Bekijk volle/desktop versie : wat zou je doen als jou man nooit thuis was



Pagina's : [1] 2 3

20-09-2006, 22:41
salaam

mijn vriendin is nu al 2 jaar samen met haar man nu is het zo dat die man s nachts werkt en en als hij eens thuis is naar cafe gaat tot 23 00 uur ze geeft er al vaak over gepraat met haar man en die beloofd altijd dat hij gaat veranderen maar dat gebeurt namelijk niet ze word er echt ongelukkig van ze staat nu op het punt om te scheiden ik durf haar echt geen raad te geven wat zouden julie doen als je dat meemaakte

20-09-2006, 22:45


Wat erg voor haar zeg.

Ik weet niet wat ik zou doen. Ik denk elke keer het onderwerp aanhalen en dan proberen om tot hem door te dringen.

20-09-2006, 22:47

Citaat door younasie:
salaam

mijn vriendin is nu al 2 jaar samen met haar man nu is het zo dat die man s nachts werkt en en als hij eens thuis is naar cafe gaat tot 23 00 uur ze geeft er al vaak over gepraat met haar man en die beloofd altijd dat hij gaat veranderen maar dat gebeurt namelijk niet ze word er echt ongelukkig van ze staat nu op het punt om te scheiden ik durf haar echt geen raad te geven wat zouden julie doen als je dat meemaakte




Komt hij dronken thuis? Of is het gewoon gezellig met vrienden op café gaan?

20-09-2006, 22:49

Citaat door Merjem:
Komt hij dronken thuis? Of is het gewoon gezellig met vrienden op café gaan?

nee hij drinkt niet hij gaat gewoon op cafe vanaf dat hij wakker wordt tot 23 00 dus ze ziet hem dus maar een uurtje per dag of zo

20-09-2006, 23:00



Citaat door younasie:
nee hij drinkt niet hij gaat gewoon op cafe vanaf dat hij wakker wordt tot 23 00 dus ze ziet hem dus maar een uurtje per dag of zo



Tja dan weet ik ook niet wat ik moet zeggen. Aan de éne kant komt hij niet dronken thuis wat goed is natuurlijk. Ik denk gewoon dat ze eens deftig met hem moet praten en als dat niet lukt met haar schoonvader, schoonbroer gaan praten om te bemiddelen. Ik zou toch niet gaan aanraden al om nu te gaan scheiden daarvoor. Zodra hij wakker word met hem weg gaan leuke uitstapjes misschien verveelt hij zich waardoor hij op café blijft.

20-09-2006, 23:07
Never nooit aanraden om te scheiden! Wat denk je wel niet! Dit is iets tussen hun en er valt niks aan de raden. Als hij niet veranderd moet ZIJ haar keuzes maken zonder invloeden van anderen.

Punt.

20-09-2006, 23:20

Citaat door insaan_3aadi:
Never nooit aanraden om te scheiden! Wat denk je wel niet! Dit is iets tussen hun en er valt niks aan de raden. Als hij niet veranderd moet ZIJ haar keuzes maken zonder invloeden van anderen.

Punt.



als je de ware islam kent dan weet je het wel wat je zo'n zuster meot adviezeren

20-09-2006, 23:22

Citaat door ellae:
als je de ware islam kent dan weet je het wel wat je zo'n zuster meot adviezeren


Ik ken de ware Islam niet want als ik de ware Islam zou kennen zou mn leven er compleet anders uitzien.

En ik adviseer haar NIET te bemoeien met andermans levens en toevallig weet ik dat de Islam dat zegt

Bemoei je nooit en te nimmer met andermans huwelijken. Die zuster met problemen MAG niet eens haar problemen doorvertellen aan derden alleen aan de waali en qaadi als die te pas moeten komen op het moment dat er een mesla7a is!!

20-09-2006, 23:58

Citaat door insaan_3aadi:
Ik ken de ware Islam niet want als ik de ware Islam zou kennen zou mn leven er compleet anders uitzien.

En ik adviseer haar NIET te bemoeien met andermans levens en toevallig weet ik dat de Islam dat zegt

Bemoei je nooit en te nimmer met andermans huwelijken. Die zuster met problemen MAG niet eens haar problemen doorvertellen aan derden alleen aan de waali en qaadi als die te pas moeten komen op het moment dat er een mesla7a is!!




nee lieverd, als je een ware goede vriendin bent van iemand dan zeg je tegen je vriendin heb geduld en praat met je man!!!!

21-09-2006, 00:03

Citaat door ellae:
nee lieverd, als je een ware goede vriendin bent van iemand dan zeg je tegen je vriendin heb geduld en praat met je man!!!!



Oooo als je een ware vriendin bent moet je zeggen heb geduld en praat met je man!

oooooooo

21-09-2006, 00:13

Citaat door insaan_3aadi:
Oooo als je een ware vriendin bent moet je zeggen heb geduld en praat met je man!

oooooooo





21-09-2006, 00:15

Citaat door ellae:



Boft jouw vriendin ff met zo een meid als jij

21-09-2006, 00:25



Citaat door insaan_3aadi:
Boft jouw vriendin ff met zo een meid als jij




21-09-2006, 01:47

Citaat door insaan_3aadi:
Ik ken de ware Islam niet want als ik de ware Islam zou kennen zou mn leven er compleet anders uitzien.

En ik adviseer haar NIET te bemoeien met andermans levens en toevallig weet ik dat de Islam dat zegt

Bemoei je nooit en te nimmer met andermans huwelijken. Die zuster met problemen MAG niet eens haar problemen doorvertellen aan derden alleen aan de waali en qaadi als die te pas moeten komen op het moment dat er een mesla7a is!!


In de islam mag je zeker wel mensen om advies vragen, je hoeft nier perse naar je wali of qadie te gaan, meestal ga je daar pas naar toe als het in een ver gevorderd stadium is.

Advies vragen is niet gelijk problemen doorvertellen, het valt niet onder de categorie roddelen, het algemene verbod ligt meer bij bedgeheimen doorvertellen.
Als je iemand kent die eerlijk en betrouwbaar is, dan mag je degene wel advies vragen over iets dat afspeelt in je huwelijk, dit advies hoeft niet altijd positief te zijn, tis niet zo dat we met "alles" geduld moeten hebben, een scheiding is niet zomaar toegestaan in de islam, soms kan het eenmaal niet anders.. (ik zeg niet dat het in bovenstaande geval zo is)

22-09-2006, 00:26

Citaat door insaan_3aadi:
Ik ken de ware Islam niet want als ik de ware Islam zou kennen zou mn leven er compleet anders uitzien.

En ik adviseer haar NIET te bemoeien met andermans levens en toevallig weet ik dat de Islam dat zegt

Bemoei je nooit en te nimmer met andermans huwelijken. Die zuster met problemen MAG niet eens haar problemen doorvertellen aan derden alleen aan de waali en qaadi als die te pas moeten komen op het moment dat er een mesla7a is!!


Pagina's : [1] 2 3