Bekijk volle/desktop versie : Oud-korpsleiding Arnhem woedend



13-09-2006, 23:49
13 September 2006
Oud-korpsleiding Arnhem woedend
De oud-korpsleiding van de Arnhemse politie heeft woedend gereageerd op het rapport van de commissie die misstanden onderzocht in het korps Gelderland- Midden. Oud-korpschef Bakker en zijn adjunct De Vries zijn kwaad dat hun integriteit in twijfel is getrokken.

De twee stellen dat de problemen die de commissie noemt, al in 2002 zijn onderzocht en afgehandeld.

De commissie heeft geconstateerd dat functionarissen zich schuldig maakten aan machtsmisbruik. Allochtone agenten kregen vooral te maken met intimidatie. Burgemeester Krikke laat de beweringen in het rapport nader onderzoeken.

14-09-2006, 00:28


Een aantal functionarissen bij de politie Gelderland-Midden maakt zich schuldig aan machtsmisbruik en intimidatie. Dat blijkt uit intern onderzoek.

Een speciaal hiervoor benoemde commissie heeft de afgelopen weken ervaringen van politieagenten en andere medewerkers opgetekend. Die spreken van een "herencultuur", waarbij leidinggevenden elkaar de hand boven het hoofd houden.

Oud-korpsleiders Bakker en De Vries zijn woedend over de aantijgingen. "Wij voelen ons in de rug aangevallen. Het is te schandelijk voor woorden", zeggen ze.

De problemen en misstanden uit het verleden die de commissie noemt, zijn volgens hen in 2002 al onderzocht en afgehandeld. De verhalen van medewerkers noemen ze "roddel en achterklap".

Onrust
De Arnhemse burgemeester Pauline Krikke stelde als korpsbeheerder de onderzoekscommissie in. Door alle commotie stapte korpschef Van Deursen onlangs op.

Medewerkers durfden meestal niet direct met hun verhaal naar buiten te komen. Sommigen wilden uit angst voor repressailles niet voor de commissie verschijnen en deden hun verhaal telefonisch.

Krikke maakte bekend dat er een uitgebreid vervolgonderzoek komt.

Geen discriminatie
Voor vreemdelingenhaat of stelselmatige discriminatie van allochtone agenten zijn geen aanwijzingen gevonden. Het vermoeden dat dit binnen het korps speelde, was aanleiding voor dit onderzoek.

Autochtone medewerkers zijn van intimidatie en machtsmisbruik juist vaker het slachtoffer geweest dan allochtone personeelsleden, wordt in het rapport gesteld.
bron


18-09-2006, 14:07

Citaat door SnelleGast:
Geloofde gij hetzelf

wat moet er geloofd worden?

18-09-2006, 14:45

Citaat door no_brains:
wat moet er geloofd worden?


Goede vraag

18-09-2006, 14:49



Citaat door no_brains:
wat moet er geloofd worden?


Citaat door led_zeppelin:
Goede vraag

antwoord ligt vaak voor de hand

18-09-2006, 15:14

Citaat door no_brains:
antwoord ligt vaak voor de hand

Ik noem het het woord 'zielig' .

Waarom wordt er pas onderzoek gedaan op het moment dat er allochtone mensen bij betrokken zijn?


In mijn direct familie lopen een aantal ex-politiemannen. Mijn vader kwam af en toe geheel ontdaan thuis als gevolg van politieke spellen over leiderschap en promotie. Daarom het woordje 'zielig' geadresseerd aan degene die het hoog spelen. Ga 'ns een serie als 'Flikken' volgen. Te zien op Ned. 2 en België.

Mijn vader wist dat hij niet die capaciteiten bezat voor adjudant. Maar hij had wél de juiste aantal dienstjaren. Zelfde verhaal!! Slikken en weer doorgaan.

18-09-2006, 15:50

Citaat door MennovdMeer:
Ik noem het het woord 'zielig' .

Waarom wordt er pas onderzoek gedaan op het moment dat er allochtone mensen bij betrokken zijn?


In mijn direct familie lopen een aantal ex-politiemannen. Mijn vader kwam af en toe geheel ontdaan thuis als gevolg van politieke spellen over leiderschap en promotie. Daarom het woordje 'zielig' geadresseerd aan degene die het hoog spelen. Ga 'ns een serie als 'Flikken' volgen. Te zien op Ned. 2 en België.

Mijn vader wist dat hij niet die capaciteiten bezat voor adjudant. Maar hij had wél de juiste aantal dienstjaren. Zelfde verhaal!! Slikken en weer doorgaan.



pathetisch zijn diegeen die continue blijven hangen bij het woord
allochtonen. En denken dat de hele wereld draait om allochtonen.
Onderzoeken gebeuren al heel lang. 1x is er nu een onderzoek
waar allochtonen in het spel zijn, en mensen springen al uit hun
vel.


was gisteravond een herhaling van op TV....
zo heilig is de politie in Brabant niet.
Peter R. de Vries gearresteerd

OISTERWIJK - Peter R. de Vries is woensdag aan het eind van de ochtend in Oisterwijk gearresteerd. De misdaadverslaggever wilde in Brabant een politieagent en de korpsleiding confronteren met zijn bevindingen over discutabele contacten van de agent met hoogbejaarde vrouwen, aldus de redactie van De Vries' programma.
Bekijk video: Modem/ Breedband

De politie bevestigde woensdagmiddag dat het gaat om De Vries en een 42-jarige medewerker, die op de Staalbergven in Oisterwijk even voor het middaguur werden aangehouden. Daar waren agenten van de politie Oisterwijk bezig met teambuilding.

Een woordvoerder zegt dat de misdaadverslaggever tot drie keer toe weigerde in te gaan op het verzoek van de eigenaar om het particuliere terrein te verlaten. Hij en zijn collega zijn daarna aangehouden voor erfvredebreuk.

Vervolg

De presentator werd overgebracht naar een politiebureau in Tilburg. Hij is daar verhoord en ongeveer twee uur later vrijgelaten. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. Politie en justitie beslissen later over het vervolg. De programmamedewerker is eveneens verhoord en mocht daarna ook gaan.

Peter R. de Vries noemt de reactie van de politie "overtrokken". "Ik was op een openbaar toegankelijk terrein. Geen slagbomen, pasjes of hekken. Toen ik de agent met onze bevindingen wilde confronteren, kwamen er vrijwel meteen collega's bij die ons het verder praten niet toestonden en op zeker moment riepen: u bent gearresteerd." De Vries verbaasde zich over de snelheid waarmee drie politieauto's uit Tilburg hen kwamen halen.

Prettig

"Het riekt naar machtsmisbruik. Als wij een burger met iets confronteren, is er ook altijd wel iemand die dat niet prettig vindt, maar de politie schiet dan niet te hulp."

Eind mei besteedde de televisiemaker ook aandacht aan twee erfenissen die de agent van de politie Oisterwijk onder verdachte omstandigheden zou hebben ontvangen. Hij zou als politieman in contact zijn gekomen met de vrouwen. Daarna bouwde hij een vertrouwensrelatie op en dankte hieraan vervolgens een lucratieve nalatenschap.

Uitzending

De eerste uitzending leverde zoveel reacties op dat De Vries besloot nogmaals aandacht aan de kwestie te besteden. Dit zal binnenkort, "al dan niet met een reactie van de agent", te zien zijn bij het SBS-programma.

19-09-2006, 12:38

Citaat door no_brains:
pathetisch zijn diegeen die continue blijven hangen bij het woord
allochtonen. En denken dat de hele wereld draait om allochtonen.
Onderzoeken gebeuren al heel lang. 1x is er nu een onderzoek
waar allochtonen in het spel zijn, en mensen springen al uit hun
vel.


was gisteravond een herhaling van op TV....
zo heilig is de politie in Brabant niet.
Peter R. de Vries gearresteerd

OISTERWIJK - Peter R. de Vries is woensdag aan het eind van de ochtend in Oisterwijk gearresteerd. De misdaadverslaggever wilde in Brabant een politieagent en de korpsleiding confronteren met zijn bevindingen over discutabele contacten van de agent met hoogbejaarde vrouwen, aldus de redactie van De Vries' programma.
Bekijk video: Modem/ Breedband

De politie bevestigde woensdagmiddag dat het gaat om De Vries en een 42-jarige medewerker, die op de Staalbergven in Oisterwijk even voor het middaguur werden aangehouden. Daar waren agenten van de politie Oisterwijk bezig met teambuilding.

Een woordvoerder zegt dat de misdaadverslaggever tot drie keer toe weigerde in te gaan op het verzoek van de eigenaar om het particuliere terrein te verlaten. Hij en zijn collega zijn daarna aangehouden voor erfvredebreuk.

Vervolg

De presentator werd overgebracht naar een politiebureau in Tilburg. Hij is daar verhoord en ongeveer twee uur later vrijgelaten. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt. Politie en justitie beslissen later over het vervolg. De programmamedewerker is eveneens verhoord en mocht daarna ook gaan.

Peter R. de Vries noemt de reactie van de politie "overtrokken". "Ik was op een openbaar toegankelijk terrein. Geen slagbomen, pasjes of hekken. Toen ik de agent met onze bevindingen wilde confronteren, kwamen er vrijwel meteen collega's bij die ons het verder praten niet toestonden en op zeker moment riepen: u bent gearresteerd." De Vries verbaasde zich over de snelheid waarmee drie politieauto's uit Tilburg hen kwamen halen.

Prettig

"Het riekt naar machtsmisbruik. Als wij een burger met iets confronteren, is er ook altijd wel iemand die dat niet prettig vindt, maar de politie schiet dan niet te hulp."

Eind mei besteedde de televisiemaker ook aandacht aan twee erfenissen die de agent van de politie Oisterwijk onder verdachte omstandigheden zou hebben ontvangen. Hij zou als politieman in contact zijn gekomen met de vrouwen. Daarna bouwde hij een vertrouwensrelatie op en dankte hieraan vervolgens een lucratieve nalatenschap.

Uitzending

De eerste uitzending leverde zoveel reacties op dat De Vries besloot nogmaals aandacht aan de kwestie te besteden. Dit zal binnenkort, "al dan niet met een reactie van de agent", te zien zijn bij het SBS-programma.

In eerste instantie wilde ik je reactie niet lezen uit vrees, omdat jij merkte dat ik gisteren erg slecht in m'n vel zat.

Ik voel dus een beetje opluchting, máár dat ik en vele anderen nog steeds dit woord gebruiken komt mede doordat zich nog geen ander woord gevormt heeft ten aanzien van hoe we elkaar gaan noemen . Ikzelf vind het namelijk óók een verdomt vervelend woord!

De politie is een andere wereld met z'n eigen regels. Duidelijk.

23-09-2006, 19:00

Citaat door MennovdMeer:
In eerste instantie wilde ik je reactie niet lezen uit vrees, omdat jij merkte dat ik gisteren erg slecht in m'n vel zat.

Ik voel dus een beetje opluchting, máár dat ik en vele anderen nog steeds dit woord gebruiken komt mede doordat zich nog geen ander woord gevormt heeft ten aanzien van hoe we elkaar gaan noemen . Ikzelf vind het namelijk óók een verdomt vervelend woord!

De politie is een andere wereld met z'n eigen regels. Duidelijk.