Bekijk volle/desktop versie : Welke hapjes volgen eerst in de ramadan?



Pagina's : [1] 2

19-09-2006, 15:53
Salam aleikoum dames,

Ik zie vaak dat jullie heerlijke hapjes maken in de ramadan van loempia's tot de lekkerste hapjes.

Hoe beginnen jullie met eten tijdens de ramadan. Welke hapjes eten jullie eerst en wat volgt daarna?

Ben gewoon benieuwd wat jullie eerst eten

19-09-2006, 16:13


ik ben van plan om te beginnen met dadels, shebakia en soep (harira of andere soep) en dan loempia's of broodjes ofzo.
Later op de avond nog wat zoete dingen als donuts, cakes enz. En snachts broodjes uit de oven met beleg of zelfgebakken zoete broodjes, harsha enz.
Is mijn eerste keer, maar zo is mijn idee.

19-09-2006, 16:32
ik doe eerst dadels met milkshake dan soep met shebakia en brood
dan zet ik thee daar eten we dan donuts of lemsemen of loempia of begrir enz.
en s'nachts eten we turksse pizza of buritos of gevulde broodjes,soms maak ik ook gewoon echte eten dus aardapel puree met kipfile en groenten of marmita.
maar iedereen heeft zijn eigen stijl van eten vraag het eens aan je man hoe hij het is gewent te eten.

19-09-2006, 18:54

Citaat door ellouisa:
ik ben van plan om te beginnen met dadels, shebakia en soep (harira of andere soep) en dan loempia's of broodjes ofzo.
Later op de avond nog wat zoete dingen als donuts, cakes enz. En snachts broodjes uit de oven met beleg of zelfgebakken zoete broodjes, harsha enz.
Is mijn eerste keer, maar zo is mijn idee.


oh meid krijg je dat allemaal wel binnen? een compliment meid dat je dan nog zo dun bent. Als ik dit alles binnen kreeg dan woog ik vast wel 80 kilo




eerst 3 of 7 dadels met een glas melk of water zoals onze profeet (vrzmh) dat heeft gedaan en dan ga ik bidden en dan soep met chebekka, brewat en dadels tot of 7 stuks (hangt er vanaf hoeveel ik met de melk of water heb gegeten). Dan neem ik pauze en dan een kopje thee met sellou of een koekje en een gevulde broodje dan weer bidden en dan me bed in duiken insha allah

19-09-2006, 19:34



Citaat door rachidamoslima:
oh meid krijg je dat allemaal wel binnen? een compliment meid dat je dan nog zo dun bent. Als ik dit alles binnen kreeg dan woog ik vast wel 80 kilo




eerst 3 of 7 dadels met een glas melk of water zoals onze profeet (vrzmh) dat heeft gedaan en dan ga ik bidden en dan soep met chebekka, brewat en dadels tot of 7 stuks (hangt er vanaf hoeveel ik met de melk of water heb gegeten). Dan neem ik pauze en dan een kopje thee met sellou of een koekje en een gevulde broodje dan weer bidden en dan me bed in duiken insha allah

Een echte zoetekauw he

19-09-2006, 19:40

Citaat door rachidamoslima:
oh meid krijg je dat allemaal wel binnen? een compliment meid dat je dan nog zo dun bent. Als ik dit alles binnen kreeg dan woog ik vast wel 80 kilo




eerst 3 of 7 dadels met een glas melk of water zoals onze profeet (vrzmh) dat heeft gedaan en dan ga ik bidden en dan soep met chebekka, brewat en dadels tot of 7 stuks (hangt er vanaf hoeveel ik met de melk of water heb gegeten). Dan neem ik pauze en dan een kopje thee met sellou of een koekje en een gevulde broodje dan weer bidden en dan me bed in duiken insha allah



hihi ja ik bedoel gewoon de ene avond soep met broodjes, de andere avond met gevuld bladerdeeg en de andere avond met loempia's.
En savonds de ene dag cake, de andere dag donuts, de andere dag muffins. Snappie? Niet alles op 1 dag

En snachts gewoon 1 of 2 broodjes
Dus t valt mee hoor

19-09-2006, 20:36

Citaat door ellouisa:
hihi ja ik bedoel gewoon de ene avond soep met broodjes, de andere avond met gevuld bladerdeeg en de andere avond met loempia's.
En savonds de ene dag cake, de andere dag donuts, de andere dag muffins. Snappie? Niet alles op 1 dag

En snachts gewoon 1 of 2 broodjes
Dus t valt mee hoor


ohhhhhhhhhhh zeg dat dan ik dacht al oh my god hoe krijgt zij alles binnen na een kom soep heb ik al genoeg.

ohja ik heb wat voor jou gevonden nog veel goedkoper
ik pm je wel was het bijna vergeten

20-09-2006, 02:05
Wij beginnen altijd met dadels en melk, dan bidden.
Na het gebed hrira en shebakia.
Daarna milkshake of Jus d' Orange gemixt met fruit.
Daarna rgaif of beghrir of gevulde broodjes enz enz.
Ik zit dan echt helemaal vol!!!

Na het 'Tarawih' gebed eten we meestal nog iets lichts, dus geen hele tajin ofzo, maar kleine dingen............

20-09-2006, 10:58
Wij beginnen ook met dadels en melk, gevolgd door het gebed. Na het gebed inshAllah hrira met shebakkia/briwat..Smoothie oid en een hartig gerechtje..(Ik let er wel altijd op dat er groenten in verwerkt zijn zo niet dan zorg ik dat er na iesha gebed een groenterijke maal op tafel staat. Na iesha dus, een salade of een lichte vis gerecht (gegrilde zalm, warme zeevruchten salade etc)

Fruit verwerk ik in de smoothie zodat we dat iig wel binnen krijgen..Met Shoer gewoon een ontbijtje..broodjes, beleg, salade, zuivel etc..

Moge we onze voordeel halen uit deze maand!Allahoema amien.

- Supertje -

20-09-2006, 11:11
harira met dadels en een klein hapjes erbij (zoals gevulde gehakt broodjes of tonijn pakketjes) en dan na het gebed nog een hapje loempi's of pizzatjes


en de ene keer eten we harira met dadels en dan na het gebed echt nog een maaltijd

20-09-2006, 12:32
ik verheug me op ramadan en jullie

20-09-2006, 12:50
ik leg alles in een keer tijdens leftour.
dan ruim ik alles op en zo'n 2 uutjes later leg ik danone en fruit .

20-09-2006, 16:34


vraagje maken jullie ook elke dag verse harira

20-09-2006, 16:58

Citaat door sallywoman:
Een echte zoetekauw he



20-09-2006, 17:00

Citaat door doornroosje4:
vraagje maken jullie ook elke dag verse harira


om de twee dagen maak ik harira. in de koelkast blijft het wel tot 4 dagen goed

Pagina's : [1] 2