Bekijk volle/desktop versie : De Koranieten!!



20-09-2006, 23:39
SALAMO ALEYKOM mensen
ramadan mobarek insha allah.
ik heb een vraag of eigenlijk een verzoek.ik had laatst een gesprek gehad met een meisje die een koraniet blijkt te zijn, want ze vindt de soenna totaal overbodig en is alleen maar gefocused op de koran,dus ik hele tijd uitleggen dat de soenna echt heel belangrijk is en dat je dan gaat verdwalen als je alleen de koran neemt,maar was echt heel moeilijk om haar te overtuigen.
kan iemand mij alsjeblieft helpen om haar te laten inzien dat de Soenna ook belangrijk is.
ma3a salama

21-09-2006, 02:33


vraag haar of ze bidt, zoja, vraag haar dan hoe ze de wijze waarop we (moeten) bidden zonder de soenna zou kennen en zou zijn er tal van handelingen die je als moslim verricht waarvan je in de soenna het hoe, wat, waar en wanneer uitgelegd krijgt!

21-09-2006, 23:46

Citaat door SaifelIslam:
SALAMO ALEYKOM mensen
ramadan mobarek insha allah.
ik heb een vraag of eigenlijk een verzoek.ik had laatst een gesprek gehad met een meisje die een koraniet blijkt te zijn, want ze vindt de soenna totaal overbodig en is alleen maar gefocused op de koran,dus ik hele tijd uitleggen dat de soenna echt heel belangrijk is en dat je dan gaat verdwalen als je alleen de koran neemt,maar was echt heel moeilijk om haar te overtuigen.
kan iemand mij alsjeblieft helpen om haar te laten inzien dat de Soenna ook belangrijk is.
ma3a salama


Ik denk dat dat koranietengedoe meer een soort van sprookje is om mensen in de kaart te spelen.

De Soenah is van mindere relevantie dan de Koran. Hadieths hebben geen bescherming, noch zijn ze verzegeld zoals de Koran wel is. Het is bekend dat er valse hadiths bestaan. Met hadieths moet je dus uitkijken. De overleveringen zijn ter ondersteuning van.

22-09-2006, 01:47
Check mijn onderschrift:

22-09-2006, 07:59


Koran is gewoon de belangrijkste dat is zonder meer waar!

soenna is zelf te bepalen

22-09-2006, 08:57

Citaat door SHARRaB_EL_KIF:
Koran is gewoon de belangrijkste dat is zonder meer waar!

soenna is zelf te bepalen



Uitleg Aub. ik begrijp je niet?

22-09-2006, 12:25
Niet iedere hadith is sahih (betrouwbaar), dus het is niet verkeerd om je twijfels bij bepaalde hadiths te hebben en blindelings als een schaap de massa te volgen.
Maar de koran is op veel vlakken een grijs gebied en voor meedere "interpretaties" vatbaar. Deze interpretaties kun je vorm geven door de hadith's erbij te halen. De hadiths zijn gebaseerd op de levenswijze van onze profeet (saw)!

Maar ook dan geldt dat zelfs geleerden het niet altijd eens zijn met over wat er met hadiths bedoeld wordt. Dus als je echt de "waarheid" wilt weten, dan zit er niets anders op dan je verdiepen in de islam, de Koran en de overige bronnen zoals de hadiths! Alleen dan kom je achter de gehele waarheid.

Onderzoek de hadiths, controleer of ze sahih zijn verklaard en bestudeer (lees) ze vooral zelf goed door alvorens je er gevolg aan gaat geven!

Allah weet het beste. Allah-ou-alem, succes