Bekijk volle/desktop versie : Irak: Slachtoffers van kidnapping gebruikt als gedwongen zelfmoordenaars



Pagina's : [1] 2

21-09-2006, 23:45
Iraq says kidnappers use victims as unwitting bombers
POSTED: 12:54 p.m. EDT, September 21, 2006

BAGHDAD, Iraq (AP) -- Insurgents are no longer using just volunteers to drive suicide car bombs but are instead kidnapping people with their cars, rigging the vehicles with explosives, and blowing them up remotely, the Defense Ministry said Thursday.

In what appears to be a new tactic for the insurgency, the ministry said the kidnap victims do not know their cars have been loaded with explosives when they are released.

The ministry issued a statement saying that first "a motorist is kidnapped with his car. They then booby trap the car without the driver knowing. Then the kidnapped driver is released and threatened to take a certain road."


The kidnappers follow the car and when the unwitting victim "reaches a checkpoint, a public place, or an army or police patrol, the criminal terrorists following the driver detonate the car from a distance," the Defense Ministry statement said.

There was no immediate comment from the U.S. military. In the past, U.S. officials have said insurgents often tape or handcuff a suicide driver's hands to a car, or bind his foot to the gas pedal, to ensure that he does not back out at the last minute.

Although roadside bombs are the main weapon used by insurgents, suicide car bombers are designed to maximize casualties and sow fear among the population.

According to the Washington-based Brookings Institution, there have been 343 suicide car bombings causing multiple deaths in Iraq since the fall of Saddam Hussein in 2003.

http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/09/21/iraq.main.ap/index.html

Dit is echt het toppunt van lafheid. Je kidnapt een landgenoot in een auto, laat hem zogenaamd vrij, maar hij moet een bepaalde route volgen.

Dan, bij een geschikt punt, blaas je de auto, die inmiddels met bommen is behangen, op.

Hoe ziek moet je zijn om zoiets te verzinnen.

21-09-2006, 23:47



Citaat door Focus1:
Iraq says kidnappers use victims as unwitting bombers
POSTED: 12:54 p.m. EDT, September 21, 2006

BAGHDAD, Iraq (AP) -- Insurgents are no longer using just volunteers to drive suicide car bombs but are instead kidnapping people with their cars, rigging the vehicles with explosives, and blowing them up remotely, the Defense Ministry said Thursday.

In what appears to be a new tactic for the insurgency, the ministry said the kidnap victims do not know their cars have been loaded with explosives when they are released.

The ministry issued a statement saying that first "a motorist is kidnapped with his car. They then booby trap the car without the driver knowing. Then the kidnapped driver is released and threatened to take a certain road."


The kidnappers follow the car and when the unwitting victim "reaches a checkpoint, a public place, or an army or police patrol, the criminal terrorists following the driver detonate the car from a distance," the Defense Ministry statement said.

There was no immediate comment from the U.S. military. In the past, U.S. officials have said insurgents often tape or handcuff a suicide driver's hands to a car, or bind his foot to the gas pedal, to ensure that he does not back out at the last minute.

Although roadside bombs are the main weapon used by insurgents, suicide car bombers are designed to maximize casualties and sow fear among the population.

According to the Washington-based Brookings Institution, there have been 343 suicide car bombings causing multiple deaths in Iraq since the fall of Saddam Hussein in 2003.

http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/09/21/iraq.main.ap/index.html

Dit is echt het toppunt van lafheid. Je kidnapt een landgenoot in een auto, laat hem zogenaamd vrij, maar hij moet een bepaalde route volgen.

Dan, bij een geschikt punt, blaas je de auto, die inmiddels met bommen is behangen, op.

Hoe ziek moet je zijn om zoiets te verzinnen.


Yep, Irak is niet meer te redden. Dank u wel Uncle Sam.

21-09-2006, 23:53

Citaat door Hazouz_55:
Yep, Irak is niet meer te redden. Dank u wel Uncle Sam.


Ik ben het met je eens, Hazouz. Bush had dit nooit moeten doen. De man is gek en gevaarlijk. (Dat gaat vaak samen, overigens.)

21-09-2006, 23:54

Citaat door pr1nce:
laf maar effectief, het zijn de amerikanen die begonnen is met deze onnodige oorlog.


Moeten de Irakezen elkaar dan maar gebruiken als gedwongen zelfmoordenaars?

21-09-2006, 23:56



Citaat door Focus1:
Ik ben het met je eens, Hazouz. Bush had dit nooit moeten doen. De man is gek en gevaarlijk. (Dat gaat vaak samen, overigens.)




En die insurgents zijn lieverdjes

21-09-2006, 23:59

Citaat door Tsedek:
En die insurgents zijn lieverdjes



Zonder illegale inval en bezetting geen ''insurgents''

21-09-2006, 23:59

Citaat door Tsedek:
En die insurgents zijn lieverdjes


Nee, ik veroordeel die insurgents in mijn eerste post als lafaards.

Wat betreft de oorlog in Irak ben ik het met Hazouz eens. De reden van die bezetting was één grote leugen van Bush c.s.

22-09-2006, 00:02

Citaat door pr1nce:
kan je nagaan hoe ze amerikanen haten daar


Dat zal wel, maar waarom blaas je dan (onwetende) landgenoten op en doe je het niet zelf.

22-09-2006, 00:08

Citaat door pr1nce:
laf maar effectief, het zijn de amerikanen die begonnen is met deze onnodige oorlog.

Ieder draagt nog steeds zijn eigen verantwoordelijkheden.
En echt onnodig zou ik niet zeggen, saddam weg en als nadat saddam gevat was de Irakis de kans zouden hebben gehad om een democratie op te bouwen en die verschrikkelijke periode onder die dictator te vergeten, maar helaas...al qaida en andere gestoorde gekken kwamen met hun zelfmoordaanslagen, ontvoeringen, onthoofdingen, martelingen en meer van dat zorgen voor een Irak dat nog verschrikkelijker was dan onder saddam.
Het moest één grote choas worden, en dat werd het ook.
Maar dat is niet echt direkt de verantwoordelijkheid van Bush..wel van al qaida en die andere gekken die elkaars moskeeën als doelwit beschouwen en die bvb een hekel hebben aan elkaar, en dat was onder saddam ook al zo.

22-09-2006, 00:14

Citaat door rijmaran:
Ieder draagt nog steeds zijn eigen verantwoordelijkheden.
En echt onnodig zou ik niet zeggen, saddam weg en als nadat saddam gevat was de Irakis de kans zouden hebben gehad om een democratie op te bouwen en die verschrikkelijke periode onder die dictator te vergeten, maar helaas...al qaida en andere gestoorde gekken kwamen met hun zelfmoordaanslagen, ontvoeringen, onthoofdingen, martelingen en meer van dat zorgen voor een Irak dat nog verschrikkelijker was dan onder saddam.
Het moest één grote choas worden, en dat werd het ook.
Maar dat is niet echt direkt de verantwoordelijkheid van Bush..wel van al qaida en die andere gekken die elkaars moskeeën als doelwit beschouwen en die bvb een hekel hebben aan elkaar, en dat was onder saddam ook al zo.


Weet je, hier op het forum schreeuwen ze ook, maar wat doen ho maar.

22-09-2006, 00:16

Citaat door Focus1:
Nee, ik veroordeel die insurgents in mijn eerste post als lafaards.

Wat betreft de oorlog in Irak ben ik het met Hazouz eens. De reden van die bezetting was één grote leugen van Bush c.s.




Lafaards? Mensen, waaronder kinderen, moedwillig opblazen noem je laf?
Beestachtig is het

22-09-2006, 00:22

Citaat door Tsedek:
Lafaards? Mensen, waaronder kinderen, moedwillig opblazen noem je laf?
Beestachtig is het


Tse, we hebben een miscommunicatie. Ik doelde op de insurgents die zelf te laf zijn om zich op te blazen en daarvoor landgenoten kidnappen.

Beestachtig is wellicht toch een beter benaming. Nee, toch niet, een belediging voor de dieren.

22-09-2006, 06:53


We hebben het toch over aanslagen op eigen burgers??????? Als men nu alleen zou kiezen voor het aanvallen van us soldaten..........

22-09-2006, 06:57

Citaat door pr1nce:
laf maar effectief, het zijn de amerikanen die begonnen is met deze onnodige oorlog.


Waren het niet de Irakezen die in 1991 Koeweit binnen vielen.

Dát is de aanleiding tot al deze ellende.

22-09-2006, 07:34
Hahaha, schitterende tactiek !

Pagina's : [1] 2