Bekijk volle/desktop versie : Reinheid en wassingen..



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12

19-12-2004, 00:08
haha moderne islam berberdude?! volgens mij draai jij hier door, er bestaat geen moderne islam, het is wat de mensen zoals JIJ hiervan maken!! alsof wij de ECHTE moslims geen respect hebben voor mekaar maar wel de MODERNE MOSLIMS????? ik vind je echt zielig.......
sorry.....moest het effe kwijt

19-12-2004, 17:52


Als de beheerders van marokko.nl echt moslims waren hadden ze berberdude allang gebanned en zijn berichten verwijderd.

Ze moeten eens een voorbeeld nemen aan het forum op islaam.nl!

21-12-2004, 13:16
Waarom zou Berberdude zijn mening niet mogen geven of een nieuw geloof beginnen?
Ik ben het niet op alle punten met hem eens maar ik wil wel op de hoogte blijven van nieuwe stromingen.

25-12-2004, 16:16

Citaat door ricknick3:
Ik vraag me af hoe zit het als je bijvoorbeeld incontinent bent en steeds urine druppels verliest dan word het moeilijk om woedoe te doen toch.
Met zo'n vraag moet je bij een echte grote geleerde zijn.

25-12-2004, 16:23


kijk hoeft toch niet ik ben echth geleeerd kiijk voor zo'n iemand hoeft hij niet elke keer wudo te doen hij moet voor elke gebed een wudo maken en als hij tijdens het bidden wat door laat maaakt het niets uit maar hij of zij moet wel voor elke gebed wudo maken

05-01-2005, 13:06
Als hij druppelt tijdens het bidden is het gebed ongeldig en moet het gebed stoppen en dan eerst een nieuwe woodoo doen natuurlijk!

05-01-2005, 13:47
salam
het spijt me maar wat je zegt klopt niet als hij of zij incontinent is dan hoeft hij het gebed niet te stoppen als hij drupppeltjes doorlaat want hij kan er niet zo veel aan doen.

en vraag het een imaam als je mij niet geloofd.

05-01-2005, 13:49
en van die Allahisme gedoe dat slaat nergens op want je mag echt geen geloof bij verzinnen als moslim en mensen die daar in geloven ben ik bang dat ze helaas op de verkeerde pad zitten.

06-01-2005, 19:58

Citaat door MELILLENSE:
Beste GangstaLovin,

You got the picture....congratulations.

Niet meer als normaal zou men zeggen, immers om welke redenen zou jij je vagina moeten aanraken, tenzij....

(a) je naar het toilet moet gaan om je behoefte te doen,
(b) je geslachtsgemeenschap hebt,
(c) het jeukt omdat ze niet gewassen is,
(d) je ongesteld bent en om een of andere daar moet zijn met je hand,
(e) zelfbevrediging,
(f) .....

Deze handelingen brengen je in een staat van onreinheid, onwaardig en onaanvaardbaar om zich te presenteren [lees: bidden] tegenover Allah .

Dat is immers het basisprincipe van de Islam en het gebed....reinheid van geest en lichaam.
De 'wudu' of kleine wassing is niet enkel een puur fysische reiniging maar ook een symbolische; de reiniging van alle slechte daden die je met de desbetreffende lichaamsdelen hebt verricht.

Bijvoorbeeld,
- met je mond heb je geroddeld of kwaad gesproken over anderen,
- met je ogen heb je slechte of perverse zaken gezien,
- met je oren heb je geluisterd naar geroddel of kwaadsprekerij,
- met je hoofd zat je met onreine of slechte gedachten,
- met je voeten heb je wegen afgelegd die naar slechte zaken leiden,
- met je handen heb je slechte handelingen verricht,
- ......

Door de wassing met rein water spoel je deze slechte daden gelijk weg.

Het is misschien erg voor sommige mensen, maar Allah houdt alleen maar van reinheid en netheid. Je verschijnt toch ook niet voor een koning in een toestand waar de rottingsbacteriën in je mond de nationale feestdag vieren, laat staan in je broek.

Hopelijk begrijp je nu een beetje de functie van de verplichte wassing die moslims moeten verrichten telkenmale zij zich tot Allah richten.

Het ga je goed, beste GangstaLovin,

Respectfully,

MELILLENSE
RESPECT BRO

08-01-2005, 20:39
Dit is echt een goede topic! TbarkAllah!!

09-01-2005, 22:28
Djazakkallaahoe Ghairan

22-01-2005, 12:27
Sahih Muslim Book 002, Number 0475:

Abu Huraira reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) said: When a bondsman-a Muslim or a believer-washes his face (in course of ablution), every sin he contemplated with his eyes, will be washed away from his face along with water, or with the last drop of water; when he washes his hands, every sin they wrought will be effaced from his hands with the water, or with the last drop of water; and when he washes his feet, every sin towards which his feet have walked will be washed away with the water or with the last drop of water with the result that he comes out pure from all sins.

25-02-2005, 14:42


Top topic

01-03-2005, 18:45
Dzjaka Allah Gharain..

02-03-2005, 18:49

Citaat door Mo_Rules:
Als de beheerders van marokko.nl echt moslims waren hadden ze berberdude allang gebanned en zijn berichten verwijderd.

Ze moeten eens een voorbeeld nemen aan het forum op islaam.nl!
vind ik ook broeder fi dien. Sommige topics en leden verpesten het,
en hebben mogelijk een slechte invloed op de jongere leden op dit forum.

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12