Bekijk volle/desktop versie : Demonstreer mee voor Darfur!



Pagina's : [1] 2 3

14-09-2006, 23:28
Situatie in Darfur te ernstig voor woorden...

Demonstreer mee voor Darfur!
(een actie van Amnesty International, Pax Christi en Stichting Vluchteling)
En teken op http://www.amnesty.nl

Maandag 18 september 10:30 u. - 12:15 u.
VERZAMEL-PUNT in Den Haag: Willem Lodewijklaan /hoek Verlengde Tolweg (vlakbij de Chinese ambassade)
Instructies en aankleding voor de demonstratie ontvangen jullie op deze startplaats.
JE BEHOEFT JE NIET AAN TE MELDEN.

Ik roep jullie allen op maandag aanstaande, 18 september, mee te doen aan de demonstratie voor Darfur
bij de ambassades van China, Rusland en Sudan in Den Haag.
In Darfur woedt al drie jaar lang een gruwelijke burgeroorlog. Driehonderdduizend mensen vonden de dood.
Meer dan twee miljoen vluchtelingen zijn hun leven niet zeker en zijn grotendeeld onbereikbaar voor hulpverleners.

De ambassadetocht start om 10.30 uur en zal rond 12.15 uur zijn afgelopen
als we bij de Sudanese ambassade aan de Laan Copes van Cattenburch zijn gearriveerd en
de actie-oproep hebben overhandigd of achtergelaten.
Doel van de mars is druk uit te oefenen op de Sudanese regering om de VN Vredesmacht te accepteren.
Volgens Amnesty is deze Vredesmacht de enige mogelijkheid voor verbetering
van de veiligheids- en mensenrechtensituatie in het gebied.

http://www.amnesty.nl

14-09-2006, 23:29


Waarvoor juist demonstreren we dan? Om dus druk te zetten?

14-09-2006, 23:33
heeft israel er wat mee van doen ?
zoniet zal de opkomst uit de moslimgemeenschap zeer gering zijn

want moslims begaan toch geen gruweldaden ?
dat doen alleen joden

dus kunnen niet op een een of andere manier israel en de joden de schuld geven

14-09-2006, 23:53

Citaat door jan_jukbeen:
prima dat dit ook eens aan het hete hangijzer komt.
we zien demonstraties en stille tochten voor criminelen en terroristenorganizaties.
alsof de gaza en westbank het enigste is wat er bestaat.

darfur vind ik 400-% belangrijker....daar vind zich een genocide plaats van ongekende omvang...!!
Ook 400% belangrijker dan de andere Afrikaanse brandhaarden?
Zoals de Congo?
I wonder why?


Citaat:
Ik vind het schandalig dat overwegend (niet) moslims zich hiervoor in de bres springen.of bekommeren.

een schande vind ik het...BAH
Dat valt in de praktijk ook wel mee aangezien de wreedheden gewoon doorgaan.

14-09-2006, 23:58



Citaat door anash:
Waarvoor juist demonstreren we dan? Om dus druk te zetten?
Doel van de mars is druk uit te oefenen op de Sudanese regering om de VN Vredesmacht te accepteren.
Volgens Amnesty is deze Vredesmacht de enige mogelijkheid voor verbetering
van de veiligheids- en mensenrechtensituatie in het gebied.

15-09-2006, 00:07

Citaat door sunsetdriver:
Doel van de mars is druk uit te oefenen op de Sudanese regering om de VN Vredesmacht te accepteren.
Volgens Amnesty is deze Vredesmacht de enige mogelijkheid voor verbetering
van de veiligheids- en mensenrechtensituatie in het gebied.
Echt waar hoe zit het dan met de rest van Afrika waar het net zo 'gezellig' is?

Weet je nog Rwanda?

15-09-2006, 00:49
In Darfur wonen veel verschillende tribes. Behalve de onwillige regering van bashir en zijn gruwelijke leger en samenwerking met de janjaweed heerst er ook een strijd onderling tussen de tribes. De 3 grotere tribes zijn Zaghawi, Masalit en Fur (die laatste is de grootste - vandaar DarFUR - dar - huis van... land van... dus land van de Fur). De enige die de vredesovereenkomst in Mei heeft getekend zijn de Zaghawiri. Aldus staat er nu aan het hoofd van de belangrijkste post in Darfur iemand uit die stam, en daar zijn de Fur's het niet mee eens.

Dit is slecht 1 klein onderdeel uit de complexiteit van het conflict in Darfur.... VN troepen zouden het alleen maar erger maken. Ik snap niet dat als iedereen ze afwijst in Sudan ze zich opdringen. De African Union peacekeeping troups zouden juist versterkt moeten worden. Dezen worden door iedereen vertrouwd...

15-09-2006, 00:54

Citaat door Tsedek:
In Darfur wonen veel verschillende tribes. Behalve de onwillige regering van bashir en zijn gruwelijke leger en samenwerking met de janjaweed heerst er ook een strijd onderling tussen de tribes. De 3 grotere tribes zijn Zaghawi, Masalit en Fur (die laatste is de grootste - vandaar DarFUR - dar - huis van... land van... dus land van de Fur). De enige die de vredesovereenkomst in Mei heeft getekend zijn de Zaghawiri. Aldus staat er nu aan het hoofd van de belangrijkste post in Darfur iemand uit die stam, en daar zijn de Fur's het niet mee eens.

Dit is slecht 1 klein onderdeel uit de complexiteit van het conflict in Darfur.... VN troepen zouden het alleen maar erger maken. Ik snap niet dat als iedereen ze afwijst in Sudan ze zich opdringen. De African Union peacekeeping troups zouden juist versterkt moeten worden. Dezen worden door iedereen vertrouwd...
Ja, ja een heel complex probleem.

Jouw avatar is te eng. Te Satanisch, zou je hem misschien kunnen vervangen voor die ene, die je gisteren had ?

15-09-2006, 00:58
Satanisch?

15-09-2006, 01:00

Citaat door Tsedek:
Satanisch?
Serieus heel eng. Dus liever vervangen voor een die anti-hellevuur is.

15-09-2006, 01:02

Citaat door jan_jukbeen:
dat begrijp je verkeert tsedek...hazouz kan niet altijd jouw argumentatie tegenspreken omdat jij daar woond,en dan moet je avater het ontgelden..lol....k vind hem zelf top hoor..



Het is nooit te laat !


15-09-2006, 01:03
Ik vind die van gisteren niet leuk

15-09-2006, 01:07



Citaat door Tsedek:
Ik vind die van gisteren niet leuk
IAF sex scandal ends with incarceration


Base commander sentences 10 soldiers to 21 to 42 days of incarceration for having had intercourse with 14-year-old teen girl at Air Force base in south. Troops put on disciplinary, not criminal, trial

Hanan Greenberg Published: 09.14.06, 20:01


The sex scandal that sent shock waves through the Israeli Air Force concluded Thursday with verdicts of between 21-42 days of incarceration for 10 of the 30 soldiers that were involved in the affair.



The Affair

IDF probes huge sex scandal / Hanan Greenberg

Cleared for publication at Ynet's request: 35 soldiers at Air Force base suspected of raping, sexually assaulting 14-year-old girl; IDF officials: We're talking about grave events taking place inside a military base



The 10 were the first to stand for disciplinary trial, after the Judge Advocate General decided not to issue criminal indictments against them.

In the course of the affair’s investigation, dozens of soldiers serving at the Nevatim air force base in southern Israel were questioned on suspicion of having had sexual intercourse with a 14-year-old girl who lived with her family at the base.



The base commander, Colonel Amir, launched a series of speedy trials Thursday and sentenced 10 of the troops to varying periods of incarceration in military prison.


Amir, who replaced former base commander Colonel Eerez, who resigned his post in wake of the events, sentenced the soldiers for offense of disgraceful conduct.



Most of the soldiers have already begun serving their sentences in military prisons Thursday.



Teen spared from testifying


All the soldiers who were sentenced Thursday morning still serve at the base as part of their compulsory service. In the coming days more troops will be tried, including soldiers who have already been discharged and are now on reserve duty. According to an army official, the reservists will be called up for reserve service, in the course of which they will be tried for the offenses they are charged with.


IDF sources estimate that the trials of all those involved in the affair will conclude within two weeks.

Earlier, the JAG has already ruled that two non-commissioned officers who had intercourse with the girl will be discharged. Another two career officers, a first lieutenant and a NCO, who allegedly knew of the affair but failed to report it, will be put on trial in the coming days as well. (Khamsa Hliek)


The JAG decided not to issue criminal indictments against the soldiers after having reached the conclusion that the troops were unaware of the teen’s age and believed it to be 16. It was also decided not to compel the teenager to testify in military court in order to spare her the ordeal.


http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3304094,00.html

15-09-2006, 01:10
Wat heeft dat met mijn avatar te maken?

15-09-2006, 01:12

Citaat door Tsedek:
Wat heeft dat met mijn avatar te maken?
Die kat van Lucifer zet mensen aan tot kwaadaardig handelen, ook heb ik in de tekst een mooie boodschap verstopt.

Pagina's : [1] 2 3