Bekijk volle/desktop versie : Iraanse wordt eerste vrouwelijke ruimtetoerist



Pagina's : [1] 2 3

18-09-2006, 08:04
BAJKONOER - Het zal de conservatief religieuze elite in Teheran niet meevallen, maar de eerste Iraniër in de ruimte is een vrouw. De 40-jarige Iraans-Amerikaanse zakenvrouw Anousheh Ansari is maandagochtend vanaf de lanceerbasis Bajkonoer in Kazachstan aan boord van een Sojoez-raket vertrokken naar het internationale ruimtestation ISS.

Ansari is de eerste vrouwelijke ruimtetoerist. Ze heeft naar verluidt 20 miljoen dollar betaald voor haar tripje naar het ISS, dat ze maakt in het gezelschap van een Amerikaans en een Russisch bemanningslid.

Ansari, die haar geboorteland in 1984 verliet, zei voor haar vertrek dat ze een voorbeeld wil stellen voor haar landgenoten. „Ik denk dat mijn vlucht een straaltje hoop geeft aan jonge Iraniërs, hen helpt vooruit te kijken naar iets positiefs. Want alles wat zij horen is deprimerend, verhalen over oorlog en over bloedvergieten”, aldus Ansari.

Ansari moest een Iraanse vlag van haar ruimtepak verwijderen. Ook heeft zij de Russische en Amerikaanse autoriteiten plechtig moeten beloven dat zij politieke boodschappen achterweg zal laten.


http://www.telegraaf.nl/buitenland/article50148081.ece?rss

18-09-2006, 08:44


Goede zaak!

18-09-2006, 09:44

Citaat door NakNok_:
BAJKONOER - Het zal de conservatief religieuze elite in Teheran niet meevallen, maar de eerste Iraniër in de ruimte is een vrouw. De 40-jarige Iraans-Amerikaanse zakenvrouw Anousheh Ansari is maandagochtend vanaf de lanceerbasis Bajkonoer in Kazachstan aan boord van een Sojoez-raket vertrokken naar het internationale ruimtestation ISS.

Ansari is de eerste vrouwelijke ruimtetoerist. Ze heeft naar verluidt 20 miljoen dollar betaald voor haar tripje naar het ISS, dat ze maakt in het gezelschap van een Amerikaans en een Russisch bemanningslid.

Ansari, die haar geboorteland in 1984 verliet, zei voor haar vertrek dat ze een voorbeeld wil stellen voor haar landgenoten. „Ik denk dat mijn vlucht een straaltje hoop geeft aan jonge Iraniërs, hen helpt vooruit te kijken naar iets positiefs. Want alles wat zij horen is deprimerend, verhalen over oorlog en over bloedvergieten”, aldus Ansari.

Ansari moest een Iraanse vlag van haar ruimtepak verwijderen. Ook heeft zij de Russische en Amerikaanse autoriteiten plechtig moeten beloven dat zij politieke boodschappen achterweg zal laten.


http://www.telegraaf.nl/buitenland/article50148081.ece?rss




18-09-2006, 09:54

Citaat door krabbel33:
In Iran mogen vrouwen NIET naar voetbalwedstrijden, maar deze IRAANSE MOSLIMA gaat met een paar MANNEN in ËËN kleine ruimte op reis

Goed voorbeeld voor ALLE vrouwen.



voorruitgang toch.....je moet eerst beginnen met kruipen, vervolgens lopen dan pas rennen....

18-09-2006, 09:55



Citaat door krabbel33:
In Iran mogen vrouwen NIET naar voetbalwedstrijden, maar deze IRAANSE MOSLIMA gaat met een paar MANNEN in ËËN kleine ruimte op reis

Goed voorbeeld voor ALLE vrouwen.


Correctie:

Iraanse Moslima vervangen met Amerikaanse burger van Iraanse afkomst.

(Moslim is niet relevant.)

18-09-2006, 09:55
Yoehoe Power to the women!

18-09-2006, 09:56

Citaat door Sweet_Sultano:
Yoehoe Power to the women!



18-09-2006, 10:04

Citaat door houbinno:
voorruitgang toch.....je moet eerst beginnen met kruipen, vervolgens lopen dan pas rennen....


Na het rennen kwam bij mij het struikelen.

18-09-2006, 10:06

Citaat door sunsetdriver:
Goede zaak!


Ik vind het wel een beetje duur.

Ze heeft toch wel een retourtje gekocht?

18-09-2006, 10:12

Citaat door NakNok_:
BAJKONOER - Het zal de conservatief religieuze elite in Teheran niet meevallen, maar de eerste Iraniër in de ruimte is een vrouw. De 40-jarige Iraans-Amerikaanse zakenvrouw Anousheh Ansari is maandagochtend vanaf de lanceerbasis Bajkonoer in Kazachstan aan boord van een Sojoez-raket vertrokken naar het internationale ruimtestation ISS.

Ansari is de eerste vrouwelijke ruimtetoerist. Ze heeft naar verluidt 20 miljoen dollar betaald voor haar tripje naar het ISS, dat ze maakt in het gezelschap van een Amerikaans en een Russisch bemanningslid.

Ansari, die haar geboorteland in 1984 verliet, zei voor haar vertrek dat ze een voorbeeld wil stellen voor haar landgenoten. „Ik denk dat mijn vlucht een straaltje hoop geeft aan jonge Iraniërs, hen helpt vooruit te kijken naar iets positiefs. Want alles wat zij horen is deprimerend, verhalen over oorlog en over bloedvergieten”, aldus Ansari.

Ansari moest een Iraanse vlag van haar ruimtepak verwijderen. Ook heeft zij de Russische en Amerikaanse autoriteiten plechtig moeten beloven dat zij politieke boodschappen achterweg zal laten.


http://www.telegraaf.nl/buitenland/article50148081.ece?rss


Het is wel leuk allemaal, maar waar slaat dat diktgedrukte nou op.

18-09-2006, 10:15
Ik vind het wel flauw dat ze haar vlag moest verwijderen. Zelfs op een schroefje dat gefabriceerd is door Amerika staat bij wijze van spreken een Amerikaanse vlag, en deze vrouw gaat iets heel belangrijks doen en dan mag ze niet eens de vlag van haar afkomst voeren.

18-09-2006, 12:24
ze mocht de vlag van de regering van Iran niet op doen....

18-09-2006, 12:30



Citaat door massin_:
mogen vrouwen wel zover reizen zonder een mahram



Dat wou ik net vragen!!!

Die vrouw is een hoe.r

Met vreemde mannen!

18-09-2006, 12:33

Citaat door Anitheo:
Dat wou ik net vragen!!!

Die vrouw is een hoe.r

Met vreemde mannen!


is het nou zo moeilijk om eens goed na te denken????

er staat dat ze een Iraanse is, er staat nergens dat ze een islamitische is...

Je hebt"

- Iraanse joden
- Iraanse christenen
- iraanse atheisten.

Dus het hoeft niet perse een moslim te zijn.....dus waarom die domme reacties??

18-09-2006, 12:34

Citaat door TurK__:
Correctie:

Iraanse Moslima vervangen met Amerikaanse burger van Iraanse afkomst.

(Moslim is niet relevant.)


Nu ineens niet?

Ik denk dat het zeer relevant is.

Ik persoonlijk vind het geweldig dat de tweede moslim die de ruimte in gaat een Amerikaan/Iraanse vrouw is. Leve de emancipatie. Zo kunnen de moslim mannen die vastgeroest zitten in de denkwijze dat vrouwen maar goed zijn voor slechts een paar dingen zien dat vrouwen tot werkelijk alles in staat zijn.

Mooi bericht dus.

Pagina's : [1] 2 3