Bekijk volle/desktop versie : Heb Een Vraagje....



Pagina's : [1] 2

15-09-2006, 10:16
Ik heb twee zoontjes: een van 4jaar en een van 2jaar.
De oudste heeft zijn eerste 2jaar heel veel gesukkeld met zijn gezondheid. Hij heeft 6 operaties gehad. Een jaar is het heel goed gegaan en nu voor de zomer hebben ze ontdekt dat hij allergien heeft zoals: huisstofmijt, hooikoorst, eiprodukten,...

Mijn jongste heeft van zijn geboorte last van bronchitis en is altijd ziek. Vandaag krijg ik te horen dat hij dezelfde allergien heeft als zijn broer.

Mijn vraag is blijven ze heel hun leven puffen. Gaat het over naarmate ze ouder worden. Ze moeten zoveel medicatie slikken. Ik word daar zo moedeloos van.

Wie heeft hier ervaring mee en wil die met me delen.

15-09-2006, 10:23


ik heb t ook gehad. alhamdoulillah ben ik er overheen gegroeid zoals ze dat zeggen. na mn pubertijd heb ik geen last meer van de bronchitis.
heb nog wel altijd last van de perodieke hooikoorts. allergisch voor huisstofmijt, honden en katten. maar daar heb je van die pilletjes voor die niet elke dag meer nodig zijn.
wel als ik ziek ben, heb ik een hele enge hoest, de dokter heeft ook gezegd dat ik kara-patient ben en zo ook behandeld zal blijven worden. (op medisch vlak dan)

incha-allah groeien jouw kindjes er ook overheen. je kan er heel goed mee leven, maar zo irritant telkens die inhalors enz.

15-09-2006, 10:24
PFFF ALLAH YE3TIEK A SBAR!!

je moet nu zeker je hele leven omgooien en je hele boodschappen etc.

mijn kids hadden alleen maar een huidallergie en ik dacht al dat ik gek werd.

je hoort verschillende dingen, meestal wanneer het om allergieën gaat van levensmiddelen blijven deze langer hangen.

nogmaals allah ye3tiek a sbar!

maar eenmaal je door hebt wat wel en niet kan en mag zal het makkelijker worden voor je.

sterkte!

15-09-2006, 10:26
Meestal groeien ze eroverheen volgens mij na hun 12e jaar insha allah

15-09-2006, 10:43


mijn zoontje is 2 jaar en hij sukkelt ook sinds zijn geboorte met zijn gezondheid, zijn luchtwegen zijn bijna elke 2 maanden wel verstopt en loopt ie de hele tijd te hoesten, luidruchtig ademhalen net een brombeer meskien, en het enige wat ze zeggen is; hij groeit er over heen en hier heb je een x aantal puffertjes die in mijn ogen niet helpen, maar hoe of wat hij precies heeft weten ze niet?!? astma??bronchites?? allergie?? ze noemen hem happy weazer ofzo iets....

ik werd er het eerste jaar ook zoo moedeloos van omdat ik het gevoel had dat ze mij niet serieus namen, hij is ook 2 keeropgenomen in het zkh maar ja na 2 weken zonder medicatie ademt hij weer normaal dus ik bel de huisarts al niet meer,...

sterke meid en sbar met je kindjes...

ps ik ben nu weer zwanger mijn grootste angst is dat dit kindje het ook krijgt leyhfed

15-09-2006, 10:47
mijn alledrie kids hebben last van allergie (huisstofmijt)....bij de meiden valt het wel mee....maar mijn zoon heeft er meer last van gehad...ik heb wel gemerkt hoe ouder hij wordt hoe minder....de dokter heeft wel gezegd dat ze eroverheen groeien....!!! ik heb mijn huis aangepast dus geen gordijnen geen tapijten niks..en hun bedden hebben ook zo'n speciale hoesjes voor matras, dekbed, en kussen..en dat helpt echt wel..

ik heb wel pufjes gekregen...maar die geef ik alleen als hij last van heeft!!

15-09-2006, 10:57

Citaat door moslimmagirl:
mijn alledrie kids hebben last van allergie (huisstofmijt)....bij de meiden valt het wel mee....maar mijn zoon heeft er meer last van gehad...ik heb wel gemerkt hoe ouder hij wordt hoe minder....de dokter heeft wel gezegd dat ze eroverheen groeien....!!! ik heb mijn huis aangepast dus geen gordijnen geen tapijten niks..en hun bedden hebben ook zo'n speciale hoesjes voor matras, dekbed, en kussen..en dat helpt echt wel..
ik heb wel pufjes gekregen...maar die geef ik alleen als hij last van heeft!!
mag ik vragen waar je die hebt gehaald en hoe het heet? mss dat het wat minder word bij mijn zoontje inchallah, ik heb ook geen tapijt en gordijnen...maar hij heeft het sinds gisteren weer...

15-09-2006, 11:01
Allah ie sjeffiehom...

Weet verder niet of het blijvend is....

15-09-2006, 11:16

Citaat door anem:
Ik heb twee zoontjes: een van 4jaar en een van 2jaar.
De oudste heeft zijn eerste 2jaar heel veel gesukkeld met zijn gezondheid. Hij heeft 6 operaties gehad. Een jaar is het heel goed gegaan en nu voor de zomer hebben ze ontdekt dat hij allergien heeft zoals: huisstofmijt, hooikoorst, eiprodukten,...

Mijn jongste heeft van zijn geboorte last van bronchitis en is altijd ziek. Vandaag krijg ik te horen dat hij dezelfde allergien heeft als zijn broer.

Mijn vraag is blijven ze heel hun leven puffen. Gaat het over naarmate ze ouder worden. Ze moeten zoveel medicatie slikken. Ik word daar zo moedeloos van.

Wie heeft hier ervaring mee en wil die met me delen.
Mijn broertjes die hadden precies zelfde probleem als jouw zoon. Gelukkig hebben ze dat niet meer. De dokter zei al tegen ons, dat naarmate ze ouder worden het wat over gaat. Mijn oudste broertje heeft alleen een beetje last van zijn longen als het vochtig weer is. Verder gaat het hamdoelilah goed!

15-09-2006, 16:18

Citaat door farisa:
mag ik vragen waar je die hebt gehaald en hoe het heet? mss dat het wat minder word bij mijn zoontje inchallah, ik heb ook geen tapijt en gordijnen...maar hij heeft het sinds gisteren weer...
kan je via de dokter krijgen..!! dan hoef je er niks voor te betalen.

15-09-2006, 16:31
Ik had precies hetzelfde als jou zoontje. Ik moet echt zeggen en dan meen ik het ook echt Ik werd echt super super super gek van mijzelf...!! Het was echt gewoon lastig en ik had het gewoon de hele dag door. Elhamdoellilah ben ik er nu van af (hoop Ik).

Ik had ook die soort lakens enz.. Maar ik heb ze nooit gebruikt (van dokter gekregen) Ik wou ze niet gebruiken omdat het leek net of ik in het ziekenhuis lag.
Ik ben ook echt vaak naar de dokter geweest en hij gaf me echt heel wat medicijnen en tot slot gaf hij eindelijk de beste wat er was. (Is een soort poeder wat je in moet halen door je neus) Na een tijdje ging het wat beter met mij en nu gaat het Elhamdoellilah goed, heb het lang niet meer gehad.

Ik zou zeggen heeeeeeeeeeeeel veeeeel sbar hebben en inchallah komt het wel goed

15-09-2006, 23:37
Bedankt voor jullie reacties, het doet me goed.

Heb ook alles moeten aanpassen. In hun kamer staat alleen een bedje. Hun kleerkasten, boekenkast, schilderijtjes, gordijnen, beertjes,... alles moest weg. Heb speciale lakens en matrasbeschermers, anti-allergische kussen en donsdekens moeten kopen.

Ik hoop dat het snel gaat veranderen, over twee weken moeten ze nog bloed gaan trekken om te zien of ze allergisch zijn aan bepaalde voedingen.

Nogmaals bedankt dat jullie gereageerd hebben

15-09-2006, 23:52


Allah iejab ieshifa incha alah

Veel sterkte

16-09-2006, 09:20

Citaat door anem:
Bedankt voor jullie reacties, het doet me goed.

Heb ook alles moeten aanpassen. In hun kamer staat alleen een bedje. Hun kleerkasten, boekenkast, schilderijtjes, gordijnen, beertjes,... alles moest weg. Heb speciale lakens en matrasbeschermers, anti-allergische kussen en donsdekens moeten kopen.

Ik hoop dat het snel gaat veranderen, over twee weken moeten ze nog bloed gaan trekken om te zien of ze allergisch zijn aan bepaalde voedingen.

Nogmaals bedankt dat jullie gereageerd hebben


als je het via je huisarts doet hoef je niks te betalen..

16-09-2006, 13:31

Citaat door moslimmagirl:
als je het via je huisarts doet hoef je niks te betalen..



Bij ons moet je alles zelf betalen. Ik woon in Belgie. Alleen de medicatie word voor de helft terug betaalt.

Pagina's : [1] 2