan niets stiekems doen allah weet alles, daarom zeg ik er ook bij hou je aan allah's woorden en toon sbar hoe moeilijk het ook is in deze doenja vol met saitan en slechte mensen

wa salaam alaikum

23-09-2006, 14:18

Citaat door omarmuslim:
wa salaam alaikum wa barakatoe ilah

oegti's

ten eerste heeft hij dit eerlijk bekend en heeft spijt ervan maar neit tegenover jou spijt hebben maar tegenover allah hij moet allah vragen om vergevenis

ten 2e
hij is eerlijk en als allah mensen kan vergeven om zijn zonde, als hij om vergevenis heeft gevraagd bij allah en deze heeft gekregen, wie zijn wij dan om personen niet te vergeven????

wat ik wil zeggen allah is groot en almachtig en alwetend als hij mensen kan vergeven wie zijn wij dan als mensen die gemaakt zijn door hem uit aarde om anderen niet te kunnen vergeven???? denk hier maar eens goed over na, ik bedoel als hij veel spijt heeft en goeie moslim broeder is voor de rest waarom neit vergeven???

wa salaam alaikum


WAAROM WORD EEN MEISJE WEL AFGEREKEND DOOR EEN MAN ALS ZE ZO EEN FOUT HEEFT GEMAAKT? DAN WORD ER NIET GEZEGD : HET IS TUSSEN JOU EN ALLAH. DUS DE KRUIS VAN DE MAN IS TUSSEN HEM EN DE SCHEPPER EN DIE VAN DE VROUW IS VAN IEDEREEN.

23-09-2006, 14:20

Citaat door selamoulikom:
salamoulikom ,ik heb een vraag aan jullie zusters.
stel je voor je hebt iemand leren kennen via internet,en hij wil heel graag met je trouwen,en dat hij ook niet meer magd is,dus dat hij een relatie heeft gehad,en dat hij het eerlijk heeft gezegd tegen je ,en dat hij spijt van heeft gekregen ,zou je dan wel met hem trouwen terwijl jij nog maagd bent,ja of niet?zo ja/nee en waarom??

inchallah gir

salamoulikom


Het is niet goed om over je zondes te praten. Daarnaast zou ik, en dan bedoel ik ik persoonlijk, niet via internet wat aangaan. Wa Allah oe al'aam.

Wa assalaam oe aleykoum wa rahmatullahi wa baraktuhu,

23-09-2006, 14:22

Citaat door fatihan:
WAAROM WORD EEN MEISJE WEL AFGEREKEND DOOR EEN MAN ALS ZE ZO EEN FOUT HEEFT GEMAAKT? DAN WORD ER NIET GEZEGD : HET IS TUSSEN JOU EN ALLAH. DUS DE KRUIS VAN DE MAN IS TUSSEN HEM EN DE SCHEPPER EN DIE VAN DE VROUW IS VAN IEDEREEN.


We moeten sterker dan de Shaytaan proberen te zijn. Niet toegeven aan lust en onze eigen ha'wa (begeertes).

23-09-2006, 14:24

Citaat door miss-ilhame:
uhm ik weet niet maar iedereen verdient een 2e kans
ewa dat zeker iedereen maakt fout en weet je hoeveel jongens geen maagd meer zijn allemaal ontmaagd en je hebt ook veel meiden geen maagd meermaar allah swt daar moet je vergevenis voor vragen ik ben ook geen maagd maar heb er wel spijt van maar je was jong 16 jaar en ben 26 ewa hamdolilah ik wil nu een leuke vrouwtje maakt niet uit maagd of ontmaagd want er zijn meiden die getrouwd zijn en gescheiden en toch trouwen ze met een man die ook geen maagd is

23-09-2006, 14:26



Citaat door Anoniem_boy2006:
ewa dat zeker iedereen maakt fout


Beste broeder,

Ik raad u aan uw tekst te verwijderen, aangezien het islamitisch gezien niet toegestaan is om over uw zondes te praten. En Allah (subhanahoe wa ta'alaa) weet het het beste.

Wa assalaam oe aleykoum wa rahmatullahi wa baraktuhu,

25-09-2006, 18:20
Eerlijk ??

Nee, ik zou het niet doen. Ik zou er absoluut neit tegen kunnen om wakker te worden naast me te kijken en het in men hoofd hebben dat hij al met iemand anders is geweest. Ik weet niet waarom maar ik zou dat niet kunnen accepteren ... Net zoals een jongen over een meisje zou denken als zij niet meer maagd zou zijn ... Tuurlijk iedereen verdient een kans ... Maar een relatie aangaan is aal een grote zonde laat staan nog verder te gaan ...

Iedereen zen eigen mening en Moge allah het beter weten ...

Ramadan Moubarak voor iedereen

25-09-2006, 18:43

Citaat door Zwinagirl:
Eerlijk ??

Nee, ik zou het niet doen. Ik zou er absoluut neit tegen kunnen om wakker te worden naast me te kijken en het in men hoofd hebben dat hij al met iemand anders is geweest. Ik weet niet waarom maar ik zou dat niet kunnen accepteren ... Net zoals een jongen over een meisje zou denken als zij niet meer maagd zou zijn ... Tuurlijk iedereen verdient een kans ... Maar een relatie aangaan is aal een grote zonde laat staan nog verder te gaan ...

Iedereen zen eigen mening en Moge allah het beter weten ...

Ramadan Moubarak voor iedereen

wat als hij nou eerder getrouwd is geweest en verder nooit een haramrelatie heeft gehad zou je het dan ook niet kunnen??

Pagina's : [1] 2 3 4