Bekijk volle/desktop versie : Moslim reageert op vraagstuk sharia in Nederland



Pagina's : [1] 2 3 4

15-09-2006, 20:31
Sharia en Democratie

Het was weer raak, opnieuw waren moslims en de islam weer het middelpunt van al het aandacht. De media – met al haar ‘kennis’ – kon het niet laten om daar uitgebreid verslaggeving over uit te brengen. Want hoe kan je nou in een rechtstaat een shariawetgeving laten gelden die onze rechtstaat omver wil werpen? Dat was ongeveer de rode draad waar alle commotie omheen was ontstaan.

Daarbij vergeten wij bewust sommige uitlatingen van enkele grapjassen. Je weet wel, die vreemde eng uitziende man met een lelijk kapsel. Ik wil niet eens zijn naam noemen, want dat zou te veel eer voor hem zijn. Laten wij deze schreeuwerige mislukte politicus vergeten en overgaan op denkbeelden die niet-moslims over ons hebben. Want wat voor beeld hebben zij van de sharia? Dat is dan voornamelijk – in hun ogen – zware lijfstraffen en ongelijkheid tussen man en vrouw. Ja ja, moslims – I know – erg triest is dat.

Laten we beginnen door te stellen dat dit een vertekend beeld is en een valse beschrijving geeft van de werkelijkheid. Allereerst moet duidelijk zijn voor alle Nederlanders dat moslims de sharia zien als iets wat rechtvaardigheid en barmhartigheid teweeg brengt. Enkel en alleen omdat ons religie – de Islam – op Aarde is om het de mensheid van dienst te zijn. Hierbij zijn liefde, eensgezindheid, veiligheid en kennisverruiming kernbegrippen. En al deze mooie dingen gelden voor alle werelddelen met al haar wereldbewoners. Daarbij zullen de personen die onrechtvaardig handelen en tegen de wetten van de rechtstaat (lees: sharia) ingaan, zonder meer bestraft worden. Uiteindelijk is de rechtstaat ervoor dat personen die in het land leven zich aan de wetten moeten houden. Zo ook bij de sharia, daarin is geen enkel verschil met de Nederlandse rechtstaat. Het Nederlands rechtstaat zegt ‘houd je aan de regels die in Nederland gelden’. Sharia zegt ‘houd je aan de regels die Allah en Zijn geliefde profeet Mohammed (vrede zij met hem) hebben doen laten gelden’.Zo gebied de sharia bijvoorbeeld dat wij, moslims in een niet moslim land, ons houden aan de regels en wetten die in dit land gelden.

Nu stappen we over naar de ‘o zo brute regels van de sharia’. Handen afhakken bij dieven, steniging bij overspel en niet vergeten zweepslagen voor ontuchtplegers. Waarschijnlijk zullen veel Nederlanders dit allemaal eng, barbaars en ouderwets vinden. Deze mensen die dit allemaal zo betreurenswaardig vinden, zien al deze straffen kennelijk dus als ‘te zwaar’ en ‘overdreven’. Ahum, deze leuke mensen willen het op een moderne manier aanpakken. Namelijk misdaad aanpakken door criminele vreemdelingen het land uit te trappen. What in the name of….ja precies – zo denkt tante Rita er over. Deze ‘moderne’ aanpak zal dus geen vruchten afwerpen, ook niet de lage celstraffen of straatje schoonmaken – o sorry, ik bedoel taakstraffen. Verder vind ik het erg vreemd dat een deel van onze vooruitstrevend kijkende Nederlanders het als geen probleem ervaren dat ‘buitenlanders’ een zwaardere straf mogen krijgen dan een blanke Nederlander. Huh..is dat dan niet ouderwets? Maar goed, laten wij dit ff vergeten. ,,Want het zijn die rotmoslims die fout zijn”: aldus de moslimbasher.

Laten we beginnen met de handen die afgehakt worden.Veel Nederlanders lijken dit als een probleem te ervaren. Ik zie het als een rationeel doordachte straf die gunstig is voor de vreedzame burgers. Het zal een afschrikwekkende werking hebben voor anderen die tot de gedachte kunnen komen andermans bezittingen te stelen. Ook zal de veroordeelde boef niet meer kunnen stelen, hij heeft namelijk geen handjes. Het zal een positief effect hebben op de maatschappij als criminaliteit hard aangepakt zal worden en er een vermindering optreed. Ik heb er geen problemen mee als een persoon zijn hand wordt afgehakt als vast komt te staan dat hij juwelen heeft gestolen van een onschuldige vrouw. Totaal geen moeite mee. Dit is omdat de crimineel steelt van anderen om zichzelf te verijken. Daar heb ik een klote hekel aan. Dus met iets slechts doen, onrechtvaardig iets moois binnen halen. BAH! Men moet niet vergeten dat in het tijdperk van de Islamitische kalifaat het slechts zeven keer is voorgekomen dat deze strafmaatregel is toegepast. Mijn geliefde Nederlandse burgers –dat geliefde meen ik – jullie moeten het niet gaan verwarren met een burger die honger lijdt en dat zijn hand wordt afgehakt na het stelen van een appeltje. Sharia is rechtvaardig, deze persoon zal dus niet in aanmerking komen met deze strafmaatregel. Mijn vraag aan de Nederlander is, stel dat deze shariawet zou uitgevoerd worden. Zal dit de criminaliteit stimuleren, of juist een enorme terugslag ervaren? Denk daar maar een nachtje over na.

De Islam keurt ontucht en overspel af. Daar is de Islam duidelijk in en hiervoor zijn straffen bedacht die als functie hebben dit soort praktijken zwaar aan te pakken. Voor de gemiddelde Nederlander is seks hebben voor het huwelijk geen probleem. Voor de moslims is dat zeer zeker een probleem. Dat heeft te maken met het huwelijk. De Islam heeft het huwelijk hoog op het vaandel staan. Door seks te hebben voor het trouwen kan het huwelijk aan het geding komen. Ook moeten we niet vergeten dat jongeren het vaak onbeschermd doen en dit kan leiden tot ziekten. Door de maatschappij te beschermen is dus het vrij seksen VERBODEN. De profeet (vrede zij met hem) heeft het huwelijk een heel belangrijke waarde gegeven. Het is een hoeksteen van de samenleving en daar moet je niet aan tornen. Als we kijken, zien we vaak dat Nederlanders op een latere leeftijd pas gaan huwen. Dit zorgt ervoor dat er (relatief gezien) weinig kinderen zijn in Nederland. Het gevolg: de vergrijzing die steeds nadeliger wordt voor onze economische welvaart. Verder lijkt scheiden een hot item te zijn geworden. Allemaal omdat het huwelijk onbelangrijk is gaan worden en dat andere zaken meer prioriteit hebben gekregen. Bijvoorbeeld: carrière maken, dus weinig thuis veel op werk. Natuurlijk zijn de partners dan voor elkaar wereldvreemd en zullen ze geneigd zijn een punt te zetten achter hun relatie.

Vreemdgaan, dat is voor mij een eng iets. Maar in de Nederlandse maatschappij wordt het steeds vaker geaccepteerd. Hoe dat komt is voor mij nu niet van belang, maar wel dat de acceptatie hiervan moet worden bestreden. Als je getrouwd bent, kies je voor elkaar. Elkaar belazeren hoort daar niet bij, punt! De sharia is hierin heel duidelijk, ga jij vreemd als gehuwde en zijn er vier getuigen die dit kunnen bevestigen. Dan verdien jij de doodstraf. In mijn optiek heel rechtvaardig en een barmhartigheid voor de familie. Want een vreemdgaande sloerie (man of vrouw) hoort daar niet in thuis. Ow, wat achterlijk: zou iemand kunnen zeggen. Ik zeg: heel achterlijk als je de waarde van het huwelijk kapot maakt.

Over gelijkheid tussen mannen en vrouwen wil ik kort zijn. De man en de vrouw zijn gelijkwaardig in de Islam. Alleen hebben ze andere taken, dat resulteert tot andere rechten en plichten. Maar dat moet voor een weldenkend mens duidelijk zijn. Een fiets en een bromfiets zijn niet hetzelfde, maar voor de verzamelaar zijn ze even belangrijk. Hij doet er wel andere dingen mee. Zo moet je geen benzine gaan gebruiken bij de fiets, ISCH niet goed voor FIETSCH. Zo zijn de regels ook natuurlijk anders bij de man en vrouw. De man opent de deur voor de vrouw. Ow my bad, dat is in het westen zo. Hmm vreemd, man en vrouw zouden toch in het westen gelijk moeten zijn? Is de vrouw incompetent om zelf de deur te openen? Waarom krijgt de vrouw een voorkeursbehandeling? Allemaal vragen waarbij je vaak krijgt te horen dat het bij de cultuur hoort. Achterlijke cultuur dus, als ik Pim mag nadoen. De man en vrouw hebben elkaar nodig, daar zijn wij allemaal het over eens. Om die reden moeten vrouw en man elkaar met respect en waardigheid behandelen.

15-09-2006, 20:31


Ik kom tot de conclusie dat veel mensen een negatief beeld hebben over de Islam. Uit verschillende peilingen is dit bewezen. De helft van de Nederlanders heeft een afkeer aan de moslims. En dat vormt een directe bedreiging voor de stabiliteit van Nederland. Het is onmogelijk dat in een rechtvaardige samenleving elementen zijn die moslims haten en hen het liefst ziet weggaan. Een deel van deze groep lijkt trekjes te hebben die enige overeenkomsten heeft van Hitlertijdperk. Daarbij kregen Joden de zwarte piet toegespeeld en werd hen verweten dat zij de oorzaak waren van alle problemen die toentertijd zich afspeelden. In plaats dat zij duidelijk in de media genoemd worden, wordt alleen overdreven aandacht gegeven aan ‘polderjihadisten’. Terwijl de dreiging die op ons samenleving afkomt uit de hoek van islamofoben komt, is de overgrote meerderheid van de Nederlanders bang voor een terroristische aanslag. Terwijl de terreur die de islamofoben produceren onevenredig groter is dan die van de Hofstadgroep. Heel onbegrijpelijk dat die enge groep niet voldoende wordt gecontroleerd door de AIVD. Zou dat kunnen dat de overheid het niet erg vind dat moslims bloot komen te staan aan verbaal geweld? Dat is een redelijke vraag die bij meerdere moslims opkomt. Waarom wordt de mond gesnoerd van een ‘extremistische’ imam en wordt de extremistische moslimhater ontzien? Vanwaar die selectieve verontwaardiging? Is het oké om moslims te ontmenselijken?

Ik als moslim voel mij heerlijk in Nederland. Ik kan mijn geloof uitoefenen zoals ik het wil. Ik studeer, ik werk en ik doe veel leuke dingen. Ik zie mijzelf als een gelukkig mens. Terwijl in Nederland de sharia niet geldt. In sommige Islamitische landen kan je als moslim niet alles doen wat je wilt, terwijl het geloof jou dat wel toestaat. Je wordt beperkt in jouw vrijheden. Dat probleem zie ik niet in Nederland, je zou bijna durven te stellen dat Nederland meer sharia gericht is dan die Islamitische landen. (Natuurlijk zijn er Islamitische landen waar evenveel vrijheden zijn als in Nederland.) Er zijn genoeg overeenkomsten tussen de Nederlandse rechtstaat en de sharia. Het is niet zomaar zo dat moslims zich thuis voelen in Nederland. Alleen is het erg vervelend dat er een groep Nederlanders is die moslims discrimineren. En dat soort van discriminatie zie je niet in die islamitische landen.

Moge Allah de meest Barmhartige de Genadevolle mij vergeven als ik iets fouts heb gezegd. En moge Allah mij leiden en eenieder die leiding zoekt naar het rechte pad. Ik zeg: Er is geen God dan Allah en Hij heeft het Alleenrecht aanbeden te worden.

Geschreven door: Mohammed L

15-09-2006, 20:45
Jij bent Mohammed L neem ik aan

15-09-2006, 20:51

Citaat door Seliima:
Jij bent Mohammed L neem ik aan
Ik heb deze link net ontvangen van iemand. Ik heb het stuk goed doorgenomen en ik kan mij in veel punten herkennen, dat zeker.

15-09-2006, 20:51



Citaat:
Ik kom tot de conclusie dat veel mensen een negatief beeld hebben over de Islam
Godsamme man, wat denk je zelf, met een pleidooi voor lijfstraffen, en het fabeltje van gelijkwaardigheid, je hypocriete sexangst, doodstraf voor overspel..

Je kopt PRECIES alle vooroordelen in, zodat dat gewoon oordelen worden. .

Sharia en rechtstaat zijn twee verschillende dingen, lijken niet op elkaar en zijn niet verenigbaar.

Als de meeste moslims er zo over denken, en dat vrees ik, is het niet zozeer zaak om een sjariapartij te verbieden ...maar om islamorganisaties te verbieden als criminele organisaties.

Wat een emmer walgelijkheid stort jij uit.

15-09-2006, 20:55

Citaat door Anitheo:
Godsamme man, wat denk je zelf, met een pleidooi voor lijfstraffen, en het fabeltje van gelijkwaardigheid, je hypocriete sexangst, doodstraf voor overspel..

Je kopt PRECIES alle vooroordelen in, zodat dat gewoon oordelen worden. .

Sharia en rechtstaat zijn twee verschillende dingen, lijken niet op elkaar en zijn niet verenigbaar.

Als de meeste moslims er zo over denken, en dat vrees ik, is het niet zozeer zaak om een sjariapartij te verbieden ...maar om islamorganisaties te verbieden als criminele organisaties.

Wat een emmer walgelijkheid stort jij uit.
Dus jij zou willen dat moslimorganisaties verboden zouden worden? En dat is omdat?

15-09-2006, 20:55
Citaat:
Het zal een afschrikwekkende werking hebben voor anderen die tot de gedachte kunnen komen andermans bezittingen te stelen. Ook zal de veroordeelde boef niet meer kunnen stelen, hij heeft namelijk geen handjes.

Het lijkt met toch wijzer om te probreren het voor elkaar te kunnen krijgen dat hij iets met zijn handjes wat nuttigs kan gaan doen.

En als ik ongeluk heb en er wordt ingebroken. Dan ben ik een pc en een tv een een audiosysteem kwijt. De zeventien boekenkasten die ik heb zullen ze niet niet zo snel meenemen. Dat levert niks op.

Ik heb toch liever dat de man die steeltlt geen handjes worden afgehakt. Zeker niet in Nederland. Hij is dan niet meer in staat om de juiste formuleren in te voeren.

Een andere factor is de foto die ik zag van een vrouw in Iran. Ze kreeg stokslagen. Die foto leek wel alsof ik haar pijn voelde. Als je een echte man bent is er naar mijn mening een ding wat bovenaan staat: Je kan met mannen vechten op straat. Je kan een kip slachten omdat haar tijd gekomen is en er gegeten moet worden.

But one rule: don't hurt a woman.

15-09-2006, 20:59

Citaat door thesnoid:
Citaat:
Het zal een afschrikwekkende werking hebben voor anderen die tot de gedachte kunnen komen andermans bezittingen te stelen. Ook zal de veroordeelde boef niet meer kunnen stelen, hij heeft namelijk geen handjes.

Het lijkt met toch wijzer om te probreren het voor elkaar te kunnen krijgen dat hij iets met zijn handjes wat nuttigs kan gaan doen.

En als ik ongeluk heb en er wordt ingebroken. Dan ben ik een pc en een tv een een audiosysteem kwijt. De zeventien boekenkasten die ik heb zullen ze niet niet zo snel meenemen. Dat levert niks op.

Ik heb toch liever dat de man die steeltlt geen handjes worden afgehakt. Zeker niet in Nederland. Hij is dan niet meer in staat om de juiste formuleren in te voeren.

Een andere factor is de foto die ik zag van een vrouw in Iran. Ze kreeg stokslagen. Die foto leek wel alsof ik haar pijn voelde. Als je een echte man bent is er naar mijn mening een ding wat bovenaan staat: Je kan met mannen vechten op straat. Je kan een kip slachten omdat haar tijd gekomen is en er gegeten moet worden.

But one rule: don't hurt a woman.
Dus wat wil je dat met die dief gaat gebeuren?

15-09-2006, 21:00

Citaat door thesnoid:
Citaat:
Het zal een afschrikwekkende werking hebben voor anderen die tot de gedachte kunnen komen andermans bezittingen te stelen. Ook zal de veroordeelde boef niet meer kunnen stelen, hij heeft namelijk geen handjes.

Het lijkt met toch wijzer om te probreren het voor elkaar te kunnen krijgen dat hij iets met zijn handjes wat nuttigs kan gaan doen.

En als ik ongeluk heb en er wordt ingebroken. Dan ben ik een pc en een tv een een audiosysteem kwijt. De zeventien boekenkasten die ik heb zullen ze niet niet zo snel meenemen. Dat levert niks op.

Ik heb toch liever dat de man die steeltlt geen handjes worden afgehakt. Zeker niet in Nederland. Hij is dan niet meer in staat om de juiste formuleren in te voeren.

Een andere factor is de foto die ik zag van een vrouw in Iran. Ze kreeg stokslagen. Die foto leek wel alsof ik haar pijn voelde. Als je een echte man bent is er naar mijn mening een ding wat bovenaan staat: Je kan met mannen vechten op straat. Je kan een kip slachten omdat haar tijd gekomen is en er gegeten moet worden.

But one rule: don't hurt a woman.
Is dat de sharia?

15-09-2006, 21:00

Citaat door Mocro_tram:
Ik heb deze link net ontvangen van iemand. Ik heb het stuk goed doorgenomen en ik kan mij in veel punten herkennen, dat zeker.
Mooi

Je moet niet overal op in gaan, want je hebt van die rotte appels die ze ook wel rasiscten noemen, die moet je gewoon laten lullen dan doven ze wel vanzelf..

15-09-2006, 21:02

Citaat door Tessie:
Is dat de sharia?
Nee

Dat is misbruik maken van je positie..

15-09-2006, 21:04

Citaat door Mocro_tram:
Het was weer raak, opnieuw waren moslims en de islam weer het middelpunt van al het aandacht. De media – met al haar ‘kennis’ – kon het niet laten om daar uitgebreid verslaggeving over uit te brengen. Want hoe kan je nou in een rechtstaat een shariawetgeving laten gelden die onze rechtstaat omver wil werpen? Dat was ongeveer de rode draad waar alle commotie omheen was ontstaan.
Wat een domme poging om de ontstane situatie te duiden. Moslims en de islam stonden helemaal niet in het middelpunt van de aandacht. De wens is blijkbaar de vader van de gedachte. Donner heeft een eventuele invoering van de sharia aangehaald wanneer daar de democratische wegen naartoe leiden: het hebben van een 2/3de meerderheid. Dat de afgelopen week duidelijk heeft gemaakt dat die meerderheid er niet zal komen, wil echt niet zeggen dat moslims in het middelpunt van de aandacht stonden. Dom en overtrokken dus. Het gaat om een fictieve casus, niet om gedragingen van een religieuze groepering.

15-09-2006, 21:06



Citaat door Patrick.:
Wat een domme poging om de ontstane situatie te duiden. Moslims en de islam stonden helemaal niet in het middelpunt van de aandacht. De wens is blijkbaar de vader van de gedachte. Donner heeft een eventuele invoering van de sharia aangehaald wanneer daar de democratische wegen naartoe leiden: het hebben van een 2/3de meerderheid. Dat de afgelopen week duidelijk heeft gemaakt dat die meerderheid er niet zal komen, wil echt niet zeggen dat moslims in het middelpunt van de aandacht stonden. Dom en overtrokken dus. Het gaat om een fictieve casus, niet om gedragingen van een religieuze groepering.
Alweer over Islam. En als het over de Islam gaat, gaat het weer over moslims.

15-09-2006, 21:06

Citaat door Mocro_tram:
Dus jij zou willen dat moslimorganisaties verboden zouden worden? En dat is omdat?
Vanwege een extreem hatelijke kijk op alle aspecten van de mensheid.
Een levensgroot gevaar, vanwege jihadverplichting, takeyya. Een bedreiging voor de geminachte vrijheid en democratie.

Begrijp me goed...ik pleit hier niet om nu moslimorganisaties te gaan verbieden, maar als ze allemaal zo idioot waren, zou je er over moeten denken. Ik besef dat je zonder misdrijf niet kan verbieden.
Ook andere haatorganisaties worden verboden.
Het is goed om af en toe met je neus erop gedrukt te worden dat je het in de gaten moet houden....dat het in extreme vorm alles wil vernietigen waar IK toevallig in geloof ( maar wat volstrekt onbelangrijk en zelfs zondig wordt gevonden. .

15-09-2006, 21:07

Citaat door Tessie:
Is dat de sharia?
Ja.

Pagina's : [1] 2 3 4