Bekijk volle/desktop versie : Wie kan ons helpen???



22-09-2006, 11:53
Salaam alaikoum,

Ik heb een dringende vraag aan iedereen, de zwager van mijn vriendin wil niet eten (heeft al 4 weken niets gegeten) hij drinkt alleen 2 a 3 kopjes koffie per dag en rookt daarnaast nog zo'n 4 sigaretten per dag.
Hij wil niet geholpen worden, ligt de hele dag te slapen, wil niet onder de mensen komen enz.
Zelfs met zijn familie wil hij geen contact, vindt hij maar onzin. Hij laat ook niemand binnen in zijn huis.
Hij zegt ook dat hij regelmatig stemmen hoort in zijn hoofd.
De laatste keer dat zijn familie hem heeft gezien ging het nog wel met hem ( ze kwamen hem tegen in een winkel waar hij gauw even sigaretten ging halen ).
Maar nu is het echt een aflopende zaak met hem, hij is weegt nog niet eens 40 kilo denk zijn familie.

Wie kan mijn vriendin en haar familie helpen???

22-09-2006, 15:13


meid, zij hebben alles geprobeerd met die jongen maar hij wil niet eten.


Citaat door 23_2:
ga gewoon heeel lekker koken zodat hij dat niet kan afwijzen

22-09-2006, 19:48
zo was mijn broer ook, we kwamen later achter dat hij cocaine gebruikte dus een junkie was! hij hoorde ook stemmen en at weken niks, en geloof mij het wordt alleen erger.................bereid je maar voor...............

22-09-2006, 20:25

Citaat door saida_salmi:
Salaam alaikoum,

Ik heb een dringende vraag aan iedereen, de zwager van mijn vriendin wil niet eten (heeft al 4 weken niets gegeten) hij drinkt alleen 2 a 3 kopjes koffie per dag en rookt daarnaast nog zo'n 4 sigaretten per dag.
Hij wil niet geholpen worden, ligt de hele dag te slapen, wil niet onder de mensen komen enz.
Zelfs met zijn familie wil hij geen contact, vindt hij maar onzin. Hij laat ook niemand binnen in zijn huis.
Hij zegt ook dat hij regelmatig stemmen hoort in zijn hoofd.
De laatste keer dat zijn familie hem heeft gezien ging het nog wel met hem ( ze kwamen hem tegen in een winkel waar hij gauw even sigaretten ging halen ).
Maar nu is het echt een aflopende zaak met hem, hij is weegt nog niet eens 40 kilo denk zijn familie.

Wie kan mijn vriendin en haar familie helpen???


contacteer zijn huisarts en vertel dat de familie zich zorgen maakt met de verschijndelen die jullie opgemert hebben, vaak helpt dit om het hulpcercuit in te komen

ik wens jullie veel sterkte

23-09-2006, 13:27


Het zou best kunnen zijn dat hij schizofreen is of misschien depressief, zo klinkt het ten minste...
Net zoals Yasmina1 zegt: bel de huisarts en die kan misschien wat betekenen, ik weet dat er in sommige regio´s speciaal opgeleide verpleegkundigen langs huis komen om zo iemand te zien en te spreken...

Groetjes en veel succes..

24-09-2006, 10:44
Een huisarts inschakelen die dan kan doorverwijzen.

25-09-2006, 10:27
Hij heeft hulp nodig naar de dokter die hem kan verwijzen naar een psycholoog of therapie volgen.

25-09-2006, 10:36
sallam
ben er zo wat zeker van dat hij drugsverslaafd is,alle verslaafden horen stemmen.Laat hem opnemen..een gedwongen opname en zoek hulp voor hem voor het te laat is.Hij moet dringend gaan afkicken

25-09-2006, 16:42

Citaat door Lady_Arif:
sallam
ben er zo wat zeker van dat hij drugsverslaafd is,alle verslaafden horen stemmen.Laat hem opnemen..een gedwongen opname en zoek hulp voor hem voor het te laat is.Hij moet dringend gaan afkicken



Niet alleen verslaafden, ook mensen die schizofreen zijn..

25-09-2006, 16:54
Er kan ook sprake zijn van shour.

25-09-2006, 16:58
Wat zegt de dokter erover?

25-09-2006, 19:10
Als je in rotterdam woont kan ik je helpen.....mocht dit zo zijn pm me dan....

het kan zijn dat hij schizofreen is of een psychose heeft....bel anders het lokale zorgnetwerk bij jou in de buurt die hebben verschillende hulpverlenende instanties, of bel het riagg die kunnen iemand laten komen om hem te beoordelen.. of via de huisarts...hoop dat ik je zo een beetje heb geholpen...

25-09-2006, 21:06



Citaat door Lady_Arif:
sallam
ben er zo wat zeker van dat hij drugsverslaafd is,alle verslaafden horen stemmen.Laat hem opnemen..een gedwongen opname en zoek hulp voor hem voor het te laat is.Hij moet dringend gaan afkicken


Lekker kort door de bocht. Er zijn diverse geestelijke 'ziektes' die dezelfde symptomen hebben. Schizofrenie komt bijv. redelijk vaak voor bij marokkanen.......zou dat het misschien ook kunnen zijn?

Gewoon huisarts inschakelen.

Een opname afdwingen is trouwens verre van simpel.