Bekijk volle/desktop versie : Borstverkleining



Pagina's : [1] 2

22-09-2006, 11:03
Ik had hem gisteren geplaatst, maar vanochtend was die weg!


Ik ben benieuwd hoe de marokkaanse vrouw hierover denkt en wat de Islam hierover zegt?

Ik heb hele grote borsten en ze blijven maar groeien, vooral sinds ik zwanger ben. Ik heb Omvang 70/75 en CUP maat H/I. Mijn borsten zijn ook heel zwaar en hard, hierdoor heb ik ook heel erg rugklachten gekregen. ik speel vooral de laatse tijd heel erg met het idee om ze te verkleinen. Maar dan pasals ik inshallah mijn kinderen allemaal borstvoeding heb mogen gegeven.

Een ander probleem is dat iedereen dat als eerst aan je ziet en vooral sommige mannen kunnen je daardoor een erg ongemakkelijk gevoel geven.

Tegen die tijd wil ik dan uitzoeken wat onze Islam hierover zegt en wat de mogelijkheden zijn.


Wat is jullie mening hier over en wat zouden jullie doen?

22-09-2006, 11:19


als je er lichaamsklachten door hebt is het volgens mij wel toegestaan hoor

22-09-2006, 11:40
Ik vind het een moeilijke vraag...en volgens mij weet jij wat het beste is..
Het hangt er echt vanaf in welke mate je hier klachten van hebt..Als het je echt in je dagelijks leven beperkt, kan ik begrijpen waarom je het zou laten doen...

22-09-2006, 11:49
het is een moeilijke vraag en ik denk niet dat een lid je een betrouwbaar antwoord kan geven, het blijft gissen

met dit zoort zaken is het aan te raden een (moslim)arts erbij te betrekken die de mate van de gezondheidsklachten vaststelt, en je hebt echt een goede imaam nodig die recht heeft om fatwa's uit te delen

gair insha allah, en ik hoop dat je gauw een oplossing vindt!

22-09-2006, 11:53


Salam alaikom

Ik heb er een tijd geleden ook over nagedacht om ze te verkleinen, maar het nadeel ervan is dat je je kinderen geen borstvoeding kan geven. Dat vind ik wel erg jammer voor het geval ik Inshallah kinderen krijg. Mijn aanstaande wil er ook niks van weten

22-09-2006, 11:56
dankjewel dames voor jullie reacties.

Het is ook heel moeilijk, want dat vraag ik mij ook altijd af, wanneer zijn de klachten groot genoeg om medisch wat te mogen doen. Tuurlijk je kunt ermee leven, maar het is wel een klacht dat er altijd is en zal zijn.

22-09-2006, 12:00

Citaat door meknessia86:
Salam alaikom

Ik heb er een tijd geleden ook over nagedacht om ze te verkleinen, maar het nadeel ervan is dat je je kinderen geen borstvoeding kan geven. Dat vind ik wel erg jammer voor het geval ik Inshallah kinderen krijg. Mijn aanstaande wil er ook niks van weten



Zo ie zo wil ik eerst de kinderen die ik inshallah ga krijgen eerst borstvoeding geven asl ik ooit de stap zou zetten.

Maar mannen vinden ze nooit te groot

22-09-2006, 13:50

Citaat door meknessia86:
Salam alaikom

Ik heb er een tijd geleden ook over nagedacht om ze te verkleinen, maar het nadeel ervan is dat je je kinderen geen borstvoeding kan geven. Dat vind ik wel erg jammer voor het geval ik Inshallah kinderen krijg. Mijn aanstaande wil er ook niks van weten


Ik heb ook last van rugklachten ed, maar dat is voor mij
ook de reden dat ik het (nu nog) niet wil doen.

22-09-2006, 14:15

Citaat door nouria_24:
Ik heb ook last van rugklachten ed, maar dat is voor mij
ook de reden dat ik het (nu nog) niet wil doen.



Dus ik ben gelukkig niet de enige die met dit probleem kampt.

22-09-2006, 14:27

Citaat door hartstocht:
dankjewel dames voor jullie reacties.

Het is ook heel moeilijk, want dat vraag ik mij ook altijd af, wanneer zijn de klachten groot genoeg om medisch wat te mogen doen. Tuurlijk je kunt ermee leven, maar het is wel een klacht dat er altijd is en zal zijn.


daarom moet je bij dit soort dingen samen met een arts en geleerde tot een besluit komen,

trouwens, klachten die je erbij hebt zijn moghafaraat doenoeb, ik weet dat het niet leuk is om iets te hebben, maar je kan er altijd een positieve draai aan geven, hamdolillaah
ik zeg dit niet om je te kwetsen, maar het is goed om daar af en toe aan herinnerd te worden

22-09-2006, 14:28
Een Nederlandse vriendin heeft het op jonge leeftijd (volgens mij was ze 19 jaar)laten doen omdat ze veel lichamelijke klachten had. Ze is nu zwanger en haar arts heeft gezegd dat het helemaal niet zeker is dat ze geen borstvoeding kan geven. Bij een borstverkleining wordt altijd enorm de moeite genomen om de melkklieren in tact te houden. Dit is wat ik van haar heb gehoord. Er is dus zeker een kans dat borstvoeding niet kan, maar er dus ook een kans dat het wel kan. Ik zou je aanraden om eerst goed met een arts te praten over de eventuele consequenties.

22-09-2006, 14:37
Ik kende vroeger een marokkaanse meisje die borstverkleining liet doen. We vroegen of het wel mocht. Ze zei ja ik had het ook nagevraagd en als je klachten krijgt hiervan dan mag het wel. Gezondheid gaat boven alles.

Ik las laatst ook een stukje hierover maar ik weet echt niet waar het nu is.

22-09-2006, 14:42


Mijn schoonzus heeft na de bevalling van haar tweede ook een borstverkleining ondergaan. De lichamelijke klachten die zij ondervond waren reden genoeg. Ik heb er ook nooit bij stil gestaan dat een borstverkleining (om medische redenen) misschien wel haram zou kunnen zijn. Ben benieuwd of iemand hier het fijne van af weet.

22-09-2006, 15:10
mag ik vragen wat voor cup je had voor dat je zwanger werd

22-09-2006, 15:21

Citaat door hartstocht:
Dus ik ben gelukkig niet de enige die met dit probleem kampt.



Nee hoor, mijn zus (ze is geen moslim trouwens) heeft ook al een borstverkleining gehad vanwege rugklachten. Maar helaas heeft ze na de geboorte van haar kinderen geen borstvoeding kunnen geven.

Pagina's : [1] 2