Bekijk volle/desktop versie : Snel scheiden



Pagina's : [1] 2

15-09-2006, 22:50

Citaat door Amani79:
Hoe komt het dat er veel getrouwde koppels al na twee jaar huwelijk scheiden??
.

15-09-2006, 22:55


doordat ze niet bij mekaar passen.....ze kunnen mekaar niet aanvullen en hebben allebij geen geduld sbarr

15-09-2006, 22:55
Verkeerde gok

15-09-2006, 22:56
jammer is dat ......heel heel jammer de laatste tijd lijkt het een trend te worden

15-09-2006, 22:56



Citaat door Independence:
Verkeerde gok
zou het???

15-09-2006, 23:01

Citaat door touray@:
zou het???
Blijkbaar wel

Mensen 'denken' dat ze de ware hebben gevonden, maar schijn bedriegt helaas. Ik had het er vandaag nog over met een vriendin. Mannen hebben als ze eindelijk getrouwd zijn, geen reden meer om hun best te doen voor hun vrouw. Ze hebben haar al, dus wat valt er nog te jagen? Mannen zijn nou eenmaal jagers.

Ik denk dat dit 1 van de redenen is van scheidingen.

15-09-2006, 23:10

Citaat door Amani79:
ik denk ook dat de vrouwen van nu weinig sbar hebben omdat ze nu sterker in hun schoenen staan. Financieel moeten ze geen bang hebben enzo
Het is sowieso al triest dat je sabr moet hebben. Maar ja, in veel gevallen is dat wel de sleutel, zowel voor de man als de vrouw.

16-09-2006, 18:53
Ja ik vind het ook heel erg. Eerst stond ik nog vol verbazing als iem al na een half jaar of jaar gaat scheiden. Nu kijk ik er niet meer van op.

16-09-2006, 19:53
Salaamoe alaikoem

Weet je wat ik zelf denk. De eerste twee jaar zijn best moeilijk je moet elkaar beter leren kennen. In één huis samen wonen. Is echt niet makkelijk in het begin.

Vooral het begin moet je wennen aan elkaars gewoontes.

En in de eerste twee jaar maak je naar mijn gevoel ook het meeste ruzie.

En daarna zal alles goed gaan insha Allah maar je moet wel doorzetten. En als je echt van elkaar houd en je best doet om je aan elkaar aan te passen. Komt het zeker goed.

Wa Allahu a3lem

16-09-2006, 20:37
zoals amani79 al zei: volgens mij hebben de meiden van nu weinig sbar....
ze willen het ook op hun manier doen...!!

in een huwelijk is sbar het allerbelangrijkste!!! sbar sbar en nog eens sbar!!

16-09-2006, 20:44
Ja helaas is scheiden een nieuwe trend geworden, maar ik zeg eerlijk iedereen heeft z'n momenten denk ik wel van ik wil scheiden als je het niet zegt dan denk je het wel.... Maar je hebt mensen zodra ze denken ik wil scheiden dat ze het ook doen, dat is jammer natuurlijk speelt alles een rol zowel sabr als liefde voor elkaar, Ik ken mensen die na 2x afspreken met elkaar zijn getrouwd en ik ken mensen die na 4jaar relatie zijn getrouwd, ra ra wie er is gescheiden? de dame die 4 jaar een relatie heeft gehad ... ze gaf mij aan dat ze hem gewoon zat was en toen ze bij elkaar in een huis zaten nog zatter werd.. ewa lah ie stoer el moesliemien men talaq

xxxjeblia

16-09-2006, 20:46
Ik ben zelf na twee jaar gescheiden Dus ja, ik voelde me aangesproken. Bij mij was het zo dat ik achteraf gezien er gewoon niet aan had moeten beginnen. Ik was echter jong en naief en ik heb het ook gewoon niet gezien. Ik heb er echter van geleerd en nu ben ik weer getrouwd en hij is de perfecte man voor mij. Alhamdulilah!

16-09-2006, 22:17


Hoezo een trend?? Alsof mensen willen scheiden. Alsof iemand het huwelijk in gaat met de gedachte 'hmm over een poosje wil ik scheiden'.

Niet iedereen heeft een geslaagd huwelijk. Niet iedereen heeft een lieve man. Zeg alhamdullilah als je een goed huwelijk hebt.

En natuurlijk moet je sbar hebben om een huwelijk te laten slagen. Maar ja soms gaat het gewoon echt niet meer. Maar om nou gelijk te zeggen ja mensen hebben tegenwoordig geen sbar dat vind ik ook makkelijk. Zelf ben ik niet getrouwd maar heb het in mijn omgeving zien geburen. Mensen gaan er kapot van als ze scheiden, ze hebben namelijk nooit gedacht dat dit hen zal overkomen. Ze hadden het ook liever anders gezien.

17-09-2006, 00:17

Citaat door Sunshine_h:
Hoezo een trend?? Alsof mensen willen scheiden. Alsof iemand het huwelijk in gaat met de gedachte 'hmm over een poosje wil ik scheiden'.

Niet iedereen heeft een geslaagd huwelijk. Niet iedereen heeft een lieve man. Zeg alhamdullilah als je een goed huwelijk hebt.

En natuurlijk moet je sbar hebben om een huwelijk te laten slagen. Maar ja soms gaat het gewoon echt niet meer. Maar om nou gelijk te zeggen ja mensen hebben tegenwoordig geen sbar dat vind ik ook makkelijk. Zelf ben ik niet getrouwd maar heb het in mijn omgeving zien geburen. Mensen gaan er kapot van als ze scheiden, ze hebben namelijk nooit gedacht dat dit hen zal overkomen. Ze hadden het ook liever anders gezien.



juist

17-09-2006, 00:27
Het is inderdaad wel erg jammer dat scheiden heel snel gaat tegenwoordig, maar ja, als blijkt dat je toch niet bij elkaar past en je er achterkomt dat je het samen niet red dan kan je er misschien beter een punt achter zetten.
Ik spreek uit ervaring, alleen heb ik gelukkig nog geen trouwfeest gegeven en wonen we dus nog niet samen.....
Ben blij dat we er nu achter zijn gekomen dan later...........

Pagina's : [1] 2